New kid in town Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september Onze warmtepompdroger Bosch WDT67 maakt al enige tijd een schurend geluid tijdens het drogen. Het lijkt erop dat er een stuk metaal langs de trommel schuurt, waardoor die aanloopt. Als je de trommel met de hand ronddraait gaat dat heel moeizaam en je hoort zelfs een ratelend geluid Ik heb de droger al helemaal gedemonteerd en de trommel loopt nergens aan en loopt netjes over de wieltjes in de machine. De trommelriem is ook nog in prima staat. iemand enig idee ? Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 30 september Delen Geplaatst: 30 september Ik weet niet wat je bedoelt met helemaal gedemonteerd, maar misschien geeft deze film nog ideeen. Bosch Serie 6 droger met lagerschade & BH Beugel achter trommel - Droger demontage en reinigen. Hier een geval waar een veter van een jack https://youtu.be/jZAfeeQiHtc?t=526 en een BH beugel https://youtu.be/jZAfeeQiHtc?t=281 die de zaak aardig vernield hebben. Het zal niet de eerste BH beugel zijn die ergens terecht komt waar hij niet hoort. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
New kid in town Geplaatst: 1 oktober Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober Hoi Lampje, Bedankt voor je reactie. Een interessante video. Bij ons klinkt het net zo als je de trommel met de hand ronddraait. Ik heb de wasdroger al een keer gedemonteerd tot en met de achterkant, maar net niet zover als in de video. Nou weet ik wat mij te doen staat dit weekend😳. Ik zal laten weten wat het resultaat is. Quote Link naar reactie
New kid in town Geplaatst: zondag om 10:27 Auteur Delen Geplaatst: zondag om 10:27 Inmiddels de wasdroger helemaal uit elkaar gehaald. Er zat geen kledingstuk in of tussen de trommel, helaas. Dan was dat de oplossing geweest. Het geluid en het moeizame met de hand ronddraaien is er nog steeds😕. ik denk dat het met de trommelriem te maken heeft, want zonder riem draait de trommel wel soepel en zonder kraken rond. Het lijkt wel alsof de riem te strak staat, maar losser kan niet want de slipt de riem over te trommel en draait die niet meer. Kan de riem te droog zijn? Is hier een oplossing voor? IMG_0119.mov Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: zondag om 12:20 Delen Geplaatst: zondag om 12:20 Je hebt helaas geen foto van het typeplaatje geplaatst dus ik kan niets in de documentatie vinden. Misschien dat de route van de riem niet juist is, want daar is m.i. niets aan te verstellen. Aan de hand van het filmpje kan ik helaas niets zien. Er zijn natuurlijk wel een aantal verdachte punten. De trommelwielen, de achteras en de snaarspanner. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
New kid in town Geplaatst: zondag om 13:21 Auteur Delen Geplaatst: zondag om 13:21 Hoi Lampje, hierbij het type plaatje Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: zondag om 15:07 Delen Geplaatst: zondag om 15:07 Zou je hier eens een foto van willen maken? Als de snaar er op zit. Ik denk dat je toch eens serieus naar dit spanwiel en zijn lagering moet kijken, volgens mij is dat een glijlager en daar komen zeer forse krachten op. Op zijn minst een lik vet op de as, of vernieuwen. En vergeet ook niet de viltranden van de trommelafdichting in te vetten met siliconenvet. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
New kid in town Geplaatst: zondag om 16:32 Auteur Delen Geplaatst: zondag om 16:32 Hoi lampje, Hierbij een foto met de snaar. Het is een momentopname uit het filmpje omdat de wasdroger nu weer helemaal in elkaar zit😉. Bedoel je met het spanwiel nummer 0504 op het plaatje? Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: zondag om 18:19 Delen Geplaatst: zondag om 18:19 Ja deze overbrenging is een voor mij ongebruikelijk type. Want bij de normale overbrenging gaat het met de loop van de riem nog al eens fout en zit het spanwiel dan aan de verkeerde kant en geeft spanningsproblemen. En ja 504 dat bedoelde ik, met dezelfde invalshoek, want dat kon ik in het filmpje niet zien.. Ligt de riem intussen wel goed uitgelijnd om de trommel, en heb je het wiel gesmeerd? Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
New kid in town Geplaatst: zondag om 20:00 Auteur Delen Geplaatst: zondag om 20:00 Hi Lampje, ja, de riem ligt wel goed op de trommel. Bij het draaien/ drogen van de trommel hoor je het geratel niet, gelukkig. Zie bijgaand fragment. Het spanwiel heb ik nog niet gesmeerd, omdat de droger nu weer in elkaar zit. (Ik heb trouwens een droger de 8 serie van Bosch en niet de 6 zoals in de you tube film. Maar dat maakt voor de klacht niets uit) IMG_0121.mov Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: maandag om 09:21 Delen Geplaatst: maandag om 09:21 Het fragment is wel erg kort, maar ik hoor het ook niet. Dan is het probleem toch opgelost? Ja, natuurlijk wist ik dat, dat staat ook in de link. Helaas heb ik niet van alle series gegevens en filmpjes, het belangrijkste is dat je genoeg inzicht krijgt om je probleem op te lossen en dat is blijkbaar gelukt. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
New kid in town Geplaatst: maandag om 11:24 Auteur Delen Geplaatst: maandag om 11:24 Hoi Lampje, Zolang er geen brand kan ontstaan in de droger laat ik het inderdaad hierbij. Ik heb alles nagelopen en zie verder geen rare dingen. Alleen dat ratelende geluid als je de trommel handmatig ronddraait. Het zij dan maar zo. Heel erg bedankt voor het meedenken en je adviezen. Top! Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: maandag om 11:39 Delen Geplaatst: maandag om 11:39 Dat kan uit de trommelwielen komen, dat daar de lagers van defect zijn. Maar dan zou je dat ook tijdens het draaien moeten horen. Hoewel een warmtepompdroger van brand minder last heeft blijft het toch een apparaat wat vaak gevuld is met stof. En stof is nu eenmaal explosief en er staat nog wel eens wat te fikken in de electronica, en dan is er geen houden meer aan. Dus is het heel belangrijk dat alle filters brandschoon blijven, en daardoor de druk in de machine niet oploopt. Want als de druk oploopt verdwijnen er meer pluizen via de trommel afdichting naar elders in de machine, waar ze dan een grote prooi vormen voor een vonk. https://youtu.be/SYDGhXbscP8?t=321 Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
New kid in town Geplaatst: maandag om 17:23 Auteur Delen Geplaatst: maandag om 17:23 Getver! Gelukkig ziet die van ons er niet zo uit.😳 Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: maandag om 19:39 Delen Geplaatst: maandag om 19:39 Ja, maar wel bedoeld als waarschuwing voor mensen die niets aan een wasdroger doen, zelfs geen filters schoonmaken. Toen ik 6 jaar geleden aan deze hobby begon, werd er een Miele wasdroger gratis aangeboden op Marktplaats. De Machine zag er aan de buitenkant best goed uit, en de eigenaar vertelde me, dat hij het erg slecht deed en uren bezig was om te drogen. Nou toen ik hem opende schrok ik me werkelijk rot. Elke dag weer een schone handdoek uit deze droger. Ik moet er niet aan denken. Met de onbeschoft hoge prijzen voor de Miele onderdelen heb ik deze machine dan maar gesloopt voor de onderdelen. Want om deze te reviseren, was ik een vermogen kwijt geweest. Griezel en huiver! Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen