Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 13 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 326
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    327

[quote:4bb24f2ecf="rombaft"] Waar ATI vroeger aan de top zat lijkt het nu constant Nvidea achterna te lopen[/quote:4bb24f2ecf] Als je het over leverbaarheid hebt, Ja dan heb je gelijk. Als het om techniek gaat vind ik dat wel meevallen, de architectuur van de X1000 serie kaarten is erg vooruitstrevend. De 512-bits ring bus geheugen conttroller, Dynamic Branching voor Shader Model 3.0 Superieure AA en AF, Adaptive AA is beter dan Super sampling Transparant AA van nVidia. X1000 serie kan HDR met AA, nVidia niet. Dat noem ik niet achterna lopen, dat is vooruit lopen. Wat wel teleurstellend is is de leverbaarheid, dat ben ik helemaal met je eens.
Link naar reactie
klik op de volgende link om een plaatje te zien van de nieuwe 7800GTX met 512Mb geheugen. We hebben reeds iets gelijkaardig gezien, en velen dachten dat het een quadro was (of hoe noemt dat ding nu weer) , maar blijkt is het wel degelijk de nieuwe opkomende 7800GTX . http://www.mvktech.net/components/com_simpleboard/uploaded/images/7800GTX-512MB-bg-01.jpg
Link naar reactie
[quote:397915ef20="r.marijnissen"]Heftig, http://tweakers.net/nieuws/39663[/quote:397915ef20] idd heftig. Maar toch enkele opmerkingen. - hun aantal transistors, wel daar hebben ze al veel voorspellingen rond gemaakt, hun toekomstvisies zijn altijd spectaculairder dan de werkelijkheid. - ook, zo'n aantal transistors,toekomst of niet, dit maak je niet goedkoop, dit kost bakken geld - chip met wifi ? ipv telefoon ?? 5 jaar geleden voorspelden de IT jongens dat je nu reeds geen home pc meer ging hebben, alleen maar een soort van zakcomputer die kon telefoneren, internetten, gamen, enz... OK, dit bestaat reeds maar belange nog niet zo krachtig als dat ze het toen voorstelden en bijlange niet iedereen loopt er mee rond , verre van.
Link naar reactie
[quote:277aaf51c8="tomtom137"]Volgens mij is 1200 x 1,5 nog altijd 1800 :P[/quote:277aaf51c8]Agree, ben weer lekker helder bezig. Over die 1 miljard, imho weinig heftigs aan. Leuk verkooppraatje. 2008 is nog een endje weg en opzich zal het dan echt niet iets alleen voor nVidia zijn, ATi zal dan ook best op zo'n aantal zitten, als dat tenminste nodig is voor betere prestaties.
Link naar reactie
Ik vond het ook weinig nieuwswaarde hebben, niet echt verassend ook. In 2020 hebben ze er 5 miljard, in 2030 nog meer. Ik vind het veel interessanter wat ATI en nVidia met Shader Model 4.0 gaan doen. ze hebben nog iets minder dan een jaar om een kaart uit te brengen die dit ondersteund. Shader Model 4.0 is veel complexer dan 3.0, het maakt gebruik van Unified Shader en heeft dus een Shader pool nodig ipv de gebruikelijke Pixel pipe's en vertex units. De G80 en R600 zullen de eerste chips worden die hier van gebruik maken.
Link naar reactie
Inderdaad de technieken van ATi zijn niet verkeerd, alleen het is een beetje als mosterd na de maaltijd kwa prestaties gezien. Hij is wel sneller dan de Nvidia kaart, maar die is al een hele tijd uit, en nog goedkoper. Ook kwa leverbaarheid is Nvidia tegenwoordig stukken beter, te koop op de dag van de launch is een goed idee, en wordt positief opgenomen. De core van de kaart bevatte een bug, maargoed de technieken zijn wel op ongeveer hetzelfde tijdstip bedacht en ontworpen als Nvidia de 7800GTX heeft gemaakt, dus zo verkeerd is het niet.
Link naar reactie
[quote:35e8749bec="tomtom137"]Toch vraag ik me af waarom je nVidia kaarten wel gewoon in SLI kan draaien, maar dat je voor Crossfire speciale Crossfire-kaarten nodig hebt?[/quote:35e8749bec] SLI is eigenlijk volledig software ondersteunt, software verdeelt de taken over de kaarten enz... Crossfire is hardware ondersteunt, de corssfire editie kaarten hebben een extra chip on board, die chip doet de verdeling van de taken over de twee kaarten . Vandaar dat je een crossfire kaart nodig hebt. Op dat gebied is ATI eigenlijk beter als je het mij vraagt, iets hardwarematig laten doen is altijd beter (sneller) dan softwarematig
Link naar reactie
Toch schaalt de Nvidia kaart beter in SLI, omdat het in de core zit ingebouwd, de X800 serie is tevens waardeloos, omdat het maximaal 1600x1200 @ 60 hz doet, waarmee je dus geen meerwaarde kunt creeëren ten opzichte van een enkele kaart. Verder vind ik die kabels achter de PC langs minder netjes dan een verbindingsstukje, zoals Nvidia het gebruikt.
