Ga naar inhoud

Whirlpool-FSCR70410 wil niet starten


Ga naar oplossing Opgelost door Poohbeer,

Aanbevolen berichten

Als ik de machine aanzet dan duurt het vrij lang voor het programma keuze menu aanspringt , maar dan staat hij op MIXED 0:00 wat inhoud dat het programma 0 minuten gaat duren ??

Ik kan draaien aan de grote zwarte knop maar er gebeurd niks , temperatuur blijft op 40 staan en centrifuge op 1400 , start stop knop knippert wel maar als ik die indruk geberurd er niks ... of er komt 0:01 in de display te staan .

Ik kan alles aantikken maar niks werkt ... uiteindelijk start hij wel een keer op ( geen idee waardoor )  en dan staat sensing 1:00 in de display en draait de wasmachine gewoon en na een uur is hij wel klaar met het programma maar staat er nog steeds sensing 1:00 in de display en gaat het display ook vanzelf weer uit . 

Stekker is er al uit geweest meerdere malen maar niks lijkt te helpen ... hij is nu 2.5 jaar oud en nooit een probleem gehad . 

aangepast door Poohbeer
Link naar reactie

Hoi  bedankt voor je reactie , ik heb net Whirlpool gebeld en een afspraak gemaakt voor een monteur , gelukkig kan hij op 9/11 langs komen ?....

inderdaad destijds geregistreerd en dus garantie verlengd met 3 jaar , alleen voorrijkosten betalen ... hij komt wel met een dure auto denk ik hahaha € 120.00 voorrijkosten ... 

De klantenservice is  ook niet echt je van het .... heel frusterend dat ze alleen maar willen cashen zonder eerst een soort van stappenplan door te lopen ( nadat ik dit aangaf zei ze nog wel u kunt hem ook resetten ... ja duh ik heb al van alles geprobeerd ) maar ik was denk ik iets te technisch onderlegd want ze wist echt niks .... hahaha 

We gaan het zien als de monteur komt ? 

  • Like 2
Link naar reactie

Dank voor de update Poohbeer!

Wellicht komt de monteur in een mooie Tesla en mag je er zelf ook even in rijden ?

Het duurt nog even, maar zou je hier de oplossing/oorzaak kunnen delen? Dan hebben andere lezers van dit topic er ook iets aan. Hopelijk valt het op te lossen en draait je wasmachine straks weer als vanouds ?

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Link naar reactie
2 uren geleden, Alex zei:

Dank voor de update Poohbeer!

Wellicht komt de monteur in een mooie Tesla en mag je er zelf ook even in rijden ?

Het duurt nog even, maar zou je hier de oplossing/oorzaak kunnen delen? Dan hebben andere lezers van dit topic er ook iets aan. Hopelijk valt het op te lossen en draait je wasmachine straks weer als vanouds ?

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Tuurlijk zal ik de " oplossing " hier delen , ik hoop dar het anderen kan helpen .

Van de klantenservice zelf hoef je geen oplossing te verwachten .... 

En zal dan ook een foto plaatsen van de bolide van de monteur misschien .... hahaha ?

  • Like 1
  • Hahaha 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

Even een up date .... vandaag is dan de monteur geweet ( let wel op 18/10 aangemeld , monteur zou 9/11 komen maar was ziek en de afspraak was verplaatst naar vandaag 29/11 ) 

Hij zag dus iets wat ik ook al vermoede , het gedeelte voorin waar het programma mee geselecteerd kan worden is niet goed meer nee ... ( dat had ik al aangegeven via de telefoon bij de melding ) deze moet dus vervangen worden ...tja dat ligt niet standaard in de bus van de monteur ( ze worden op pad gestuurd met standaard onderdelen zonder verdere details over de storing ) dus onderdeel moet besteld worden .Gelukkig kon de monteur deze zelf bestellen en de afspraak maken voor volgende week maandag 6/12 . Krijg ik weer een sms met de bevestging van Whilpool dat de monteur op 15/12 komt ??? Ik bellen en ja het onderdeel is niet op voorraad en dat kan 5 tot 10 werkdagen duren dus daarom op 15/12 de afspraak .... dat ik dan  2 maanden zonder wasmachine zit is dan jammer maar helaas ... Hele slechte service van Whirlpool en de monteur zelf gaf al aan dat dit voor de monteurs ook 1 van de grootste ergernissen is ....

