Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 13 =-


Aanbevolen berichten

Als ze volgens planning kunnen leveren winnen ze altijd om en om volgens mij. Omdat ze elk wel in staat zijn om de kaart net iets sneller te maken. dan de snelste van de concurent Maar als de prijzen kloppen dan vind ik dat zeer positief. Want 600€ voor een vga die maar zo kort meegaat vind ik altijd erg veel Ik wil het niet eens omrekenen in guldens :D
Link naar reactie
  • Reacties 326
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    327

[quote:3441831b10="tomtom137"]Ik vind dat nVidia deze slag weer heeft gewonnen, net als met de 7800GTX vs. X1800XT(die bij voorbaat eigenlijk al had verloren door de vertraging). nVidia is er niet in geslaagd de snelste videokaart neer te zetten, maar ze denken meer aan de portemonnee van de gamer. Zeer positief om te zien. Sowieso vind ik ATi raar bezig, wie wil nou 100 euro meer betalen voor een X1900XTX tegenover de X1900XT? De core ligt 25 MHz hoger, het geheugen 100 MHz. Is dit werkelijk 100 euro waard? Koop dan een goede Zalman en klok die hap over, die X1900XT heeft volgens mij ook veel meer overklokpotentieel dan de XTX.[/quote:3441831b10] Goed zalman blok is nog niet te koop, en de XTX klokt beter dan de XT heb ik begrepen. En er is maar een reden dat nVidia met de prijs gaat stunten, ze kunnen de prestaties niet bijhouden dus gaan ze op een andere manier de klant winnen (positief voor ons). Wat vroeg nVidia ook alweer voor de X7800 512mb toen hij uit was :-? ATI volgt wel met gunstige prijzen, ze moeten wel :wink:
Link naar reactie
Ik denk dat de snelheid bij benen het punt niet is. Je moet niet vergeten dat ze concurent zijn van elkaar maar ook een beetje samen werken. Waarom, Ze maken hun snelste kaart telkens maar net iets sneller of gelijke snelheid met betere modernere technieken dan de concurent zijn kaart. Zo ben je op dat moment toch de snelste/modernste maar verouderd de kaart nog snel zat. Als de prijs van de concurrent zakt verkoop dat bedrijf meteen erg veel kaarten en de concurent kan daarna wel zakken maar is dan eigenlijk al weer te laat voor veel verkoop. Buiten de steeds nieuwe technieken om wie weet hoe snel ze een kaart wel niet kunnen maken als ze alles uit de kast zouden trekken. Reken maar dat zowel ati als nvidea ver voorlopen met ontwikkelen dus net over de concurrent zijn kaart gaan kwa snelheid is niet snel het probleem denk ik. Je kunt wel de snelste kaart hebben maar je moet het wel verkopen. Een nieuwe kaart uitbrengen en mooie prijzen betekent gewoon dikke verkoop.
Link naar reactie
[quote:553a7d66bd="NoepZor"]Slechte zaak trouwens dat ie maar heel iets sneller is. Dacht dat ze met een 32 pipe kaart zouden komen.. Iemand enig idee hoe lang ik nog door kan met mn huidige set up? (3300+ AMD64, 1GB DDR400 en mn 6800GT 256MB[/quote:553a7d66bd] Tja dat ligt meer aan de aankomende spellen en/of je overklokt. Ik heb ook een 6800gt en 1gb. Ga mijn kaart nu dik overklokken nu ik een goede wc set erop heb. Ik ga in 3dmark nu al over de 7800gs heen. Verder zal voor komende tijd 2gb ipv 1gb wel prettig zijn. Ik ga hier nog wel 1.5 jaar a 2 jaar mee door denk ik.
Link naar reactie
[quote:1dd22bae86="r.marijnissen"][quote:1dd22bae86="NoepZor"]Slechte zaak trouwens dat ie maar heel iets sneller is. Dacht dat ze met een 32 pipe kaart zouden komen.. Iemand enig idee hoe lang ik nog door kan met mn huidige set up? (3300+ AMD64, 1GB DDR400 en mn 6800GT 256MB[/quote:1dd22bae86] Tja dat ligt meer aan de aankomende spellen en/of je overklokt. Ik heb ook een 6800gt en 1gb. Ga mijn kaart nu dik overklokken nu ik een goede wc set erop heb. Ik ga in 3dmark nu al over de 7800gs heen. Verder zal voor komende tijd 2gb ipv 1gb wel prettig zijn. Ik ga hier nog wel 1.5 jaar a 2 jaar mee door denk ik.[/quote:1dd22bae86] slecht en slecht is twee he , de kaart wordt ook niet torenhoog geprijsd , waar je vroeger een 7800GTX 512 voor 650 euro kocht , koop je nu twee 7900GT's voor 600 euro . ook zijn de 7900 reeks een beetje sneller dan de 7800GTX 512Mb , niet de 256 variant . Ik denk dat nvidia gewoon de 1900 reeks van ATI wat wil bijbenen op het moment, en conureren op prijs , maar dat de opvolger van de 7900 niet zo lang meer op zich zal laten wachten, binnen dit en 6 maanden zal er zeker een opvolger voor zijn , en dit zal dan de bewuste kaart met 32 pipes zijn , ik vermoed dat ze tot de conclusie gekomen zijn dat hun 24 pipes kaart op 90nm hoog genoeg geklokt kon worden om de 1900 reeks toch bij te benen en dit konden ze ook sneller lanceren , daarom 7900 reeks , en daarom dat hun 32 pipes kaart nog neit lanceren, ze zouden later geweest zijn, en de kaart zou duurder zijn om te produceren .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...