Link naar reactie
[quote:58a2e46940="rombaft"][quote:58a2e46940="tomtom137"]Toch vraag ik me af waarom je nVidia kaarten wel gewoon in SLI kan draaien, maar dat je voor Crossfire speciale Crossfire-kaarten nodig hebt?[/quote:58a2e46940] SLI is eigenlijk volledig software ondersteunt, software verdeelt de taken over de kaarten enz... [b:58a2e46940]Crossfire is hardware ondersteunt, de corssfire editie kaarten hebben een extra chip on board, die chip doet de verdeling van de taken over de twee kaarten Vandaar dat je een crossfire kaart nodig hebt.[/b:58a2e46940] Op dat gebied is ATI eigenlijk beter als je het mij vraagt, iets hardwarematig laten doen is altijd beter (sneller) dan softwarematig[/quote:58a2e46940] tijd je trug op tweaker.net stont dat je een met een normaal ati kaart die normaal geen X fire aan kan een ander bios er op zet van een kaart die wel X fire kan dat die normaal kaart het ook kan X fire dacht ik moet wel de zelf de model zijn dus X850 XT pci-e non X fire en daar zet je dan een X850 XT X fire bios er op en dan doet hij het wel
Link naar reactie
[quote:032b6fb112="CYRAX.nl"][quote:032b6fb112="rombaft"][quote:032b6fb112="tomtom137"]Toch vraag ik me af waarom je nVidia kaarten wel gewoon in SLI kan draaien, maar dat je voor Crossfire speciale Crossfire-kaarten nodig hebt?[/quote:032b6fb112] SLI is eigenlijk volledig software ondersteunt, software verdeelt de taken over de kaarten enz... [b:032b6fb112]Crossfire is hardware ondersteunt, de corssfire editie kaarten hebben een extra chip on board, die chip doet de verdeling van de taken over de twee kaarten Vandaar dat je een crossfire kaart nodig hebt.[/b:032b6fb112] Op dat gebied is ATI eigenlijk beter als je het mij vraagt, iets hardwarematig laten doen is altijd beter (sneller) dan softwarematig[/quote:032b6fb112] tijd je trug op tweaker.net stont dat je een met een normaal ati kaart die normaal geen X fire aan kan een ander bios er op zet van een kaart die wel X fire kan dat die normaal kaart het ook kan X fire dacht ik moet wel de zelf de model zijn dus X850 XT pci-e non X fire en daar zet je dan een X850 XT X fire bios er op en dan doet hij het wel[/quote:032b6fb112] idd, heb dit artikel ook gelezen, maar hun systeem was niet stabiel. En, wat die die extra chip op die kaart dan ??
Link naar reactie
[quote:d5aa2196f1="CYRAX.nl"]tijd je trug op tweaker.net stont dat je een met een normaal ati kaart die normaal geen X fire aan kan een ander bios er op zet van een kaart die wel X fire kan dat die normaal kaart het ook kan X fire dacht ik moet wel de zelf de model zijn dus X850 XT pci-e non X fire en daar zet je dan een X850 XT X fire bios er op en dan doet hij het wel[/quote:d5aa2196f1]Klopt, X-Fire draaide wel, maar bij gebrek aan die composing engine, kreeg je maar halve beelden, omdat je de beelden van maar 1 kaart zag. Het enige voordeel was dus dat je in 3dmark wel veel hogere scores kon krijgen.
Link naar reactie
die 512 MB 7800GTX versie komt in de winkelrekken (niet alleen voorgesteld) maar werkelijk in de winkelrekken op de 14 de deze maand. zie http://www.theinquirer.net/?article=27443 dus eigenlijk komt die kaart nog voor de x1800xt op de markt. en de foto link naar die kaart die ik hier gepost heb klopt dus ook zie http://www.mvktech.net/components/com_simpleboard/uploaded/images/7800GTX-512MB-bg-01.jpg
Link naar reactie
[quote:37fcb130d0="Vandread"][quote:37fcb130d0="Sander1337"]zieke koeler :D Leadtek PX7800GTX Extreme toch?[/quote:37fcb130d0] Het is eigenlijk een Quadro koeler die leadtek dus voor haar topmodel gebruikt en nu voor de 512meg 7800 word gebruikt als reference koeler.[/quote:37fcb130d0] Idd, maar geeft toe dat het er heel erg ruig uitziet!! zal waarschijnlijk ook wel nodig zijn om die core en vooral dat geheugen niet te laten opbranden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...