Ga naar inhoud

'nieuwe' bedrijfswagen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensjes, Ik ben voor mijn (eigen) bedrijf aan het kijken voor een bedrijfswagen. Op dit moment gebruik ik nog een Suzuki Swift uit 1992. Daar zitten een hele hoop minpunten aan, alhoewel het best een fijne bak is. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, wellicht eigen ervaring met bedrijfswagens en/of 'gewone' diesel-personenwagens die je voor je bedrijf/je werk gebruikt. De minpunten van de swift zijn: - er gaat 32ltr in de tank, ik haal nog geen 300km op een volle tank - het is een automaat - ik ben 2mtr, beetje kleine cabine in zo'n swift - geen stuurbekrachtiging - weinig laadruimte Deze auto heb ik in bruikleen van mijn erg lieve oma, maar het wordt tijd om zelf eens iets aan te schaffen. Helemaal vanwege de wegenbelasting wanneer je een dieselbak rijdt op naam van het bedrijf. Ik heb zitten kijken naar een VW Caddy. Mooie bak, diesel, stuurbekrachtiging, veel laadruimte, maar zit er niet al te fijn in, daar ik best lange benen heb. Wat wil ik graag ? Eisen: - Diesel - Auto van tenminste 1994 - Stuurbekrachtiging (eigenlijk nvt, bijna elke (bedrijfs-)auto van na 1993 heeft dit) - veel beenruimte - liefst een achterbank Ik heb een niet al te groot budget. Het budget is ong 1550 euro. Kanttekening hierbij, is dat ik in deze auto maximaal anderhalf jaar zal rijden. Daarna verwacht ik genoeg van de winst van mijn bedrijf opgespaard te hebben om een nieuwe bedrijfswagen 'in dienst' te nemen. Ik heb op de websites van enkele garages een VW Transporter gezien. In de wegenbelasting voor het MKB, kost deze ong 89 euro per kwartaal. Dit is acceptabel. Wat kost zo'n transporter (liefst met dubbele cabine) in de verzekering ? Ik weet het, een heel verhaal, maar ik vertrouw de meeste garagehouders bij voorbaat niet, dus ik hoop dat hier wat mensen met een eigen bedrijf rondlopen en/of een diesel-bak rijden voor hun werk bij het bedrijf waar ze werken en weten wat de voor- en nadelen zijn. Alvast hartelijk dank. Groet Jax ps: als je geen rijbewijs hebt, aub niet reageren.
Link naar reactie
ik heb een bedrijf in datarecovery voor het MKB, maar binnen luttele weken ga ik mij ook toespitzen op particulieren. Daarnaast verzorg ik systeeminstallaties en geef ik workshops over Apple computers, van de iMac G4 (bolletje) tot de 8-core Mac Pro. De workshops zijn voor particulieren. Ik sleep redelijk vaak wat mee. Als ik bijvoorbeeld systeeminstallaties doe bij nieuwe bedrijven, dan heb ik voor +/- 400 onderdelen in de achterbak liggen. Ik heb daar straks een proefrit gemaakt in een Peugeot 806 diesel, met 7 stoelen :) .. de achterste 5 stoelen zijn allen eruit te halen. Kost 1600e, diesel.
Link naar reactie
Wat je zegt over die stuurbekrachtiging klopt niet helemaal, er zijn ook zat bedrijfsauto's van na 1993 die het niet hebben. Zo heeft m'n vader als tweede auto een Renault Expres (voorloper van de Kangoo) van 1995, zonder stuurbekrachtiging. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden opnoemen. ;) Zelf zou ik voor een Citroën Berlingo/Peugeot Partner of een VW Caddy gaan. Overigens zou ik toch nog maar een keer in een Caddy gaan zitten, want ik weet uit ervaring dat deze stoelen op veel verschillende manier te (ver)stellen zijn. Het zou dus heel goed kunnen dat je een bepaalde knop of hendel over het hoofd hebt gezien. Wil je iets groter, maar wel kleiner dan een 'echte' bestelbus, dan zou je ook nog kunnen kijken naar een Citroën Jumpy of Peugeot Expert. Deze hebben ook vaak nog een schuifdeur aan de zijkant, want ook erg handig kan zijn.
Link naar reactie
Ik heb geen ervaringen met bedrijfsauto's maar kan je wel een goede garage aanraden, Peterman in Enschede. Ik ben er eenmaal geweest en zeer correct behandeld. De eerste indruk was dus goed. Daarnaast lees ik op het corollaforum niets dan positieve reacties over Peterman. Ik rijdt zelf voor woon/werkverkeer in een Toyota Auris 2 liter diesel met 126PK en een koppel van 300 Nm. Dit is een erg fijne auto. Qua verbruik zit ik zo rond de 1 op 18 en als ik goed m'n best doe dan is 1 op 20 mogelijk. Ik neem dat je privé ook in deze auto wilt gaan rijden. Is het dan niet verstandiger om bijv. een VW Touran of Toyota Corolla Verso, Toyota Picnic te nemen. Deze auto's zijn ook verkrijgbaar met grijs kenteken.
Link naar reactie
[quote:a39748bf1f="rolla"]Ik heb geen ervaringen met bedrijfsauto's maar kan je wel een goede garage aanraden, Peterman in Enschede. Ik ben er eenmaal geweest en zeer correct behandeld. De eerste indruk was dus goed. Daarnaast lees ik op het corollaforum niets dan positieve reacties over Peterman. Ik rijdt zelf voor woon/werkverkeer in een Toyota Auris 2 liter diesel met 126PK en een koppel van 300 Nm. Dit is een erg fijne auto. Qua verbruik zit ik zo rond de 1 op 18 en als ik goed m'n best doe dan is 1 op 20 mogelijk. Ik neem dat je privé ook in deze auto wilt gaan rijden. Is het dan niet verstandiger om bijv. een VW Touran of Toyota Corolla Verso, Toyota Picnic te nemen. Deze auto's zijn ook verkrijgbaar met grijs kenteken.[/quote:a39748bf1f] Ik ken Peterman zelf niet, maar hoor van verschillende mensen negatieve verhalen. Dat zegt natuurlijk niet alles, jij hebt er een (zeer) goede ervaring mee. Ik ga er morgen eens even een kijkje nemen. Een VW Touran ligt helaas buiten mijn budget. Een Corolla Verso kan ik niet vinden met Diesel binnen mijn budget. Een picnic is wellicht een optie. Weet iemand hier iets van een Hyundai Matrix ? Heb vroeger eens op de achterbank gezeten van zo'n apparaat. Leek een fijne auto.
Link naar reactie
[quote:63fc9e4849="Jax Dryke"] Ik ken Peterman zelf niet, maar hoor van verschillende mensen negatieve verhalen. Dat zegt natuurlijk niet alles, jij hebt er een (zeer) goede ervaring mee. Ik ga er morgen eens even een kijkje nemen. [/quote:63fc9e4849] Ik ben er in 2008 geweest voor het laten inbouwen van een originele Toyota subwoofer. Omdat de subwoofer destijds niet als accessoire voor de Auris werd aangeboden ben ik via het Corollaforum in contact gekomen met iemand die chef werkplaats is bij Peterman. Hij wist voor 99% zeker dat een subwoofer van een ander model ging passen. Hij heeft toen op eigen risico een subwoofer besteld en ik ben op een zaterdagmorgen naar Enschede gereden om hem in te laten bouwen. De eerste indruk van Toyota Peterman was goed. Als Peterman niet helemaal in Enschede zat dan was ik daar misschien wel klant geworden. Bovenstaande is slechts mijn persoonlijke ervaring. Het kan best zijn dat die negatieve ervaringen misschien een andere locatie van Peterman betreffen. Peterman heeft immers meerdere dealerschappen. Trouwens op de Toyota.nl site kun je ook zoeken op occasions indien je nog niet gekeken had.
