Ga naar inhoud

wat te doen voor een betere internetverbinding thuis?


flouad

Aanbevolen berichten

Woon en rijtjeshuis waar de modem in de meterkast zit. Wil graag betere wifi op zolder voor kinderen. Ik heb vele wifiversterkers gebruikt, maar de wifi-bereik op zolder blijft slecht. Zelfs netwerk via stroom maakt het niet beter.  Ik heb geen loze leidingen richting zolder. Dus hoe kan ik de wifi-signaal verbeteren zodat de kinderen gebruik maken van hun computers zonder ernstige haperingen in de signaal?

Link naar reactie
2 minuten geleden, flouad zei:

Woon en rijtjeshuis waar de modem in de meterkast zit. Wil graag betere wifi op zolder voor kinderen. Ik heb vele wifiversterkers gebruikt, maar de wifi-bereik op zolder blijft slecht. Zelfs netwerk via stroom maakt het niet beter.  Ik heb geen loze leidingen richting zolder. Dus hoe kan ik de wifi-signaal verbeteren zodat de kinderen gebruik maken van hun computers zonder ernstige haperingen in de signaal?

Welkom Flouad!

Vervelend dat je op de zolder slecht bereik hebt.
Normaal gesproken werkt het netwerk via stroom wel goed voor dit soort problemen Welke had je hiervoor geprobeerd? En waar liep je toen tegen aan?

 

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Welkom op de community flouad ?

Het komt helaas vaker voor dat je op bepaalde plekken in huis een minder sterke wifi verbinding hebt. Er zijn verschillende manieren om dit op te lossen. Je geeft aan vele wifi versterkers geprobeerd te hebben. Welke heb je precies geprobeerd?

Quote

Zelfs netwerk via stroom maakt het niet beter. 

Wat bedoel je hier precies mee? Bedoel je dat je het apparaat welke je op zolder wilt gebruiken rechtstreeks hebt gekoppeld aan een ethernet kabel? M.a.w. had je de internetkabel rechtstreeks uit je modem doorgetrokken naar zolder?

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Link naar reactie
7 minuten geleden, Alex zei:

Wat bedoel je hier precies mee? Bedoel je dat je het apparaat welke je op zolder wilt gebruiken rechtstreeks hebt gekoppeld aan een ethernet kabel? M.a.w. had je de internetkabel rechtstreeks uit je modem doorgetrokken naar zolder?

Mijn vermoeden, maar dan maak ik even een aanname, is dat hij powerline adapters bedoeld. En dit werkt normaal gesproken juist prima wanneer WiFi bereik echt niet lukt.  

aangepast door Manuel
  • Like 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie
  • Alex wijzigde de titel naar wat te doen voor een betere internetverbinding thuis?

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...