Ga naar inhoud

Devolo Magic 2 Wifi 6, besproken in PCM april 2022


Aanbevolen berichten

Eerste vraag: er is in dit artikel sprake van een 3 aderig uitgevoerd electriciteitsnet met randaarde. Op de bovenste verdieping heb ik dit niet. Betekent dit dat ik met deze powerline adapters daar een minder goede verbinding zal krijgen ? En zo ja: hoeveel zal dit uitmaken ?

Tweede vraag: ik heb gelezen (vraag me niet waar) dat deze adapters erg warm kunnen worden, iets van 80 graden celcius. Dat gold dacht ik met name voor de "next" serie. Wat is uw ervaring met deze adapters op dit vlak ?

Met vriendelijke groet,

Cees

Link naar reactie

Je werkt met signalen, die afgeschermd moeten zijn tegen interferentie storingen van buitenaf. Als die afschermingen niet geaard zijn, dan zou je de meest vreemde storingen kunnen krijgen, die je vaak niet verklaren kunt.

Als ik naar de installatie instructies kijk dan moeten de voedingen voor PC ook via de set lopen, dit zal echt iets met de aarding te maken hebben.

Dat die adapter heet zou kunnen worden, dat is mogelijk, maar 80 graden, dat lijkt mij wel heel erg hoog, als je materiaal van 40 graden, al niet meer aan kunt pakken.

Dan heb je gewoon spullen staan in een ruimte, waar iedereen zich aan kan verbranden.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...