Ga naar inhoud

AEG Lavatherm 59850 opeens compleet dood


Aanbevolen berichten


Goedenavond allemaal,waarschijnlijk heb ik hier hetzelfde probleem, de aeg 56840L doet helemaal niets meer. Maar omdat het een ander type betreft, heb ik toch "even" jullie hulp nodig. Nu ben ik in het verleden geweldig goed geholpen met een aeg vaatwasser door HarryO waar de relais van de printplaat stuk was en door zijn expertise weer draaiende heb gekregen, ben ik blij zijn naam weer tegen te komen op het internet nu er weer eens wat stuk is... Maar goed back to topic, bijgevoegd foto's over type wasdroger. Graag hoor ik jullie reactie.
Link naar reactie
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic


De beide beveiligingen op het element gecontroleerd? Moeten 0 Ohm zijn.Heeft deze machine een schakelaartje bij het deurtje van de condensor? Dan deze controleren.Anders heb je een zeer grote kans op de module zelf.Controleer de module op losse contacten en kijk even op de plaatjes of je ook een weerstand R76 hebt.Zo ja dan deze en U4 vervangen.Maak anders even een paar duidelijke foto's van de module print.
Link naar reactie

Ik zie een aantal slecht uitziende soldeer verbindingen (is op de foto niet 100% zichtbaar)Zet hier de soldeerbout op en voeg iets tin toe, je weet dan zeker dat deze twijfelachtige verbindingen goed zijn.Een slechte soldeer verbinding herken je aan het niet goed doorgevloeid zijn van het soldeer of een heel klein cirkeltje om de draad.Vergrootglas er bij en alles heel goed controleren.
Link naar reactie

Helaas is bij mij hetzelfde probleem opgetreden met de Lavatherm 59850. Ineens compleet dood, geen enkel lampje brand meer.Op basis van dit topic heb ik een nieuwe weerstand (groen) en chip (LNK304GN) besteld en erop gesoldeerd.Na montage heb ik de stekker in het stopcontact gestoken en hoorde een kort geknetter, leek op kortsluiting? De stekker er weer uit gehaald en de soldeerpunten nagekeken, alle contactpunten zijn los en hebben geen verbinding met elkaar. Na opnieuw insteken van de stekker weer wat geknetter en helaas gaat de lavatherm niet aan.Waar kan ik het probleem verder zoeken?Maakt het uit in welke richting de groene weerstand is gesoldeerd? Is hier een links en rechts? Is een compleet nieuwe printplaat een optie, waar zijn deze verkrijgbaar en wat is de richtprijs?Hoop op goede tips.
Link naar reactie

Hartelijk bedankt aan de moderator van dit forum voor de juiste diagnose.Na vervanging van het IC LNK304GN en de weerstand R76 (100 ohm) werkt de droogkast weer zoals tevoren.Ik heb de print gedemonteerd en de electronicaonderdelenhandel AIETEC (www.aitec.be) hier in Leuven (Belgie) heeft voor een zeer schappelijk bedrag het soldeerwerk gedaan.
Link naar reactie

Een paar dagen geleden ook mijn AEG Lavatherm 59850 opeens tijdens het programma compleet dood.Heb meteen een setje bij HaZee besteld. en namens ons hartelijk bedankt Hazee hij doet het weer.Vrouw blij ik blij en hoop dat er nog meer mensen blij worden dankzij jullie toppic.....Jammer dat AEG er niets aan doet. Heb zelf 10 jaar lang AEG verkocht maar ben dit niet gewend van dit merk.Hartelijk bedankt......
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...