Link naar reactie

De printplaat dacht ik de monteur te horen zeggen ? Hij heeft nog geprobeerd om de stekker eruit en dan omgekeerd in het stopcontact te steken ... hielp ook niet ... Het is het gedeelte wat achter de voorkant zit op de wasmachine om het programma te selecteren . De hoofdprintplaat zou onderin achter in de wasmachine zitten , die had hij wel standaard in de bus ... helaas geen wasserette in de buurt hier ? 

 

Link naar reactie

Het is niet alleen Whirlpool die problemen heeft.

Het is een wereldwijd probleem in alle sectoren waar ze met electronica werken.

Ik moet voor de reparatie van een warmtepompdroger kleine rechthoekige printrelais hebben van 5 A.

Conrad levertijd 40 weken, Amazon levertijd onbekend, Reichelt een jaar levertijd.

Toevallig kon Ali Express ze wel leveren, levertijd 14 dagen, en waren na 7 dagen al binnen.

Maar moest er wel 10 tegelijk bestellen.

Ook geen punt, kosten 8,65 voor 10 stuks, inclusief verzendkosten uit China.

Hoefde niet eens thuis te blijven, was door de brievenbus gegooid.

Dus ik kan weer verder.

  • Like 2

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
44 minuten geleden, Alex zei:

Ben wel nieuwsgierig naar het onderdeel waar het precies om gaat. Weet je dat toevallig?

Dat zal je waarschijnlijk nooit horen Alex, dit type monteurs denkt in blokken en zijn daar in opgeleid. En ze wisselen dan ook alleen maar blokken.

Het op component niveau repareren is echt een uitstervend ras.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Oplossing

Laatste up date

Uiteindelijk is de monteur dus weer terug gekomen met een nieuwe printplaat die achter de voorkant bij  menukeuze front zit , deze heeft hij vervangen waar door het probleem opgelost leek te zijn ... maar helaas dus niet ... daarop heeft hij ook geconstateerd de hoofdprintplaat ( die achter in de machine zit ) ook defect was . Deze heeft hij dus ook vervangen , gelijk de deksel op de wasmiddelbakjes vervangen omdat deze vaak storingen geven zei hij . En  nu werkte alles weer zoals het hoort !! Uiteindelijk bijna 2 maanden gewacht maar dan heb je ook wat ... alleen voor mij geen Whirlpool meer ( heb altijd Miele gehad en die heeft 25 jaar gedraaid zonder problemen ) Alle waar is naar zijn geld natuurlijk maar na 2.5 jaar 2 printplaten al kapot ??? Nee dan maar wat meer uitgeven voor kwaliteit ... 

  • Thanks 1
Link naar reactie

De voorrijkosten vind ik inderdaad ook buitensporig ja ... maar hij moest nu ook 2 keer langs  komen dus ik denk dat ze daar al bij voorbaat rekening mee houden .... de bus heeft alleen de meest standaard voorraad en dat is heel frustrerend ook voor de monteur zelf ( ik heb jaren monteurs gepland op de technische dienst dus ik weet hoe het kan ) Deze monteur zei ook : sinds de klantenservice ergens in een Oostblok land zit is het drama , we weten niet wat er aan de hand is en komen vaak terug bij de klant omdat de juiste onderdelen niet standaard in de bus liggen , hij had ook een andere baan gevonden want deze manier van werken en service vond hij zelf ook vreselijk ... 

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...