Ga naar inhoud

Harde schijf; 1,6Tb zichtbaar ipv 4Tb


Ayo

Aanbevolen berichten

hoihoi,,,ik heb n 4Tb schijf in een Usb behuizing geplaatst. 1.6Tb is zichtbaar in Deze Computer + Minitool Partition Wizard==>> CrystalDiskInfo toont de gehele schijf =4Tb . zie foto. Wie kan mij adviseren hoe ik de gehele schijf zichtbaar krijg in Deze Computer en als geheel kan benutten.

2Partitie.jpg

Link naar reactie

Hoi Ayo,

Ik vermoed dat het een limitatie is van je usb-behuizing zelf die niet de capaciteit van heel je schijf kan adresseren. Een capaciteit van 1,63 TB duidt op een 32bit-adressering. Je zou voor de zekerheid via Windows zelf de partities kunnen proberen te verwijderen en weer aan te maken. Je kunt in Windows 10 in het zoekveld Computerbeheer tikken, dan op Schijfbeheer dubbelklikken. Vervolgens met rechts op de volumes klikken en het volume (of meerdere volumes) verwijderen kiezen. Daarna weer rechtsklikken en kiezen voor Nieuw eenvoudig volume. De kans is echter groot dat je dan met dezelfde grens te maken krijgt, want MiniTool Partition Wizard is op zich goede software. Je kunt eventueel ook proberen of je de schijf wel volledig kunt partitioneren als je hem rechtstreeks aansluit via een sata-aansluiting van je systeem zelf en hem daarna weer via de usbpbehuizing verbinden.

  • Thanks 1
Link naar reactie

Welkom Ayo!

Ik vermoed dat dit te maken heeft met partionering en dat er een gedeelte nog niet gealloceerd is.
Zou je eens in schijfbeheer kunnen kijken zoals Jeroen aan geeft en ons daar evt een screenshot van kunnen sturen?
 

  • Thanks 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...