Ga naar inhoud

draadloos internet en netwerk vragen van mij


Aanbevolen berichten

Hallo, dit is mijn eerste keer hier en hoop dat ik op de goede plek mijn vraag stel. Ik weet zelf erg weinig van computers vandaar dat ik jullie hulp in roep. \r\nIk heb ene laptop gekocht, deze wil ik graag draarloos verbinden met internet. Wat heb ik nodig en hoe doe ik dit ? Ik heb al een vaste computer met adsl. Ook wil ik graag een soort netwerk maken met mijn vaste pc. Hoe doe je dat en wat kan dan allemaal ?\r\nWie wil mij er meer over vertellen ? :-$ :-S
Link naar reactie
  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    124

Wat je nodig hebt:\r\n- draadloze router\r\n- draadloze netwerkkaarten voor laptop en pc, in je laptop is dit wellicht al ingebouwd\r\n\r\nWat je moet doen:\r\n- router verbinden met adsl-modem (als je een usb-adsl-modem hebt, dien je een router met ingebouwde modem aan te schaffen)\r\n- netwerkkaart in pc bouwen, evt PCMCIA-netwerkkaart in laptop stoppen\r\n\r\nNu werkt het nog niet, maar aangezien een handleiding wordt geleverd bij genoemde producten is de kans groot, dat je aan de hand van die handleiding er wel uit komt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust
Link naar reactie
Sorry dit was niet mijn bedoeling....was inderdaad wat snel maar dacht...hou mijn vraag even up to date. SORRY ! :-$ :-S (cry) \r\nMaar goed ik heb nu wel een kort antwoord maar dat is jammer genoeg nog niet genoeg voor mij om aan de slag te kunnen. Even wat gegevens:\r\n- Ik heb een laptop waar je mee wireless kan\r\n- ik heb een vaste pc die met een extren kastje (volgens mij is dit een soort modem ? :-S ? internet met adsl\r\nmaar nu ?
Link naar reactie
kijk eerst eens hoe dat \'extern kastje\' (het modem dus) met je pc is verbonden. er zijn dan twee opties:\r\n- middels usb (plat rechthoekig stekkertje)\r\n- middels een ethernet-verbinding (soort uit de kluiten gewassen telefoonstekker)\r\n\r\nals je daar achter bent, kun je bepalen welk soort router je moet hebben (met ingebouwd modem, in het geval van usb modem, en zonder ingebouwd modem als je nu een ethernetmodem hebt)\r\n\r\nverder heb je voor je vaste pc nog een wireless-kaart nodig (intern of extern, aan jou de keus)\r\n\r\nvervolgens handleidingen lezen, kom je er dan nog niet uit, terugkomen op \'t forum en je vragen stellen ;-)
Link naar reactie
Ik probeer zoveel mogelijk info te geven maar heb geen idee wat van belang is......ik ben echt niet handig met computers (vrouw, blond ;-) )\r\nmijn kastje achter mijn vaste pc is verbonden met een usb kabel met de computer. Dan gaat volgens mij dat kastje naar de telefoonlijn en deze dus naar de meterkast. Kan dat zo kloppen ?\r\nNu heb ik dus ook nog een nieuwe laptop en deze is nog totaal niet verbonden.\r\nIk heb een kastje gekocht een wirelessrouter11G ofzo maar de handleding is engels en eerlijk gezgd begrijp ik er niks van. dacht idd dat het heel simpel was. \r\nIk heb dus voor mijn vaste pc ook nog iets nodig begrijp ik , wat is dat dan ?
Link naar reactie
je hebt dus een usb-modem\r\nkun je hier plaatsen welk merk en type dat is.\r\neen aantal hebben usb en ethernet aansluitmogelijkheid\r\nwelke provider heb je, vaak weten een aantal forummers dan feilloos wel modem je dan hebt.\r\n\r\nWanneer heb je die router gekocht?\r\nKun je \'m eventueel omruilen?
Link naar reactie
wacht even....\r\nik heb dus een vaste pc van Dell deze is al een paar jaar oud\r\nik heb ene nieuwe laptop waar je wireless (zo heat dat toch ?) mee kan werken. Het is nu zaak dat als eerste de laptop witeless gaat werken. De vaste pc mag van mij gewoon aan de draar blijven, kan dat ?\r\nHet kastje (router)is dus eigenlijk alleen voor de laptop. Het andere kastje waar ik het steeds over heb is een rood kastje wat ik van KPN kreeg toen ik adsl nam. Ik internet via planet overigens.\r\nDe router kan zeker nog terug...is deze niet goed ?\r\nHet is een SWEEX
