Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 13 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 326
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    327

[quote:1c80a9a4ed="rombaft"]ik vrees tegen dat ATI en leverbaarheid van de x1800xt goed op poten heeft dat nvidia al klaar staat met de opvolger van de 7800GTX, net hetzelfde als bij de 850 XT PE , tegen dat die eigenlijk makkelijk aan te raken was stelde nvidia hun 7800GTX voor[/quote:1c80a9a4ed] Of erger met hun eigen next-gen, de R580 schijnt helemaal volgens planning te lopen en wordt verwacht begin volgend jaar (over 2 maandjes?).
Link naar reactie
Ik hoor continue het gezeur over dat ATI hun topkaart niet kan leveren en nVidia wel. nVidia kan inderdaad de 7800GT en GTX erg goed leveren, maar de 7800GTX 512MB niet. Vandaag contact gehad met MSI, deze kunnen hem niet leveren. Zelfde geld voor POV. Houden we XFX over. Ook deze heeft bekend dat er enkele exemplaren leverbaar zijn. Maar in beperkte mate. Club-3d verteld het zelfde over hun X1800XT kaarten. Is de X1800XT nu slechter leverbaar dan de 7800GTX 512MB? NEE, beiden zijn slecht leverbaar. De X1800XL en 7800GTX zijn wel gewoon leverbaar. de top modellen van beide fabrikanten niet. Iets nieuws onder de zon? Nee, denk maar aan de X800XT PE en GeForce 6800 Ultra of 6800 Ultra Extreme. Direct leverbaar is mooi, ben ook erg voorstander van direct leveren na launch. Maar het is niet het belangrijkste. Beeldkwaliteit en performance staan voor mij toch op een hogere plaatst. Qua beeldkwaliteit is de X1800XT onverslagen. Alleen qua performance niet. Ik verwacht wel dat begin volgend jaar de X1800XT en de 7800GTX 512mb gewoon goed leverbaar zijn en beter geprijsd. Er zijn ook al geruchten over een X1800XT PE (platinum edition) als antwoord op de 7800GTX. Hogere core en zelfde snelle geheugen als de 7800GTX 512mb moet niet echt een probleem wezen voor ATI. Enige wat in gedrang komt is de R580 die ik zelf tegen de CeBIT 2006 al verwacht. @ Skinnered Heb je je X1800XT al in het verschied? ze moeten al in kleine hoeveelheden leverbaar zijn.
Link naar reactie
Ik heb net gechecked maar de huidige batch X1800XT die we hebben haalt makkelijk PE snelheid.... Dit is hetzelfde als met de X800 Pro VIVO die we vorig jaar hadden. ATI bakt voorlopig maar 1 chip en dat is blijkbaar de X1800XT PE, mochten er langzamere broeders tussen zitten dan valt het niet op omdat alles als XT gelabelled wordt.
Link naar reactie
Ik vraag me één ding de laatste tijd wel af. PCI-Express is nu ruim een jaar op de markt. Nu pas begint het echt door te breken en mainstream te worden (denk bijv. aan huidige generatie videokaarten, die niet meer in AGP worden uitgebracht), en dat is best laat vind ik. Wat ik me dus afvraag is of toen de AGP-bus uitkwam in 1996, of dat AGP ook pas na een jaar echt mainstream werd en de PCI interface min of meer verdween? En wanneer komen er kaarten die in PCI-E x1 sloten gaan?
Link naar reactie
Vind de migratie best kort, valt me reuze mee. PCI -> agp weet ik niet, maar dat was denk ik vrij vlot, omdat er gewoon weinig anders was. PCI beperkte echt de snelheid van videokaarten. Er zullen vrij snel raid en geluidskaarten op PCI-E komen, is je hele post OFFtopic ;) het gaat over de toekomst niet het verleden. Bij vragen, post een topic of ga zoeken op anandtech en toms ^^
Link naar reactie
[quote:8e8d53939a="Vandread"]is je hele post OFFtopic [/quote:8e8d53939a] Dat vraagje over PCI-E kaarten in de toekomst was meer een bijvraagje:P (om daar nou een heel topic voor te openen :roll: ) Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel pixel pipelines en vertex shaders de R580-core gaat bevatten? En waarom heeft ATi zijn R520-core niet met 24 pipes uitgerust net als de G70, maar met 'slechts' 16 pipes? Dan had ATi nVidia totaal verslagen, lijkt mij. Als ATi met 16 even snel is als nVidia met 24...
Link naar reactie
De 512 mb GTX is wel redelijk leverbaar hoor, alleen al Komplett heeft er tietallen verkocht van POV 580/1730mhz, eergisteren 30 stuks in een paar uur uitverkocht, vandaag 11. Informatique XFX 5-10 stuks. Salland krijgt morgen ook de POV. Ik had er al tig keren 1 kunnen bestellen. Op de X1800XT jaag ik al weken zonder succes, nergens leverbaar en de ETA's worden steeds maar uitgesteld bij de meest toonagevende Etailers. Ook OC.UK krijgt ze maar niet binnen en elders in Europa behalve in de UK is het niet beter, zie Geizhals. Ik vraag me sterk af naar welke winkels die XT's gaan... Mijn ervaring is dat Europa, behalve de UK, een streepje achter hebben tov de VS, een verschil wat bij NV-kaarten nauwelijks te bespeuren valt door mij als koper, ik heb altijd redelijk snel een NV based kaart kunnen bemachtigen. RD er wordt aan gewerkt, maar ik heb nog geen concrete info ;)
Link naar reactie
[quote:ef66053389="hjs"]Als Edward niet op een "normale" manier aan de kaart kan komen, nou dan is hij niet leverbaar (in Nederland) :roll:[/quote:ef66053389] Hij bedoeld ook denk ik, dat de XT nou inmiddels wel wat makkelijker te krijgen zou moeten zijn. Ik hoop trouwens dat die RD580 bordjes wat soepeler uitkomen, want die zien er goed uit.
