Ga naar inhoud

Logitech Z5500 Digital luidsprekers configureren


Ga naar oplossing Opgelost door duchesse,

Aanbevolen berichten

Tijdje geleden hier maar zit met het volgende :

Ik heb me een set boxen aangeschaft van het merk Logitech type Z5500 Digitaal.

Er zitten 3 tulip stekkers aan en ik heb die aangesloten op de pc. Groen, zwart en geel. Deze heb ik als volgt aangesloten. Groen in de Line out, zwart in de rear en geel in de  C/SUB.  Zie  bijlage. Moederbord is een Gigabyte Z590 Gaming X. Alle boxen werken, komt geluid uit dus. Maar ik had eerst gewoon de groene stekker ingestoken en dat werkte ook gewoon.

Nu wil ik in Windows 11 via meer geluidsinstellingen  de boxen configureren naar 5.1 surround. Echter is er hier iets niet in orde want bij het testen hoor ik enkel geluid  in de linker en rechter box aan de voorkant. Geen geluid dus uit de rest van de boxen, achterkant,  subwoofer  en center. Zie bijlage. Ook zijn volgende optionele boxen aangevinkt, Centreren, subwoofer en boxen achter hetzelfde, zie bijlage. Kan er mij iemand zeggen aan de hand van laatste bijlage waar ik de stekkers moet steken. Dank U.

Z5500-4.png

Z5500-1.png

Z5500-2.png

Z5500-3.png

Link naar reactie

Hoi duchesse,

Het enige wat ik hier op kan zeggen, is dat de bedrading goed aangesloten is. Heb dit even gecheckt bij mijn collega die veel ervaring heeft op het gebied van speakers etc. Het zou dus aan de software/instellingen op je computer moeten liggen.

Ben je er toevallig zelf al uitgekomen?

Link naar reactie

Ja en nee Alex, voor het aansluiten en laten werken uiteindelijk wel. Wat ik niet had gezien was telkens ik een bepaalde stekker instak ik een popup kreeg die ik dan moest bevestigen of negeren. Die verdween echter al na een paar seconden en omdat die speakerss ingebouwd zijn duurde het eventjes eer ik die popups kon zien. Heb dat eerder toevallig ontdekt. Blijkt dat bepaalde moederborden dat hebben andere weer niet. Maar ondertussen is die subwoofer, de printplaat die er insteekt doorgebrand vermoed ik. Want nu werkt niets meer, was ook een 2 de handse dus ja weinig verhaal natuurlijk. Ben nu bezig om het te verbouwen naar eventueel een 2.1 surround.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Oplossing

Jaa gelukt, werkt terug zoals hij origineel was 5.1 dus, dankzij " vaste " hand van een goeie vriend bij het solderen op de printplaat. Klinkt eigenlijk nog stukken beter dan origineel want in het begin was de subwoofer gewoon lege kast. Nu heb ik die bekleed met isolerend materiaal. Geweldige klank nu natuurlijk.

  • Like 1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...