Ga naar inhoud

draadloos internet en netwerk vragen van mij


Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    124

Tijdje het laten liggen maar ik zou nu best graag met mijn laptop en vaste pc een netwerkje willen maken zodat ik gegevens kan uitwisselen want loop er steeds tegenaan dat iets op de ene pc staat en ik het niet op de andere heb staan.\r\n\r\nHoe wwerk dat eigenlijk zo\'n netwerk, kan je dan alle gegevens in die pc zien ?\r\n\r\nWie helpt mij in kleine stapjes nu verder ?????? :-$
Link naar reactie
even nog reageren op vorige.....\r\nik heb dus geen wachtwoord in mijn pc staan maar moet ik dat echt aanmaken nu ? Vind dat opzich niet zo handig. Heb op alle 2 de pc\'s GEEN wachtwoord.\r\nEr zijn ook meerdere gebruikers op de pc en die hebben ook GEEN wachtwoord.\r\n\r\nHoe moet ik mijn netwerk verder ook eigenlijk bescermen ?
Link naar reactie
Als je zoals eerder genoemd de wizard draait, wordt er eeen map \"gedeelde documenten\" aangemaakt.\r\nVerder als je een map wilt delen, klik met de rechtermuisknop op de betreffende map en kies \"delen\". Ga uit van het principe \"alles ongedeeld\" tenzij je een bepaalde map wil delen. \r\nAlle gebruikers die bekend zijn op beide pc\'s (zeker nodig als je met gebruikersnamen en wachtwoorden werkt. Zeker aan te raden) kunnen dan bij alle gedeelde bestanden.\r\n\r\nHet voordeel van werken met accounts en wachtwoorden, is dat je als gebruiker minder moeite hoeft te doen om je bestanden voor andere gebruikers te blokkeren.
Link naar reactie
Die wachtwoorden kun je later aanmaken. Ik heb al beschreven hoe dat moet. Naar het configuratiescherm gaan, dan naar gebruikersaccounts en daar een gebruikersaccount selecteren, dan krijg je de optie \"een wachtwoord aanmaken\". Het kan ook zijn dat je hiervoor nog op \"account wijzigen\" moet klikken om die optie te zien.
Link naar reactie
Ook daar had ik al antwoord op gegeven. Je MOET een wachtwoord hebben anders werkt het niet.\r\n\r\nEr is ook nog een andere mogelijkheid. Je kunt het \"gast\" account activeren. Dan heb je geen wachtwoord nodig, dan kunnen ook alle mensen inloggen als het goed is.\r\nEr zit echter ook een nadeel aan. Het maakt het daarmee ook een stuk gemakkelijker voor hackers om ook op je systeem binnen te komen.\r\n\r\nAls je toch kiest voor wachtwoorden, zul je alle gebruikers die op een pc staan, ook op de andere pc\'s moeten aanmaken, anders krijg je het probleem dat de ene gebruiker wel de andere pc\'s bereiken kan, en een andere gebruiker weer niet.\r\n\r\nHet word dus een keuze voor ofwel gast account activeren, ofwel wachtwoorden aanmaken en ook de benodigde gebruikersaccounts met hun wachtwoorden op de andere computers.\r\nHet is helaas niet anders. Bij windows 95/98/ME is dat gemakkelijker, maar XP is gebaseerd op NT en dat is een professioneel netwerk besturingssysteem met daarbij uiteraard ook een hoop meer beveiliging.
Link naar reactie
Je hoeft alleen op beide pc\'s de accounts aan te maken van gebruikers die ook beide pc\'s gebruiken.\r\nGebruikersnamen en wachtwoorden moet compleet identiek zijn (let op hoofd-en kleine letters, spaties).\r\n\r\nIk wil je het advies geven om blacktigers tip op te volgen, het is een kleine moeite om de gebruikers een wachtwoord te geven.\r\nMijn kinderen vinden het geweldig dat ze een eigen account en wachtwoord hebben.\r\nVoor mij is daardoor makkelijker hun mogelijkheden te beperken.
Link naar reactie
Ok ik zal daar dan eens mee beginnen al zijn de 2 andder gebruikers eigenlijk nooit op de pc te vinden en is er 1 zelfs nog te klein....zal ik die danmaar wissen als gebuiker om het makkelijker te maken ?\r\nIk geef dus dezelfde gebruikers en wachtwoorden op en kan ik die wachtwoorden weer weghalen (ofniet invoeren) als ik de pc aanzet want het aanzetten duurt al zo lang en vind het niet handig als ik dit steeds moet intypen eigenlijk ?\r\nEn dan hoe ga ik hierna te werk ? :-$
Link naar reactie
Het is een kwestie van wennen. Als je ergens 1 gebruiker hebt die altijd inlogt en er hoeven geen andere gebruikers in te loggen dan kun je het wel zo instellen dat er automatisch met het account EN het wachtwoord van die gebruiker ingelogt word.\r\nIk weet niet of je bij meerdere gebruikers het ook automatisch kunt laten inloggen met hun eigen wachtwoord. Maar het invoeren daarvan is inderdaad maar een kleine moeite.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou ben nu al geruime tijd aan het \"klooien\" maar het lukt nog voor geen meter. Wat wel:\r\n1. Ik heb een wachtwoord er in gezet\r\n2. Ik heb een gedeelde map op alle twee de computers (heb de wizzard gedraaid)\r\nMaar............hoe kom ik nu van de ene in de andere computer ?\r\n\r\nAls ik in d emap gedeelde documenten ga kijken kijk ik in de map van die specifieke computer :-S :-S
Link naar reactie
Ja de accounts moeten inderdaad gelijk zijn. Je mag ze ook allemaal hetzelfde wachtwoord geven overal.\r\nHoe de pc\'s elkaar zien? Je hebt dan een icoontje op je desktop genaamd \"netwerk omgeving\" of \"mijn netwerklocaties\" daar kun je dan dubbel op klikken dan komen ze wel tevoorschijn.\r\n\r\nDat kan ook via de windows verkenner.\r\nMochten ze er niet zijn klik je op \"volledig netwerk\" daarna \"microsoft windows netwerk\", dan de werkgroep en dan zouden ze alsnog zichtbaar moeten worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...