Ga naar inhoud

Zelfbouw; Aeon in progress


Aanbevolen berichten

[quote:1cf3402188="rwilligen"]Ah, sorry, niet goed gelezen; ik was in de verkeerde veronderstelling dat je 2 RKT aanbood; "Als je nog geïnteresseerd bent: ik koop dus nog 2 spoelen van 10 euro" Ik las; verkoop ipv koop.[/quote:1cf3402188]Doet denken aan: <BW> trust me <JJJ> trustuh BW [quote:1cf3402188]Tja, een houten kast is idd niet te aarden natuurlijk... Ik zal op mijn werk is navragen hoe dat zit....[/quote:1cf3402188]Ik ben benieuwd.
Link naar reactie
  • Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    341

Ik kijk ff een andere kant op en de posts vliegen je meteen om de oren. :P Wat betreft die balanced xlr aansluitingen, daar is echt wel iets over te vinden. Ik weet dat het in ieder geval beter is dan gewoon rca interconnects, was iets met minder gevoelg voor ruis. Het aarde idee stak iets anders in elkaar, waardoor er geen potentiaalverschil kon ontstaan tussen de aardes op de verschillende apparatuur, waardoor je dus geen ruis hebt om die reden.
Link naar reactie
Weer een nieuwe aanwinst hier wat betreft multimedia: m'n pa heeft een DVD recorder gekocht, de Panasonic DMR-EH60. Meteen ff aangesloten, met een optische kabel naar de BOSE 3.2.1 die we al hadden en een scartkabel naar de TV. Moet zeggen beeld en geluid zijn geweldig. Moet ook zeggen dat de minpunten van de BOSE 3.2.1 in het afspeelgedeelte zitten, wat nu voor het eerst valt te merken, want het receivergedeelte en de speakers zijn prima.
Link naar reactie
Had je er nog niet genoeg? :P Zijn wel handige dingen, ik heb er ook een aantal, en die heb ik een tijdje geleden allemaal nog intensief gebruikt, toen we het tuinhuisje uit de tuin van het nieuwe huis van m'n oom opnieuw aan het opbouwen en ook meteen aan het restaureren waren in onze tuin. Als je nog een keer een aantal koopt, dan kan je het beste Stabil Gross Fröhlich/Gross Stabil of Bessey kopen. Zijn verreweg de beste en kan je ook heel strak aandraaien. Ze hebben ook in handeluitvoering ipv van gewoon draaihandvat en die kan je tot 100Nm aandraaien.
Link naar reactie
Mijn lijmtangen die ik gekocht heb zijn niet van die merken die daar staan, maar het zijn wel lijmtangen ZONDER draaiaansluiting. Een draaisluiting werkt erg vervelend want je molt je speaker in feilte omdat je dan de planken scheef gaat draaien. Ik heb lijmtangen die je dus aanknijpt als een kitspuit. Bovendien kun je deze dingen ook andersom equippen zodat je geen gewone lijmtang krijgt die bij elkaar knijpt maar eentje die van elkaar af duwt.
Link naar reactie
Oh die dingen, zijn inderdaad best handig, vooral voor de wat lichtere klusjes. Je hebt overigens gigantisch veel klemapparaten voor lijmverbindingen maken, ik heb ook wel eens gewerkt met een spanband met ratel, waar vier beugels op zaten die je dan op de hoeken van je werk moest plaatsen. Met dat ding kon je pas echt strak aantrekken, die dingen hebben een spankracht van wel iets van 12kN. Maar ik denk dat er dan vrij weinig van je speakerplankjes over blijft.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:acf2a06c60="kid jansen"]gebeurt er nog wat?[/quote:acf2a06c60]Jep, ik heb het ontwerp klaar, morgen hout halen. De voorkant wordt enkel 22mm MDF, en niet de HELE zijkant wordt met zand gevuld (zeg 5 cm vanaf het begin komt er zand) en de achterkant wordt wel met 22mm + 12mm MDF gewerkt. Ik wil morgen hout halen :D
Link naar reactie
[quote:b100ccde4f="kid jansen"]Maar voor sommige zijden klopt je sig dus nog wel?[/quote:b100ccde4f]Voor - zoals bedoeld ook was - klopt het voor de zijwanden. Uiteraard krijgen de voor- en achterwant niets, want daar zitten respectievelijk de speakers en de terminal ;) Maar de voorkant is nog wat dunner dan ik initieel wilde. Maar dit is beter voor de woofer, anders krijg je compressie, als de voorkant zo dik wordt. Hij wordt trouwens in ieder geval zwaarder dan 38 kilo. Broer: Waarom moet alles zo zwaaaaar?
Link naar reactie
[quote:df3fad98cd="kid jansen"]Dat is dan een flinke tippel, toch wel een kleine 5km, als Doeland tenminste nog steeds in de Schalkwijkerstraat zit aan het Spaarne.[/quote:df3fad98cd]Ik heb het over de KomDuur Doeland aan de rijksstraatweg. Blijft even doorbijten met zo'n lomp gevaarte van ca. 25 kilo (net gewogen) om je armen. Voor zo 'n persoon als ik dan hè. Ik gaat nu maar eens lijmen 8) Zo, daar gaat de achterkant: [img:df3fad98cd]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/XLSub-lijmklem.jpg[/img:df3fad98cd]
Link naar reactie
Blijkt dus dat ik voor de zijkanten de verkeerde maten heb opgegeven *bonk*. Maarja, gaat er morgen weer af en dan kan ik vlammen. Gewichtsprognose is tot nu toe: 25 kilo + 8 kilo ("fineer") + 8 kilo (drivers) en dan weet ik niet hoeveel kilo er aan zand ingaat... 7 liter komt erin, volgens de binas zou dat 7*1.6 = 11,2 kilo zijn. Dan zou de kast in zijn geheel 52,2 kilo worden. Leuk als je hem wilt vervoeren hehe. MAar dan staat de subwoofer tenminste ook als een huis. :)
Link naar reactie
[quote:f081452103="kid jansen"]Valt nog best wel mee, een wasmachine is zwaarder en die kan je ook prima vervoeren.[/quote:f081452103]Maar die zijn dan ook 6 keer zo groot. [quote:f081452103]De REL Studio III is bijna twee keer zo zwaar (wat? die is duurder zeeg je, dat meen je toch niet :P).[/quote:f081452103]Als die van mij net zo groot was geworden als dat ding, was hij zeker zwaarder geweest, downfiring met alle zijwanden met zand gevuld bijvoorbeeld. Dan ga je zo de 150 kilo over hehe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...