Poohbeer Geplaatst: 14 oktober 2021 Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 (aangepast) Als ik de machine aanzet dan duurt het vrij lang voor het programma keuze menu aanspringt , maar dan staat hij op MIXED 0:00 wat inhoud dat het programma 0 minuten gaat duren ?? Ik kan draaien aan de grote zwarte knop maar er gebeurd niks , temperatuur blijft op 40 staan en centrifuge op 1400 , start stop knop knippert wel maar als ik die indruk geberurd er niks ... of er komt 0:01 in de display te staan . Ik kan alles aantikken maar niks werkt ... uiteindelijk start hij wel een keer op ( geen idee waardoor ) en dan staat sensing 1:00 in de display en draait de wasmachine gewoon en na een uur is hij wel klaar met het programma maar staat er nog steeds sensing 1:00 in de display en gaat het display ook vanzelf weer uit . Stekker is er al uit geweest meerdere malen maar niks lijkt te helpen ... hij is nu 2.5 jaar oud en nooit een probleem gehad . 14 oktober 2021 aangepast door Poohbeer Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 15 oktober 2021 Delen Geplaatst: 15 oktober 2021 Controleer eerst de deur vergrendeling. Verwijder hiervoor het bovenblad. Je kunt dan tussen het front en de kuip door werken. Heeft de deur vergrendeling smeltplekken en is de stekker verbinding hierop nog goed? Vraag: heb je hem na aankoop bij Whirlpool geregistreerd? Dan heb je 5 jaar garantie op de onderdelen. Link naar reactie
Poohbeer Geplaatst: 18 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2021 Hoi bedankt voor je reactie , ik heb net Whirlpool gebeld en een afspraak gemaakt voor een monteur , gelukkig kan hij op 9/11 langs komen ?.... inderdaad destijds geregistreerd en dus garantie verlengd met 3 jaar , alleen voorrijkosten betalen ... hij komt wel met een dure auto denk ik hahaha € 120.00 voorrijkosten ... De klantenservice is ook niet echt je van het .... heel frusterend dat ze alleen maar willen cashen zonder eerst een soort van stappenplan door te lopen ( nadat ik dit aangaf zei ze nog wel u kunt hem ook resetten ... ja duh ik heb al van alles geprobeerd ) maar ik was denk ik iets te technisch onderlegd want ze wist echt niks .... hahaha We gaan het zien als de monteur komt ? 2 Link naar reactie
Alex Geplaatst: 19 oktober 2021 Delen Geplaatst: 19 oktober 2021 Dank voor de update Poohbeer! Wellicht komt de monteur in een mooie Tesla en mag je er zelf ook even in rijden ? Het duurt nog even, maar zou je hier de oplossing/oorzaak kunnen delen? Dan hebben andere lezers van dit topic er ook iets aan. Hopelijk valt het op te lossen en draait je wasmachine straks weer als vanouds ? Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier Link naar reactie
Poohbeer Geplaatst: 19 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2021 2 uren geleden, Alex zei: Dank voor de update Poohbeer! Wellicht komt de monteur in een mooie Tesla en mag je er zelf ook even in rijden ? Het duurt nog even, maar zou je hier de oplossing/oorzaak kunnen delen? Dan hebben andere lezers van dit topic er ook iets aan. Hopelijk valt het op te lossen en draait je wasmachine straks weer als vanouds ? Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier Tuurlijk zal ik de " oplossing " hier delen , ik hoop dar het anderen kan helpen . Van de klantenservice zelf hoef je geen oplossing te verwachten .... En zal dan ook een foto plaatsen van de bolide van de monteur misschien .... hahaha ? 1 1 Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 13 november 2021 Delen Geplaatst: 13 november 2021 Ik gok op een slechte elco in de buurt van de voedingsomzetter LNK/TNY, maar dat zal je van de monteur niet horen, want die zet er een andere print in. 1 Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Poohbeer Geplaatst: 29 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2021 Even een up date .... vandaag is dan de monteur geweet ( let wel op 18/10 aangemeld , monteur zou 9/11 komen maar was ziek en de afspraak was verplaatst naar vandaag 29/11 ) Hij zag dus iets wat ik ook al vermoede , het gedeelte voorin waar het programma mee geselecteerd kan worden is niet goed meer nee ... ( dat had ik al aangegeven via de telefoon bij de melding ) deze moet dus vervangen worden ...tja dat ligt niet standaard in de bus van de monteur ( ze worden op pad gestuurd met standaard onderdelen zonder verdere details over de storing ) dus onderdeel moet besteld worden .Gelukkig kon de monteur deze zelf bestellen en de afspraak maken voor volgende week maandag 6/12 . Krijg ik weer een sms met de bevestging van Whilpool dat de monteur op 15/12 komt ??? Ik bellen en ja het onderdeel is niet op voorraad en dat kan 5 tot 10 werkdagen duren dus daarom op 15/12 de afspraak .... dat ik dan 2 maanden zonder wasmachine zit is dan jammer maar helaas ... Hele slechte service van Whirlpool en de monteur zelf gaf al aan dat dit voor de monteurs ook 1 van de grootste ergernissen is .... Link naar reactie
Alex Geplaatst: 29 november 2021 Delen Geplaatst: 29 november 2021 Jeetje Poohbeer. Hopelijk heb je een goede wasserette in de buurt. Ben wel nieuwsgierig naar het onderdeel waar het precies om gaat. Weet je dat toevallig? Link naar reactie