Link naar reactie
[quote:bb244daf2a="SkinnerEd"]De 512 mb GTX is wel redelijk leverbaar hoor, alleen al Komplett heeft er tietallen verkocht van POV 580/1730mhz, eergisteren 30 stuks in een paar uur uitverkocht, vandaag 11. Informatique XFX 5-10 stuks. Salland krijgt morgen ook de POV. Ik had er al tig keren 1 kunnen bestellen. Op de X1800XT jaag ik al weken zonder succes, nergens leverbaar en de ETA's worden steeds maar uitgesteld bij de meest toonagevende Etailers. Ook OC.UK krijgt ze maar niet binnen en elders in Europa behalve in de UK is het niet beter, zie Geizhals. Ik vraag me sterk af naar welke winkels die XT's gaan... Mijn ervaring is dat Europa, behalve de UK, een streepje achter hebben tov de VS, een verschil wat bij NV-kaarten nauwelijks te bespeuren valt door mij als koper, ik heb altijd redelijk snel een NV based kaart kunnen bemachtigen. RD er wordt aan gewerkt, maar ik heb nog geen concrete info ;)[/quote:bb244daf2a] Een erg betrouwbare bron van mij heeft me verteld dat hij bang was dat de 7800GTX 512MB een eenmalig product is en dat we ze voorlopig niet meer zien, 1 batch dus die nu word verkocht en daarna voorlopig niet meer. Zou wel jammer wezen als dat echt zo was. Heel even de snelste kaart leveren die er is en vervolgens niets meer leveren. Ach dat heet marketing he ;) Ik hoop alleen dat de 7800GTX 512MB wel gewoon leverbaar blijft. Ik krijg de komende twee weken als het goed is 2x 7800GTX 512MB binnen, ben erg benieuwd. 2x X1800XT CrossFire komt ook mijn kant op. 8) [quote:bb244daf2a="r.marijnissen"]Ook al is de 7800 512mb nog moeilijk leverbaar. sowhat hij is er net. Bij de x1800xt is dat een heel ander verhaal.[/quote:bb244daf2a] En je punt is? nvidia rulez en ATI niet? :wink: Neigt erg naar fanboy post. :roll:
Link naar reactie
Nvidia levert gewoon te vroeg!!! ATI RULEZZZz!!!!!!!!!!!!!11 :wink: RD leuk spul krijg je binnen ;) Wat verwacht je dat het beste gaat werken? Crossfire omdat die een aparte chip heeft die het beeld verknipt en uitwisselt, of de SLI, omdat dat ingebouwd zit in de core, en via een bruggetje wordt uitgewisseld? Bij de 6800/X850 serie was SLI de betere, die schaalde beter door (dus meer % winst) met een extra kaart. Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Al zou ik er weinig aan hebben, omdat ik geen €1200 wil en kan betalen aan 2 top-end kaarten :cry:
Link naar reactie
Ik heb even een 512 mb 7800 gtx dit weekend, gaat na het weekend in een collega's pc Circa 30-35% sneller dan de gewone GTX, 10.000+ 3dmark05 puntjes op 600/1800 mhz (default 580/1730). http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1461515 FEAR max IQ (HQ in CP) (behalve soft shadows) 1600x1200 4xAA x16AF 34 fps, zonder AA 64 fps Maar de 81.94 hebben weer last van shimmering, op HQ wel te verstaan, in Boiling Point en SS2 gewoon zeer hinderlijk, dat hoort gewoon niet bij een gpu met zoveel power. Maar voor de rest wel een beest van een kaart, zowel kwa uiterlijk als performance :) X1800XT crossfire lijkt me helmaal geweldig, maar ik wacht minimaal op de RD580 denk ik voordat ik een ATI mobo koop. De X1800 is gewoon interssante architectuur, ijzersterke branching, iets minder rauwe shader performance maar met lange shaders zou hij wel voordeel halen uit de shader scheduler en dan natuurlijk nog de lage hit bij AA en de kwaliteit van HQ AF. Volgens mij zullen toekomstige divers de X1800XT wel naast de 512 mb GTX brengen en in sommige games is dat al zo (COD2, FEAR, Far Cry, SC CT)
Link naar reactie
RD: r.marijnissen schreef: Ook al is de 7800 512mb nog moeilijk leverbaar. sowhat hij is er net. Bij de x1800xt is dat een heel ander verhaal. RD: En je punt is? nvidia rulez en ATI niet? Neigt erg naar fanboy post. Dit was mijn reacktie op je eerdere geposte post: RD: Is de X1800XT nu slechter leverbaar dan de 7800GTX 512MB? NEE, beiden zijn slecht leverbaar. De X1800XL en 7800GTX zijn wel gewoon leverbaar. de top modellen van beide fabrikanten niet. De 7800gtx 256mb is er al lang. En dat is het topmodel tegen de x1800xt. Je vergelijkt de leverbaarheid nu met hun snelste model de 7800gtx512mb tegen de x1800xt512mb. Maar nvidea heeft al lang de 7800gtx256mb lopen. Daarom vind ik het vergelijken van hun topkaart nu die er net een paar weken is niet echt eerlijk met de leverbaarheid van hun x1800xt Aangezien ie al een half jaar of langer op zich laat wachten. En de 7800gtx 256mb er al lang is. Fanboy? Ik heb slechts voorkeur voor Wat het snelste is voor mijn geld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...