Ga naar inhoud

Electrolux EDH3786GDW springt in ander programma


VBB

Aanbevolen berichten

[quote] raad ik je deze flux aan Fluxpasta Mechanic MCN-UV80 Flux 50 gram Dit werkt geweldig en vloeien de lassen goed. Neem met een tandenstoker een ruim dotje en smeer het op de component. Solderen met harskern soldeer en schoonmaken met een kwastje met alcohol en voor het tegengaan van kruipstromen in een vochtige machine, aflakken met schellak of epoxy lak.
[/quote]
Oei, kan het solderen niet gewoon alleen met een bout en wat tin??
Link naar reactie
[attachment=0]Borging niet los-pijl.png[/attachment] Gezien de beschadigingen die ik zie op de foto, krijg ik het vermoeden dat hier te veel geweld is toegepast om de stekker los te halen.
Om dit te repareren zal er niet alleen een goede flux gebruikt moeten worden, maar is ook het printspoor uitgescheurd en is alleen vast solderen niet voldoende. Er zal op de contactpen die dan in de print steekt ook een shunt van geisoleerd koperdraad moeten worden gesoldeerd naar de pen van een andere component op het zelfde spoor. Want er is beslist koper meegetrokken en is het gat te groot geworden en wordt daardoor de overgangsweerstand te hoog.

Voor het solderen kan ik je verwijzen naar: [url=https://youtu.be/AqvHogekDI4] Solderen op print Universiteit Manchester[/url]

Voor het vastzetten van de stekker: [url=https://youtu.be/cTnVg6Pmf-U] Solderen sporen defect reparatie[/url]

En hier zie je dat het vertinnen niet goed gaat en niet goed vloeit, vanwege verkeerde soldeertechniek

[url=https://youtu.be/cTnVg6Pmf-U?t=290]sporen defect reparatie, vertinnen vloeit niet[/url]


Dit is over het algemeen soldeerwerk, dat kritischer is en daarvoor is een goede flux noodzakelijk.
Want er moet snel en zuiver gewerkt worden en dit kan alleen maar als de aansluitingen schoon en goed vertind zijn en snel vloeien. Want de kleine componentjes zijn zo ter ziele als de bout te lang op de component blijft zitten, omdat het niet voldoende vloeit.
Rijkelijk gebruik van fluxvet is daarvoor noodzakelijk. Het teveel kun je weg soppen met een kwast alcohol.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Je was me net voor Bennie [url=https://youtu.be/ZUQ7BlK2YCo?t=119] Electrolux Stekkers Losnemen[/url]

Nu de contactdoos eenmaal los is wordt het wat moeilijker de methode van de witgoed monteur te volgen.

Maar heb je een los bankschroefje of een parallelklem, zet daar dan het contactblok in klem en gebruik de schroevendraaier methode.

Heb je dat niet dan lukt het misschien met een Bahco die je goed vastzet met wat scotchtape op de bekken en dan met de schroevendraaier wrikken.
Is de ruimte te groot, gebruik dan een strookje multiplex om de ruimte te vullen tussen schroevendraaier en Bahco

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
[quote=Lampje post_id=3027 time=1573932332 user_id=51] Ik heb ook naar die onderdelen gezocht maar helaas niet gevonden. Waar heeft die man die gekocht? [/quote] Waar heb je naar gezocht? Ik had het over de ic en weerstand.

Je kan vragen of hij weet waar je moet zijn voor wat je zoekt. https://www.linkedin.com/in/bert-nijssen-8a5a0612b/?originalSubdomain=nl
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou heb ik de "printplaat "vakkundig" laten repareren zoals de reparateur het zei.

Maar ik ben er niets mee opgeschoten. Het probleem is gebleven, er is niets veranderd. Ik heb een filmpje gemaakt zodat jullie het kunnen zien.

Heeft de admin deBBcode voor youtube niet aan staan?

[url]https://youtu.be/tTJQ_LZEJ9Q[/url]
Link naar reactie
Waarschijnlijk is dit forum wat basic opgezet, ik kan die functie in ieder geval niet vinden.

Dat flitsen van de drumlamp is dat in een bepaalde regelmaat of is dat random?

De lamp wordt gevoed van de geschakelde voeding vanaf de selector en wordt gestuurd door een triac.
Blijft die knipperende startlamp wel continu in dezelfde helderheid?
Het lijkt wel of de voeding na een bepaalde tijd weer in elkaar zakt als een elco bij een bepaalde spanning door zijn knieen gaat

Helaas hebben wij geen printdocumentatie daar kom je niet meer aan. Maar aan de hand van het principe schema van de LNK fabrikant kun je de componenten vaak wel terug vinden.
Wat heeft de reparateur gedaan heeft hij de print ook getest?
En wat heeft hij vervangen?[attachment=0]LNK schema (2).png[/attachment] Je kunt de elco's zoeken door te kijken naar de ingangssectie elco's met een hoge spanning (C4, C5) en de uitgangssectie met een hoge capaciteit en een lage spanning. (C2) En daar de spanning over meten.

[b]Kijk hierbij wel uit want de print is niet galvanisch gescheiden van het lichtnet en kan de gemeenschappelijke lijn wel eens 230 volt hebben als de stekker net andersom zit.[/b]

Misschien dat er ergens een rotte elco zit of smoorspoel die de schakeling instabiel maakt.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Tnx voor je antwoord.

Ik weet iig dat het knipperen van de start knop en van de binnen lamp in een ritme gaan. Net zo als te zien is in het filmpje.

Na ik de print eruit had gehaald om foto's voor jullie te maken, stopte ik de plaat weer terug om een wasjes te kunnen drogen.

Bij het aansluiten van de droger op het lichtnet zag ik het probleem van het knipperen van de lampjes en verder geen functies hebben.

Toen dacht men hier dat het aan de afgebroken connectorvoet kon liggen. Dat voetje heeft die man er terug opgezet en de lnk vervangen.
Link naar reactie
Nou nee, maar als jij bij het demonteren een stekker van de print los trekt dan zul je dat eerst op moeten lossen, voor je verder kunt zoeken.

En de reparateur heeft dus niets getest?

Doe eerst de metingen maar die ik gevraagd heb, want jij bent mijn ogen, ik heb geen glazen bol.

Er is dus alleen de LNK en de veiligheidsweerstand vervangen.

Ik zoek het toch richting van de tijdvertragende elementen zoals smoorspoelen en elco's als er een regelmatig patroon in zit. Wat doet de spanning over de begin elco's en wat over de eindelco?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...