Poohbeer Geplaatst: 29 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2021 De printplaat dacht ik de monteur te horen zeggen ? Hij heeft nog geprobeerd om de stekker eruit en dan omgekeerd in het stopcontact te steken ... hielp ook niet ... Het is het gedeelte wat achter de voorkant zit op de wasmachine om het programma te selecteren . De hoofdprintplaat zou onderin achter in de wasmachine zitten , die had hij wel standaard in de bus ... helaas geen wasserette in de buurt hier ? Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 29 november 2021 Delen Geplaatst: 29 november 2021 Het is niet alleen Whirlpool die problemen heeft. Het is een wereldwijd probleem in alle sectoren waar ze met electronica werken. Ik moet voor de reparatie van een warmtepompdroger kleine rechthoekige printrelais hebben van 5 A. Conrad levertijd 40 weken, Amazon levertijd onbekend, Reichelt een jaar levertijd. Toevallig kon Ali Express ze wel leveren, levertijd 14 dagen, en waren na 7 dagen al binnen. Maar moest er wel 10 tegelijk bestellen. Ook geen punt, kosten 8,65 voor 10 stuks, inclusief verzendkosten uit China. Hoefde niet eens thuis te blijven, was door de brievenbus gegooid. Dus ik kan weer verder. 2 Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 29 november 2021 Delen Geplaatst: 29 november 2021 44 minuten geleden, Alex zei: Ben wel nieuwsgierig naar het onderdeel waar het precies om gaat. Weet je dat toevallig? Dat zal je waarschijnlijk nooit horen Alex, dit type monteurs denkt in blokken en zijn daar in opgeleid. En ze wisselen dan ook alleen maar blokken. Het op component niveau repareren is echt een uitstervend ras. Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Alex Geplaatst: 29 november 2021 Delen Geplaatst: 29 november 2021 Jammer is dat. Want op langer termijn kan dat voor consumenten natuurlijk interessant zijn om zelf zoiets te repareren. Wellicht dat zo'n onderdeel te koop is op een onderdelen website. Maar ik snap ook wel dat een monteur wordt ingezet. Die zijn ook niet altijd gratis. 1 Link naar reactie
Oplossing Poohbeer Geplaatst: 21 december 2021 Auteur Oplossing Delen Geplaatst: 21 december 2021 Laatste up date : Uiteindelijk is de monteur dus weer terug gekomen met een nieuwe printplaat die achter de voorkant bij menukeuze front zit , deze heeft hij vervangen waar door het probleem opgelost leek te zijn ... maar helaas dus niet ... daarop heeft hij ook geconstateerd de hoofdprintplaat ( die achter in de machine zit ) ook defect was . Deze heeft hij dus ook vervangen , gelijk de deksel op de wasmiddelbakjes vervangen omdat deze vaak storingen geven zei hij . En nu werkte alles weer zoals het hoort !! Uiteindelijk bijna 2 maanden gewacht maar dan heb je ook wat ... alleen voor mij geen Whirlpool meer ( heb altijd Miele gehad en die heeft 25 jaar gedraaid zonder problemen ) Alle waar is naar zijn geld natuurlijk maar na 2.5 jaar 2 printplaten al kapot ??? Nee dan maar wat meer uitgeven voor kwaliteit ... 1 Link naar reactie
Alex Geplaatst: 21 december 2021 Delen Geplaatst: 21 december 2021 Na 2,5 jaar al kapot. Dat is wel heel erg snel. Misschien had je pech, maar het blijft vreemd. Wel fijn dat het nu is opgelost en goed dat je je ervaring en de oplossing hier deelt. Veel wasplezier ? 1 Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 21 december 2021 Delen Geplaatst: 21 december 2021 Heb ik wat gemist? Want ik zie nergens een melding dat het opgelost is.? Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 21 december 2021 Delen Geplaatst: 21 december 2021 Zit ergens software bug in, spontaan op sortering op stemming gaan staan, maar bericht was niet zichtbaar. Werd pas zichtbaar na sortering op datum. Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 22 december 2021 Delen Geplaatst: 22 december 2021 En wat waren de kosten die in rekening gebracht werden? Daar ben ik wel benieuwd naar. Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Poohbeer Geplaatst: 22 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2021 De kosten waren alleen de voorrijkosten a €120.= ...onderdelen vielen gelukkig binnen de door mij verlengde garantie destijds bij aankoop ( aangemeld op de site van Whilrpool .) Ik denk dat de kosten van de onderdelen wel hoger waren dan de aanschaf ? 1 Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 22 december 2021 Delen Geplaatst: 22 december 2021 Dat denk ik ook, want de printen zijn peperduur. Ik vind de voorrijkosten ook buiten proporties, het lijkt wel alsof ze op deze manier de kosten van de gratis verlenging even af willen rekenen. Moet dat spul uit Zimbabwe komen? 2 Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Poohbeer Geplaatst: 22 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2021 De voorrijkosten vind ik inderdaad ook buitensporig ja ... maar hij moest nu ook 2 keer langs komen dus ik denk dat ze daar al bij voorbaat rekening mee houden .... de bus heeft alleen de meest standaard voorraad en dat is heel frustrerend ook voor de monteur zelf ( ik heb jaren monteurs gepland op de technische dienst dus ik weet hoe het kan ) Deze monteur zei ook : sinds de klantenservice ergens in een Oostblok land zit is het drama , we weten niet wat er aan de hand is en komen vaak terug bij de klant omdat de juiste onderdelen niet standaard in de bus liggen , hij had ook een andere baan gevonden want deze manier van werken en service vond hij zelf ook vreselijk ... Link naar reactie
Aanbevolen berichten