Ga naar inhoud

Gigabit internet contract maar 100 Mbit snelheid


Aanbevolen berichten

Beste leden

Ik heb recentelijk gezien dat mijn T-Mobile gigabit internet verbinding niet verder komt dan ruim 100 Megabit. Ik werk bekabeld op een gigabit lan en heb wat up- en download tests gedaan met mijn broer. De tool hiervoor is IPERF. Deze is erg simpel- IPERF -c start een client en IPERF -S een server. Wanneer je IPERF gebruikt moet je eventueel poort 5200 openzetten in je router/firewall. Of eventueel een andere poort naar keuze. De tool stuurt 10 keer een bestand van 10 Mbyte naar de server en berekent dan de snelheid van het transport. Wat ik ook doe- de snelheid is vrij constant rond de 90 Megabit per seconde. Nu wil ik graag vragen of er ook mensen zijn die deze tool kennen - en hierover iets kunnen vertellen. In mijn beleving op dit moment heb ik wél een Gigabit internet abonnement bij T-Mobile - maar wordt ik geknepen op 100 Megabit. Heeft iemand dezelfde ervaring (wellicht bij een andere provider?) 

Vriendelijke groeten

Frank

Link naar reactie

Welkom Frank!

De vraag is even of je je verbinding via de KPN kabels krijgt of niet. Daar zit namelijk een 100Mb limit op.
Het Gigabit netwerk werkt naar mijn weten alleen via de eigen glasvezelkabels van T-Mobile.

Daarnaast kan het ook op allerlei plekken gelimiteerd worden door hardware.
Bijvoorbeeld: Je router, je netwerkkaart of beide aan de kant van de server (vriend).

aangepast door Manuel
  • Thanks 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Hoi Manuel

Bedankt voor je reactie. Ik heb een glasvezel verbinding welke direct op Draytec modem van T-Mobile zit. Mijn bekabeld thuisnetwerk is een gigabit netwerk. Ik heb de snelheid van de internet poort op mijn router bekeken en deze is ook gigabit. Dezelfde situatie is bij mijn viend maar dan op een KPN netwerk (ook glasvezel). Er zitten aan onze thuis kanten dus geen belemmeringen welke een vertraging verooraken naar 100 megabit. Mijn vermoeden gaat dus uit naar het netwerk van T-Mobile- waar een vertraging naar 100 megabit plaatsvindt. Echter kan ik dat niet bewijzen. Ik ben daarom op zoek naar mensen die weten dat ze hetzelfde meemaken. En dan misschien ook weten wáár het aan ligt. Ik heb ook getest met een kabel van mijn (gigabit) laptop direct in mijn Draytec modem - dus zonder gigabit switch ertussen. Exact hetzelfde resultaat. IPERF blijft uitkomen op 90-100 megabit netwerk snelheid.

Link naar reactie
49 minuten geleden, Frank.Schellen zei:

Hoi Manuel

Bedankt voor je reactie. Ik heb een glasvezel verbinding welke direct op Draytec modem van T-Mobile zit. Mijn bekabeld thuisnetwerk is een gigabit netwerk. Ik heb de snelheid van de internet poort op mijn router bekeken en deze is ook gigabit. Dezelfde situatie is bij mijn viend maar dan op een KPN netwerk (ook glasvezel). Er zitten aan onze thuis kanten dus geen belemmeringen welke een vertraging verooraken naar 100 megabit. Mijn vermoeden gaat dus uit naar het netwerk van T-Mobile- waar een vertraging naar 100 megabit plaatsvindt. Echter kan ik dat niet bewijzen. Ik ben daarom op zoek naar mensen die weten dat ze hetzelfde meemaken. En dan misschien ook weten wáár het aan ligt. Ik heb ook getest met een kabel van mijn (gigabit) laptop direct in mijn Draytec modem - dus zonder gigabit switch ertussen. Exact hetzelfde resultaat. IPERF blijft uitkomen op 90-100 megabit netwerk snelheid.

En als jij en je vriend allebei een test doen op http://speedtest.net/ waar komen jullie dan op uit?

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...