Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 13 =-


Aanbevolen berichten

Ik zelf zou ook voor de x1800xt gaan. Pas wanner de 7800 512mb rond dezelfde prijs zou zitten dan wordt het anders. Of de rek er aardig uit is van de 7800gtx 512mb daar zijn nog te weinig revieuws voor denk ik, maar heb er ook nog niet nagezocht. Ben benieuwd. Maarre de prijs is nu al 55€ gezakt naar 672€ dus als dat door zet. :D
Link naar reactie
  • Reacties 326
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    327

[quote:5a3e88169a="SkinnerEd"]Ik heb een aantal threads gelezen en daarin blijkt dat de X1800XT wel tot 700 mhz te overklokken is, terwijl de rek er bij de 512 mb GTX wel uit is, veel meer dan 600 mhz zit er niet in, wel knap trouwens op 0,10 mu en op 700 mhz geeft de XT aardig partij. Ik denk ook dat er in de X1800 nog meer valt te verbeteren dmv rijpere drivers. Verder is de branching op de X1800 veel sneller, maar het zal nog wel een tijdje duren eer dat games hier gebruik van maken. Maar ik wil wel weer eens een ATI-kaart, de 7800 gtx was een heerlijk beestje, maar hoekonfhankelijke AF vind ik te mooi om te laten schieten.[/quote:5a3e88169a] Ik heb een X1800XT mogen testen, vond de AA en de AF mooier dan dat van de 7800GTX, vooral hoekafhankelijk AF is erg mooi zoals je zelf ook al aangeeft. De R520 architectuur heeft veel te bieden, ben alleen bang dat de tegen de tijd dat games het optimaal benuten we al weer met de R580 zitten of sneller ;)
Link naar reactie
Een review van de 7800GTX 512MB bij digit life. http://www.digit-life.com/articles2/video/g70-7.html "NVIDIA GeForce 7800 GTX 512MB is currently the fastest 3D gaming accelerator! That's a proved fact. It may be on a par with the X1800 XT sometimes, but on the whole it's much faster. Besides, the card possesses an excellent overclocking potential!" Edit: En eentje bij beyond3d. http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/78512/
Link naar reactie
Nominatie meest belachelijke inquirer artikel: [i:0c51807fa5]Geforce 6800GS won't work with 6800 GT in SLI[/i:0c51807fa5] http://www.theinquirer.net/?article=27604 Wel fijn voor de mensen die hun gpu willen upgraden en niet meteen een nieuwe cpu+mainboard willen kopen: [i:0c51807fa5]X1800 available in AGP version too[/i:0c51807fa5] http://www.theinquirer.net/?article=27657
Link naar reactie
[quote:ba5ecc05d9="gerben"]Nvidia zet blijkbaar ook het mes in de prijzen. De Asus 7800GTX staat plots voor 419 euro in de pricewatch. Wel preorder, maar toch. http://www.tweakers.net/pricewatch/120446[/quote:ba5ecc05d9] Niet slecht! Dus voor 30 euro meer dan een 7800GT heb je al een GTX. Hoogstwaarschijnlijk komt dit door de komst van de 512MB-versie en de X1800XT.
Link naar reactie
Ik heb in het verleden wel eens getest hoeveel nut 512mb had met de X800XL en de 6800 Ultra. Uit die testen bleek het geen toegevoegde waarde te hebben, teminste in de testen die ik heb gedaan. Ik was van plan dit nog eens te testen met de X1800XT aangezien daar een 256MB en 512MB versie van bestaat. Nu wil het zo wezen dat Anandtech het heeft getest door een 7800GTX 512MB te onderklokken naar de 256MB waardes: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2607&p=10 Hier zie je dat met zeer hoge resoluties en met AA4x 512MB nut begint te krijgen. Maar echt spannend is het niet. Dit neemt niet weg dat de 7800GTX 512MB een rete snelle kaart is, helaas is de prijs ook rete hoog :D
Link naar reactie
[quote:0735e01875="Vandread"] Wel fijn voor de mensen die hun gpu willen upgraden en niet meteen een nieuwe cpu+mainboard willen kopen: [i:0735e01875]X1800 available in AGP version too[/i:0735e01875] http://www.theinquirer.net/?article=27657[/quote:0735e01875] Dat zal wel heel beperkt worden, Diamond is bijna tot niet leverbaar in nederland. De grotere ATI kaarten bakkers gaan voor zover bij mij bekend geen AGP doen. Sapphire, CLub-3d, MSI en Gigabyte in ieder geval niet.
Link naar reactie
Na wat verschillende reviews te hebben doorgelezen over de nieuwe 7800GTX 512Mb , wel ja, denk dat ATI met de handen in het haar zit voor het moment :-? De kaart presteerd in zowat 90% van de tests beter dan de x1800xt, en soms met grote sprongen, waar ze toch de duimen moet leggen is dit slechts met enkele frames. En hier nog een ander punt, het stroomverbruik, vind ik persoonlijk toch een belangerijk punt, die kaart verbruikt gewoon een stuk minder dan de x1800xt , en slechts een kleine 7% meer dan de standaard 7800 GTX wat toch een mooie prestatie is. zie dit op volgende link http://graphics.tomshardware.com/graphic/20051114/index.html op diezelfde link zie je ook dat ze die kaart wat overklokt hebben en dat ze met 1 enkele kaart de 10.000 punten grens overschrijden in 3dmark05!! Daarbovenop (weet dat dit hier reeds een punt geweest is qua nuttig of niet nuttig) ze is dus gewoon vandaag reeds te verkrijgen in de winkels!!! Nvidia - brengt 7800 GTX uit , dag zelf leverbaar zonder problemen ATI - zen X850XT PE is nog steeds heel moeilijk leverbaar op dat moment Nvidia, en heeft nog geen antwoord op de 7800 GTX ATI - half jaar later een antwoord op de 7800 GTX, de x1800xt , presteerd beter, maar verbruikt stukken meer en is tot op vandaag gewoon nog niet te kopen in de winkels Nvidia - geeft een maand na de x1800xt de 512 versie van de 7800GTX als antwoord en heeft weer de leiding en is gewoon leverbaar de dag van voorstelling ATI, crossfire, heel mooi en waarschijnlijk technisch beter dan SLI, maar tot op vandaag niet leverbaar, terwijl Nvidia SLI al meer dan een jaar op de markt heeft ATI is niet echt goed bezig als je het mij vraagt, of is het nu Nvidia die gewoon heel goed bezig is ? allessinds gewoon beter dan ATI (OP DIT MOMENT) enig nadeel, aan die Nvidia hangt een stevig prijskaartje vast!!!
Link naar reactie
Paar puntjes die steeds terug komen in de ATI draad op GoT. Ati doet standaard HQ waar nVidia Q is (schijnt HQ niet zo'n grote pref hit te geven) Op Q heeft nVidia wel last van de shimmering bug (nog steeds). Op Driverheaven was het stroomverbruik andersom, was de 7800-512 koploper, misschien het verschil tussen idle en fullload ? Algehele beeldkwaliteit van ATI schijnt toch net ff beter te zijn, en de drivers zijn nog niet uitontwikkeld (nieuwe ringcontroller). Maar ja boeien allemaal, de X1800XT is gewoon niet leverbaar in europa en nauwelijks in de US. ATI doet iets niet goed.
Link naar reactie
Op dit moment zijn er geen concrete plannen voor een 256MB versie van de X1800XT. Dit kan natuurlijk veranderen, maar persoonlijk vind ik 256MB een beetje zinloos wanneer er al een 512MB model is. Ik heb liever dat ATI de sjippies gebruikt om 512MB kaarten te maken. X1800XT op AGP.... mja, dat wordt'm niet. Ik zie hier in elk geval geen brood in. High-end op AGP is dood. Er is geen distributeur die dat nog wil hebben. Op dit moment is het zelfs al lastig om een GeForce 6800 kwijt te raken. Het enige model dat een beetje loopt is de 6600GT op AGP. Was het begin dit jaar nog vooral de AGP versie die goed schoof, nu is het al aan het veranderen naar de 6600GT PCIE. Dus dit is eigenlijk al een teken aan de wand. Ik vermoed dat de meeste mensen liever hun geld opsparen om over te stappen naar PCIE (en dus nog even doorgaan met hun huidge CGA ;-) kaart) dan om een dure AGP videokaart te kopen.
Link naar reactie
[quote:a64746e63b="hjs"]Op Driverheaven was het stroomverbruik andersom, was de 7800-512 koploper, misschien het verschil tussen idle en fullload ?[/quote:a64746e63b] Kijk hier eens rombaft: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2607&p=2 idle: 7800gtx512 vs x1800xt :::: 138 vs 144 load:7800gtx512 vs x1800xt :::: 284 vs 262 Aangezien load het boeiendst is.... verbruikt de 7800 wel ff stukkie meer. Voor de rest zou ik me niet zo'n zorgen maken, als ATI hun leverbaarheid en drivers optimaliseert zijn ze king of the hill :) Ik vrees dat nvidia haar marketingtruukjes en leverbaarheid gewoon beter in de hand heeft ;)
Link naar reactie
[quote:b0181b911b]Voor de rest zou ik me niet zo'n zorgen maken, als ATI hun leverbaarheid en drivers optimaliseert zijn ze king of the hill Ik vrees dat nvidia haar marketingtruukjes en leverbaarheid gewoon beter in de hand heeft [/quote:b0181b911b] ik vrees tegen dat ATI en leverbaarheid van de x1800xt goed op poten heeft dat nvidia al klaar staat met de opvolger van de 7800GTX, net hetzelfde als bij de 850 XT PE , tegen dat die eigenlijk makkelijk aan te raken was stelde nvidia hun 7800GTX voor
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...