Ga naar inhoud

draadloos internet en netwerk vragen van mij


Aanbevolen berichten

Als je de routerconfiguratie benadert, zul je hoogstwaarschijnlijk de mogelijkheid ontdekken om e.e.a. te beveiligen.\r\nJe kunt hierbij dus specifiek bepaalde IP-adressen opgeven om exclusief toegang te verlenen tot hetzij LAN, hetzij INTERNET, hetzij beide. :-)\r\n\r\nNatuurlijk zijn er nog meer beveiligingen mogelijk, ik gebruik daar o.a. andere software voor, die waarschuwt als er onrechtmatige inbreuk op het netwerk plaatsvindt. WEP is er ook nog.
Link naar reactie
  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    124

  • 4 weken later...
Nou ondertussen kan ik dus met die laptop draadloos op internet komen maar jammer genoeg is het nog niet gelukt om een netwerk te maken of de boel te beveiligen. Is er iemand die me aub nog verder kan helpen want de moed is me in de schoenen gezakt.\r\nHoe maak ik een netwerk ?\r\nHoe beveilig ik alles ?\r\nKan je met een netwerk ook de mail op een andere pc bekijken ?\r\nIk hoop snel wat te horen/lezen
Link naar reactie
[size=2][/size]Even nog wat toevoegingen van deze computerdummie..... :-$ \r\nIk heb via de wizzard nu de vaste computer een naam gegeven en een werkgroepnaam etc...dit ook gedaan bij de laptop, andere naam....zelfde werkgroepnaam\r\nNu kan ik op mijn laptop via netwerkverbindingen zien dat alle twee op die werkgroep zitten, dit kan ik echter op de vaste pc weer niet zien (rarara hoe kan dat ?) en als ik dan verbinding probeer te maken met die andere pc dan zegt hij dat het NIET toegankelijk is en ze het netwerk pad niet kunnen vinden. \r\nOOk heb ik al wel een map gedeelde documenten gemaakt \r\n\r\nOh wat zou ik graag willen dat dit mij lukt ! :-S \r\n\r\nHELP mij aub (cry)
Link naar reactie
[quote]Nu kan ik op mijn laptop via netwerkverbindingen zien dat alle twee op die werkgroep zitten, dit kan ik echter op de vaste pc weer niet zien (rarara hoe kan dat ?) en als ik dan verbinding probeer te maken met die andere pc dan zegt hij dat het NIET toegankelijk is en ze het netwerk pad niet kunnen vinden. [/quote]\r\nKijk, ik wil je wel helpen, maar complete handleidingen schrijven gaat me op dit moment wegens omstandigheden niet goed af.\r\nHeb je de wizard ook op die andere pc gedraait? Zit deze op de juiste manier aan de router aangesloten? Heb je al eens een kabel van een andere pc of laptop op deze pc geprobeerd om te zien of hij dan wel werkt?\r\nAls je naar de instellingen kijkt van de pc, komen deze dan overeen met die op de laptop en andere pc? etc. etc.\r\n\r\nEr is nogal het een en ander om na te kijken. Het feit dat je er zelf nauwelijks iets van weet of weet waar je zoeken/kijken moet, maakt het nodig de hulp veel uitgebreider te doen.\r\nAls er iemand in je buurt zat was het hele probleem misschien binnen een half uurtje opgelost. Helaas woon ik zelf bijv. in Zuid-Limburg en daarmee te ver om even binnen te wippen anders had ik het graag voor je gedaan.\r\nZoals het er nu naar uit ziet ben ik bang dat het te veel omschreven moet worden, de antwoorden misschien niet duidelijk genoeg zijn en zoals ik al zei ik zelf wegens omstandigheden die uitgebreide informatie even niet kan geven of oplossen. Vandaar dat er geen reactie mijnerzijds kwam.\r\n\r\nEr zijn echter nog meer mensen die het nodige van netwerken weten alhier, wellicht kan een van deze mensen je weer een stuk verder helpen. Misschien dat je ook al weer wat kunt ontdekken aan de vragen die ik hierboven stelde.
Link naar reactie
Maakt niet uit hoor het kan altijd zijn dat je niet kan antwoorden daar hoef je geen excuses voor te maken hoor. Er zijn hoop ik nog genoeg anderen (als is het vrij stil hier) die mij kunnen helpen.\r\nIk heb nu even geen specifieke vraag want misschien moet ik ook een duidelijkere vraag stellen (al is dat ook lastig). Ik ga vandaag even van het mooie weer genieten en niet achter de pc zitten maar als ik er weer achter zit komt er zeker weer ene vraag want het is me nog steeds NIET gelukt (cry)
Link naar reactie
op alle twee de computers heb ik gene wachtwoord zitten. Bij wlke deel van het opstarten zou je een wachtwoord dan nodig hebben. En MOET ik nu dus een wachtwoord in stellen ?\r\nDe foutmelding zal ik straks plaatsen kan op de andere pc (handig he 2 computers waar je geen gegevens van de andere kan halen ;-) ?
Link naar reactie
Je hebt een wachtwoord nodig bij het inloggen. Het kan zijn dat XP gewoon start en je helemaal niet hoeft in te loggen omdat dit automatisch gebeurd. In dat geval gebeurd het wel, maar zie je het gewoon niet, da\'s vrij normaal.\r\nJe MOET inderdaad op de accounts een wachtwoord instellen. Er is ook nog wel een andere mogelijkheid, maar die maakt het systeem een stuk onveiliger. In dat geval kun je het Guest account activeren (staat standaard uitgeschakeld), dat is echter niet adviseerbaar.\r\n\r\nJe gaat dus naar waar ik boven schreef, configuratiescherm en dan gebruikersaccounts. Daar klik je op jouw account en dan zul je de optie zien om een wachtwoord aan te maken. Maak dit aan.\r\nDoe hetzelfde bij de andere pc. Controleer de gebruikersnamen. Zijn die niet hetzelfde, dan moet je de gebruikersnaam met wachtwoord van pc1 ook op pc2 zo aanmaken, en de gebruikersnaam met wachtwoord van pc2 ook op pc1 aanmaken.\r\n\r\nHet zou kunnen zijn dat je daarna bij het opstarten een schermpje krijgt te zien met je naam waar je je wachtwoord moet ingeven, dat is niet erg, geef dan gewoon je wachtwoord in.\r\nAls het eenmaal klaar is, zorgen we wel weer dat de computers doorstarten zonder dat je telkens je wachtwoord hoeft in te voeren, daar is een truukje voor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...