Ga naar inhoud

AEG Lavamat wastrommel draait niet meer


Aanbevolen berichten

Hallo, 

Tijdens de wasbeurt hoorde ik dat de wasmachine erg veel kabaal maakte. Tijdens het centrifugeren leek het wel of er een speenvarken geslacht werd.  De wasmachine doet het dus niet meer. Ik heb het deksel verwijderd en kom tot de constatering dat de trommel met de hand niet is te draaien. Als ik met mijn hand de snaar richting de motor volg kan ik onderaan een wieltje wel draaien. Wat kan ik doen om e.e.a. te testen en de wasmachine te repareren?

Alvast bedankt voor de moeite.

Ondertussen heb ik achterkant gedemonteerd en de snaar van de motor en trommel gehaald. De motor is zonder snaar te draaien en maar de trommel zit vast.

 

Groet 

Frits

Link naar reactie
  • FritsOv wijzigde de titel naar AEG Lavamat wastrommel draait niet meer

Dag frits, mogen we het pnc nummer van het typeplaatje in de deurrand?

Dan kunnen we zien wat voor een machine je hebt.

Ik denk dat er een schroef of beugel tussen de trommel en kuip is beland en daardoor de boel blokkeert.

Schijn eens met een zaklamp door de gaatjes van de trommel en kijk of je eventueel de boosdoener ziet.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie

Het is net wat Tukkertje ook al stelde, sommige vrouwen kunnen krijsen, maar hun verloren BH beugels, in een wasmachine nog meer.

Maar als de trommel echt vast staat dan kan het dat er iets bij het element verknoopt is geraakt, maar toch gaan mijn gedachten meer richting  voorzijde van de trommel, waar de deurafdichting op de kuip is aangesloten.

Daar zit een kleine kier en daar willen nog wel eens munten, schroeven en spijkers tussen raken en dan de beweging van de trommel blokkeren.

De spleet moet rondom de trommel overal gelijk zijn, inspecteer dit eens.

Een afwijkende spleet die lokaal wat groter is kan duiden op een vreemd object wat daar knijp zit.

Je kunt dit ook rondom aftasten door een wat stevig type tie-wrap door de spleet te duwen en dan rond te gaan.

Bekijk ook het filmpje van Paul maar eens die op allerlei manieren duidelijk uitlegt dit probleem op te lossen.

Schroef vinden met Endoscoop-Borescoop

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...