Link naar reactie
mja, ik denk ook over een een station na. Ik vind de Renault Laguna Break een erg mooie auto (altijd al gevonden, een heerlijke tijdloze auto. Die vind je ook wel met niet al te veel KM voor weinig. Inderdaad riek ik steeds meer naar een Transporter. Dan neem ik wél een Transporter met een dubbele cabine. Ik heb een tijdje in een VW Corrado gereden, waar de achterbank in beslag werd genomen door de enorme subwoofer :) (die kapot was ..). Ik miste toen al de mogelijkheid voor 4 personen. Dat is minder, als je soms op vakantie gaat met 4 man. Dan moet je met 2 auto's.
Link naar reactie
Laguna een slechte auto ? De renault dealer waar mijn broer de Laguna (de oude sedan versie) kocht, is er anders lovend over. Ik heb net na het lezen van jouw antwoord een aantal officiële Renault dealers hier in Twente gebeld, met de vraag wat ik beter kon nemen: - een Laguna of Megane .. ik krijg overal hetzelfde antwoord te horen: Laguna Break. -- Ford Transit, ik kan ze niet vinden onder de 2000e (met daarbij in acht houdende de KMst van max. 250.000km). Verder heb ik daar inderdaad zeer goede verhalen/reacties over gehoord/gelezen.
Link naar reactie
Franse auto's zijn sowiezo niet heel erg betrouwbaar. Ik heb de verhalen vaak genoeg gehoord van verschillende bronnen. Dealers zijn altijd lovend over auto's van hun eigen merk. Tuurlijk er zijn ook mensen tevreden over hun Franse autootje. Ze zijn vaak wel comfortabel. http://www.autozine.nl/enquete_resultaat4.html
Link naar reactie
Ik zie een mooie Renault Grand Espace staan bij een dealer in de buurt. Van de Espace weet ik (uit ervaring) dat dit wél betrouwbare auto's zijn. De prijs is 1300e, voor een '97er met 266.000km, garantie en een klein beetje schade (geen deuk, maar de lak is geschuurd/weg op een bepaalde plek). Hoe zijn de heren daar over ? Duur, goedkoop, .. ? Hier zitten 5 zitplaatsen in, veel achterruimte .. mogelijkheid tot bijplaatsen van 2 extra stoelen.
Link naar reactie
Hoi, Misschien heeft het zin om eens hier naar te kijken. www.topproduct.nl › ... › Dacia › Logan MCV Is een wagen zonder status en zonder status opcenten maar eigenlijk 100% Renault. Is in veel uitvoeringen te krijgen , en over de grens nog veel meer. Voor zakelijk gebruik laag in verzekering en aanschaf,en zo er een vestiging over de grens mogelijk is dan is de aanschaf nog veel lager. Dan ,`` slechte`` auto`s bestaan niet meer alleen slechte chauffeurs en monteurs !!!
Link naar reactie
Hoi, Een relatief zuinige wagen in die prijsklasse is door de vraag en de hoge brandstofprijzen of veel duurder of is een barrel met 2 mnd APK en garantie tot om de hoek en niet te vergeten de toekomende APK en sluimerende onvoorziene reparaties maken een oude auto dusdanig duur dat een nieuwe veelal dezelfde investeringen zal vragen. Het staat iedereen vrij om toch iets te proberen maar het blijft een loterij met wel heel erg veel nieten. Ik weet niet of die regeling nog geld maar als je een heel oud barrel drie maanden op naam hebt staan kan dit bij aanschaf van wat anders nog een 1000¤ opleveren!? PS. Maak niet de fout oude auto`s met oude computers te vergelijken, daartussen is een wereld van verschil ,een oude computer kan je nog wel voordelig aan de gang krijgen maar een oude auto veilig en voordelig opfrutten,die stories hoor je alleen maar in de kroeg of op een of ander alcoholisch feestje waar enthousiasme de waarheid vele malen overtreft!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...