Ga naar inhoud

Zelfbouw; Aeon in progress


Aanbevolen berichten

  • Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    341

[quote:3a884d1949="Interficior"]Je zit er erg dicht in de buurt, Kid. 60 hoog, 31 breed en 35 diep. Maar dan heb ik het afzelia er nog niet bij opgeteld. Maar hij is echt best groot hoor, als hij in je huis staat. :P[/quote:3a884d1949]Haha, dat snap ik, maar hij is toch kleiner dan ik had verwacht. btw veel succes nog.
Link naar reactie
[quote:3dbd8931f2="Interficior"]Je zit er erg dicht in de buurt, Kid. 60 hoog, 31 breed en 35 diep. Maar dan heb ik het afzelia er nog niet bij opgeteld. Maar hij is echt best groot hoor, als hij in je huis staat. :P[/quote:3dbd8931f2] schatten is ook niet zo moeilijk als je een referentie hebt, en ik ben er dan ook best goed in, en ik weet natuurlijk dat de diameter van een CD 12cm is.
Link naar reactie
[quote:402f81eba5="mephi"]Geen bracing?[/quote:402f81eba5]Bij het bovenstaande plaatje zou ik me eerder zorgen maken om het feit dat er geen zijkant opzit. :P Uiteraard komt er bracing, weer een kruisbrace met magneetklem van 16mm MDF Edit: weer dit idee dus: [img:402f81eba5]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/Cradle.jpg[/img:402f81eba5]
Link naar reactie
[quote:893b58f589="rwilligen"]Ik heb dan ook geen flauw benul (nou ja...) wat je er mee probeert te bewerkstelligen....? Maar ok, hij zit dus axiaal opgesloten?, meet een rubbertje er tussen ofzo? Of gewoon kaal tegen het hout? Hoe krijg je dat dan exact pas? mdf is toch erg hard en om te bewerken op een paar tiende nauwkeurig....[/quote:893b58f589] Ik probeer te zeggen, dat een woofer maar 1 as heeft, hij beweegt heen-en-weer in 1 richting. Doordat het membraan naar voren wil, wil de gehele basket naar achter. Dit wil je tegengaan, en dus zet je er hout achter, als klem. Aangezien de woofer niet naar onderen beweegt, is het ook niet nodig de woofermagneet helemaal in elke directie te klemmen, hoewel het natuurlijk geen kwaad kan. :D Je wilt gewoon tegengaan dat de hele basket heen-en-weer gaat, en daarom klem je hem dus. Hem goed aftekenen is the trick, en dan met de decoupeer tekeer. Op het laatste plaatje zie je dat is ook niet helemaal goed zit, maar die kant moest ook nog worden doorgedrukt (kijk maar iets naar boven). Aan het eind het ik er gewoon nog even houtlijm tussen gegooid. Dit hecht niet aan de woofer, maar vult wel het hout op in principe. Maar nu kruist de brace de woofer niet meer, dus de klem bestaat maar uit 1 strook 16mm MDF. Iets is beter dan niets natuurlijk, de kast krijgt verder al genoeg ondersteuning lijkt me, met de zandkamers. Overigens heb ik de schotjes voor de zandkamers gemaakt en rondgefreest, zodat je geen rare geluiden kan krijgen van de woofer (ja ik geloof niet echt dat het uitmaakt ofzo, maar je hebt zo'n frees toch, dus waarom ook niet gelijk goed op de stroming letten). Overigens is het bij bovenstaand platje nog best wel vakwerk, want dat hele compound vak viel er precies goed klemmend in. :) Even wat anders: Dit is de zandkamer waar ik het over had. Hij zit er nog niet ingelijmd, ik heb hem er gewoon even ingezet. [img:893b58f589]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/XLSub-sandchamber1.jpg[/img:893b58f589] [img:893b58f589]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/XLSub-sandchamber2.jpg[/img:893b58f589] [img:893b58f589]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/XLSub-sandchamber3.jpg[/img:893b58f589]
Link naar reactie
[quote:f7e99d43b0="mephi"]Ik neem aan dat je in die kruisbrace wel de nodige gaten gaat boren/frezen zodat je de airflow niet al te veel hindert?[/quote:f7e99d43b0] Dan plaatst hij tog een paar case fans :lol: P.s echt leuk hoe je dit maakt heb er echt bewondering voor, en ben stieken heel benieuwd hoe het zal klinken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...