Link naar reactie
de kabel naar je vaste pc zit direct aan dat rode kastje?\r\nOp dat kastje staat vast een merk bv Alcatel of zoiets\r\nen een typenummer.\r\n\r\nDat van die router is belangrijk, wil je kijken welk type dat is.\r\n\r\nWaarom is dat belangrijk?\r\nAls je alleen een USB-modem hebt kunnen de router en het modem niet op elkaar aangesloten worden en dat is wel nodig.\r\nJe zou de router dan moeten omruilen voor een een router/modemcombinatie.\r\nDaarom is het belangrijk welk modem je hebt.\r\nAls je een digitale camera hebt kun je er hier desnoods een foto van neerzetten, met de kant waar alle stekkers zitten aangesloten.\r\n\r\nIk heb zelf geen ADSL, dus een rood modem zegt me niets
Link naar reactie
Ja ik werk via alcatel en het is een speedtouch 330 staat er op, dat is verbonden idd aan de vaste pc\r\nhahahah een foto van die chaos van draadjes achter mijn pc ? heeft dat zin denk je ?\r\nDe router is merk Sweex wirelessrouter 11 G 54 Mbps weet je hiermee genoeg ? en deze is dus eigenlijk alleen om de laptop wireless te laten werken he ?\r\nBEDANKT trouwens voor je hulp ! (Y)
Link naar reactie
Oké duidelijk.\r\nJe router kun je het beste omruilen voor een modem/router-combinatie. [url=http://www.sweex.nl/product.asp?pid=336]klik hier[/url]\r\nEen voorbeeld van één van Sweex\r\neen router heb je nodig om beide pc\'s onafhankelijk van elkaar op het internet te laten kunnen.\r\n\r\nJe haalt dan het kabletje wat in je modem gaat er uit en stop je hierin en dan een netwerk-kabel naar je Dell en dan kun je je laptop draadloos laten draaien
Link naar reactie
:-S wat onhandig toch dat ik er zelf niet uit kan komen maar we dachten hier thuis oh even stekker er uit, stekker er in en ....klaar !\r\nMaar misschien komen we er met de hulp van dit forum wel uit.\r\nIk begrijp dus dat er twee verschillende soorten routes zijn (met en zonder modem er in) en dat het uit maakt wat voor soort stekker er uit de pc komt naar welke router je moet hebben. Ik heb in de winkel echter aangegeven dat ik met kleine stekkertjes werk en toen moest ik volgens hen deze router nemen. Maar nu is dit toch niet de juiste volgens jullie ?\r\nEn dan ? Hoe ga ik dan verder te werk ?\r\nIk heb nml het kastje in de meterkast geprobeer maar toen viel de telefoon meteen al weg. \r\nNu is ook de vraag moet het \"rode\" kastje achter de pc er tussenuit halen om het te laten werken of blijft deze ook in het systeem ?\r\nEn moet je gewoon via de telefoonkables en stekkers werken of heb je speciale kabels nodig ?\r\nIk weet het echt even niet meer (cry) :-S :-( :-$
Link naar reactie
Uit je verhaal begrijp ik dat het kastje in de meterkast de splitter is, die zorgt voor scheiding van je telefoon- en adslverkeer. Deze moet je gewoon zo laten.\r\nDe kabel die naar het rode kastje loopt doe je dan in de juiste aansluiting van je nieuwgekochte (?) modemrouter.\r\nJe PC sluit je aan dmv een netwerkkabel op uitgang 1 (LAN) van de modemrouter.\r\nStekker van de router in het stopcontact.\r\nJe moet trouwens in je PC wel een netwerkkkaart hebben, dat was ik vergeten. Maar die zijn niet zo duur, rond de € 10,00\r\n\r\nAls alles is aangesloten kun je volgens de gebruiksaanwijzing gaan draaien
Link naar reactie
BEDANKT weer voor het mee denken. Ik zal eens een en ader gaan proberen. Hoe weet ik of ik een netwerkkaart in de vaste pc heb ?\r\nMoet je vervolgens nog instellingen enzo veranderen op de pc ? Ik heb nml alleen een engels gebruiksaanwijzing \r\nen een netwerkkaart heb je daar nog verschillen in ?
Link naar reactie
start-configuartiescherm-systeem-hardware-apparaatbeheer- controleer of er een netwerkadapter geinstalleerd is.\r\nOf er echt een netwerkkaart onzit kun je alleen aan de achterkant zien.\r\nEr moet dan een aansluiting zitten voor een stekker die iets groter is dan een telefoonsstekker (zo\'n blokje) met één of twee groene lampjes er bij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...