Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 13 =-


Aanbevolen berichten

De [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=125060&start=560]Vorige topic[/url] over de nieuwe generatie videokaarten is op slot, hierbij een nieuwe topic tbv de kaarten die we mogen gaan verwachten eind van 2006 en begin 2007 [list:e987b39df6] [b:e987b39df6][*:e987b39df6]ATI - R650/700 [*:e987b39df6]Matrox - Parhelia 2 [*:e987b39df6]NVIDIA - G81/90 [*:e987b39df6]XGI - XG45, XG47, XG5x [*:e987b39df6] Shader Model 4.0 (DirectX 10) [/b:e987b39df6][/list:u:e987b39df6] [i:e987b39df6][color=darkblue:e987b39df6] Deze topic is bedoeld om een aangename discussie over nieuwe grafische kaarten te hebben. Alles wat eruit ziet als FLAME of een ATI vs. nVidia oorlog of wat offtopic gaat word verwijderd.[/color:e987b39df6][/i:e987b39df6] [color=red:e987b39df6][edit-24-6-2007] Start topic aangepast zodat hij weer actueel is (hoop ik) //Vandread [/edit][/color:e987b39df6]
Link naar reactie
  • Reacties 326
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    327

In het vorige topic waren we hier gebleven: [quote:700090823d="arjant2"]Geen nieuwe videokaart, maar wel interessant misschien. http://tweakers.net/nieuws/39610 SLI met 4 kaarten mogelijk met de 90-drivers. Dit zou wellicht dan ook kunnen met 2 dual-GPUkaarten zoals die van Asus.[/quote:700090823d] SLI voor 4 chipsets, ik ben benieuwd of dit echt gaat gebeuren. Kan je je voorstellen wat voor voeding je nodig hebt als je 4x 7800GTX in je systeem hebt draaien? Ik wacht het af.
Link naar reactie
[quote:3b2f3b8cf7="sdh"]Is dat niet een beetje nutteloos op dit moment? De snelste CPU op het moment; de FX57 kan 2x7800GTX al nauwelijks bijhouden, laat staan 4x. :P[/quote:3b2f3b8cf7] Cpu,s zijn nu de bottleneck ben benieuwd wat er gebeurt als dualcore cpu,s vol benut gaan worden in games. Want stel dat er nu games uit zouden komen die dit wel ondersteunen dan heb je b.v een x2 4800+ die met enkele core b.v 15% langzamer is als een fx 57. maar met beide in volle werking is die dan 70% sneller als een fx57. Nu zal het niet precies zo zijn maar even een voorbeeldje. Mischien krijgen cpu,s vanaf dan in een keer een voorsprong op gpu,s. Maar met 4 van die dingen wordt het lastig. :D
Link naar reactie
Vele gamedevelopers hebben reeds aangegeven dat effectief programmeren voor DUAL CORE een heel moeilijke klus is en in sommige gevallen zelfs gewoon bijna onmogelijk. Dat we daarvoor ten eerste de komende jaren niet teveel games op de markt zullen zien die optimaal gebruik maken van DUAL CORE , en dat games die zullen gemaakt worden voor dual core heel lang op zich zullen laten wachten omdat de develop tijd veel langer is.
Link naar reactie
wil juist nog een kleinigheid aan toevoegen, zoal RD aangeeft, games spelen op heel hoge resoluties kan misschien heel mooi zijn, maar de meesten onder ons zitten met flat panels 19inch of misschien 21inch en zitten vast aan hun native resolution . De monitorfabriekanten mogen van mijn part ook eens wat vooruitgang boeken en eens een 19inch uitbrengen met een 1600*1200 voor betrekkelijk normale prijzen.
Link naar reactie
