Ga naar inhoud

Printer drukt niet af


Ga naar oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft een HP 2540 deskjet printer. Hij heeft er nauwelijks mee geprint, scant er voornamelijk mee.

Toen we hem installeerden drukte de test pagina's goed af.
Nu hij jaren later wil printen wordt wel het papier getransporteerd maar er niks op afgedrukt.

Als ik bij oplossingen kijk op de hp site kan je wel iets schoonmaken aan de inktcartridges maar er staat niet aangegeven of je datgene waar je de cartridge tegenaan  plaats ook kan schoonmaken.

Heeft iemand een idee of dat kan of wellicht een andere optie waar we nog naar kunnen kijken?

Link naar reactie
  • Oplossing

Hoi, ik geef eigenlijk al antwoord op je vraag in een ander topic deze:

Denk dat daar al een hele hoop staat waardoor het probleem veroorzaakt wordt.

Ik vermoed dan ook dat schoonmaken hier niet veel meer zal uithalen gezien de printer "jaren niet in gebruik" is geweest maar voorheen wel een testpagina is geprint. Dus de inktcardridges als ook de kop (en diens inkt-kanaaltjes) zijn vermoedelijk geheel ingedroogd (en dus keihard) geworden. Daar valt weinig meer aan schoon te maken, aangezien dat hooguit oppervlakkig is.

aangepast door Gast
Link naar reactie

Geen idee of je het andere topic inmiddels gelezen hebt natuurlijk, de conclusie is dan dat als je een all-in-one van HP wil blijven gebruiken, beter kan kijken voor een all-in-one maar dan met laser technologie. deze zijn dus bestand tegen "af en toe" gebruik en zoals in het andere topic beschreven is de kwaliteit echt heel erg goed.

Ik heb op de site van Coolblue een zoekopdracht voor je gedaan naar "HP" als ook "all-in-one" en "Laser" als ook "kleuren printer" verder heb ik de prijzen gefilterd staan van laag naar hoog en dan komt er dit resultaat uit:

https://www.coolblue.nl/printers/all-in-one-printers/hp/afdruktechnologie:laser/kleurenprinter:ja?sorteren=laagste-prijs&pagina=1

 

kan je hier wat mee ? oof ga je toch proberen die printer schoon te maken in de hoop dat je hem na jaren weer aan de praat krijgt ?

Link naar reactie

Dank voor jullie reactie, ik ga het topic even opzoeken waar naar verwezen wordt, was eigenlijk al bang dat oa

de kanaaltjes te veel verstopt zouden zitten en dat je daar niks aan kan doen.

Inmiddels het topic gelezen en naar de prijslijst gekeken bij Coolblue.
Ik ga met mijn vader overleggen....hij is echter 95 en ik denk niet dat hij nog zo'n investering wil doen.
Heel erg bedankt voor het meedenken!

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...