Ga naar inhoud

AEG T55543 wasdroger doet niets


Aanbevolen berichten

[attachment=0]print Kootje.png[/attachment] Ik vind dit relais er verdacht uitzien, ik zie bruine verkleuringen op 3 punten

Bij twijfel gewoon nieuwe plaatsen

[url=http://www.maakmijnwitgoed.nl/overige-componenten/76-12v-relais-10a250v.html]Relais 12v 10A[/url]

Het zijn de kosten niet.

[url=https://forum.diyreparatie.nl/viewtopic.php?f=6&t=28] Relais vervangen Wasdrogerforum DIY reparatie[/url]

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kootje,

Het beste is te meten in belastte toestand, dus als de machine in werking is.

De stekker moet er in zitten en dan op beide contacten meten of er 230 volt op de printkaart aan komt. Doe het aansluiten wel met de stekker er uit.

Als je met de meetpen niet bij de contacten kunt komen omdat ze te dik zijn, dan wil ik er nog wel eens een speld in steken waar de dan op kunt meten. Maar nogmaals gezegd sluit eerst alles aan zonder spanning.

Is de spanning aanwezig dan zal er verder op de printkaart gezocht moet worden. Maar ik ben bang dat je voor dit werk de elementaire kennis van meten mist. Dus zou je daarvoor iemand anders moeten zien te vinden. Of bij een van de reparatiebedrijfjes de print laten repareren. Want vergeet een ding niet, zonder kennis van zaken is dit werk [b]levensgevaarlijk[/b]

Bijv. [url=https://forum.diyreparatie.nl/viewtopic.php?f=5&t=22]Printplaatreparateurs[/url]

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
[quote=Lampje post_id=2133 time=1549225791 user_id=51] printplaat-voeding.jpg

Ik weet niet of het exact jouw print is. [size=150][b]Je moet aan de andere zijde zijn bij de keuzeschakelaar[/b][/size] [/quote]
Nee Kootje ik had duidelijk geschreven aan de andere zijde bij de keuzeschakelaar met een dikke rood gele pijl aangegeven.

Dit was een tekening die veel lijkt op jouw print en helaas daar stonden al wat markeringen op. Maar de tweepolige stekker die in de programmaschakelaar zit, daar moet je zijn. Bij de dikke pijl en daar moet 230 volt op staan.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Dan is of je meter stuk, of niet goed ingesteld, of je krijgt geen voeding binnen via de kabel. Dus test eerst je meter eens op een andere wandcontactdoos. Hij moet wel op wisselstroom staan van een waarde boven de 230 volt AC

Geeft hij daar wel 230 volt aan?

Als dat het geval is, meet dan eens op de contactdoos waar de machine op aangesloten zit. Is het daar ook goed, kijk dan eens naar het ingangsfilter, waar de kabel binnenkomt in de machine aan de achterkant.
Heb je de machine soms aangesloten zitten met een stekkerdoos?

Maak eens een foto van hoe de machine aangesloten is en een foto van de instelling van jouw meter.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Lampje,

Ik krijg 220 volt binnen op de machine. Ook heb ik spelden op de stekker gedrukt , waar deze in de aansluiting van de keuzeschakelaar gaat en meet 220 volt. Dit schreef je al eerder om dit te proberen.
De meter staat op wisselspanning (V) en ik meet rechtsstreek op het stopcontact 220 volt. Ik had de keuzeschakelaar in bedrijf staan.
[attachment=1]stopcontact.jpg[/attachment] [attachment=0]voltmeter.jpg[/attachment] Gr. Kootje
Link naar reactie
[quote=kootje post_id=2146 time=1549549286 user_id=66] Lampje

Ik meet ongeveer 16 volt aan de achterzijde van de keuzeschakelaar.
[/quote]
Waar heb je dit dan gemeten? Dat was toch op de stekkeraansluiting van de schakelaar?
De meter staat in ieder geval goed ingesteld.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Dan is het dus vrijwel zeker dat het probleem op de print zit, maar dit is echt werk voor een vakman. Ik heb je al aangegeven over de verdachte punten die ik op de foto's gesignaleerd heb, Daar zal een deskundig iemand wat aan moeten doen en meten. Want dit wordt echt een brug te ver.

[url=https://forum.diyreparatie.nl/viewtopic.php?f=5&t=22] Printplaatreparateurs Printplaat[/url]

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...