[quote:80093a4453="rombaft"]Vele gamedevelopers hebben reeds aangegeven dat effectief programmeren voor DUAL CORE een heel moeilijke klus is en in sommige gevallen zelfs gewoon bijna onmogelijk. Dat we daarvoor ten eerste de komende jaren niet teveel games op de markt zullen zien die optimaal gebruik maken van DUAL CORE , en dat games die zullen gemaakt worden voor dual core heel lang op zich zullen laten wachten omdat de develop tijd veel langer is.[/quote:80093a4453] Klopt maar ontwikkeling gaat in de pc wereld heel snel en er komen steeds betere technieken. dus je weet nooit. Lukt het wel goed dan heeft een dualcore cpu in een keer een hele prestatie winst. Dat van die tft,s is denk ik een kwestie van tijd. Straks heeft iedereen een tft met b.v 1280 resolutie a 19inch en dan komen de goedkope 1600 gevallen met 19 inch. Mensen kopen pas een nieuwer iets als het beter,sneller etc is. (Ik ben toch niet gek)
Link naar reactie
[quote:d261a5a690="gerben"]Weer een gerucht van the inquirer: Ati komt mogelijk met videokaarten die 1 GB geheugen bevatten. http://www.theinquirer.net/?article=27336[/quote:d261a5a690] heb ik ook gelezen, 't eerder dat ze 1024Mb ram aankunnen, niet perse dat ze het gaan uitbrengen, evenals zou hun huidige gehuegencontroler GDDR 4 aankunnen
Link naar reactie
[quote:f71d2ab289="rombaft"][quote:f71d2ab289="gerben"]Weer een gerucht van the inquirer: Ati komt mogelijk met videokaarten die 1 GB geheugen bevatten. http://www.theinquirer.net/?article=27336[/quote:f71d2ab289] heb ik ook gelezen, 't eerder dat ze 1024Mb ram aankunnen, niet perse dat ze het gaan uitbrengen, evenals zou hun huidige gehuegencontroler GDDR 4 aankunnen[/quote:f71d2ab289] of ze lullen gewoon, ze ZEGGEN dat ze het gaan doen, zo ging het met meer producten kan ik me herinneren...
Link naar reactie
[quote:f37672d1db="Sander1337"]of ze lullen gewoon, ze ZEGGEN dat ze het gaan doen, zo ging het met meer producten kan ik me herinneren...[/quote:f37672d1db] Wel het artikel lezen he, ze zeggen dat ze het KUNNEN en dat ze het al naar gelang de geheugen prijzen wellicht zouden doen, niet omdat het nodig is maar omdat ze het kunnen. Wat rombaft zegt klopt dus wel. En dat geloof ik best aangezien de geheugen controler een speerpunt is binnen het ontwerp van de x1800 reeks.
Link naar reactie
[quote:dd4c0b5416]En dat geloof ik best aangezien de geheugen controler een speerpunt is binnen het ontwerp van de x1800 reeks.[/quote:dd4c0b5416] idd, toen de kaarten uitkwamen moesten ze de duimen leggen tegen de 7800 reeks, echter na een driver update die vooral gericht was op de geheugencontroler ging de 1800 reeks zowaar hoger gaan scoren dan de 7800reeks
Link naar reactie
[quote:319eb5cf96="tomtom137"]Volgens mij kan de Athlon64 FX-60 of de X2 5000+ die er beide aan zitten te komen de kracht van 4 GPU's niet bijhouden. 't Is dus wachten op een zeer krachtige CPU, maar kúnnen ze ook veel sterker worden?[/quote:319eb5cf96]Niet mee eens. Hangt totaal af van hoeveel de CPU moet doen. Als de draaiende applicatie vooral gebruik maakt van de GPU's, of door moeilijke berekeningen, of door gewoon een hoge resolutie/kwaliteit, dan kan de cpu het best bijbenen. Ook kan bijv de komst van de physics processor de cpu ontlasten. Ontwikkelingen blijven doorgaan, cpu's zullen ook wel weer sneller worden, mss niet zoals ze nu zijn, maar mss pas als het roer omgegooid wordt qua ontwerp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...