Ga naar inhoud

'nieuwe' bedrijfswagen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:85b9242a7f="The Dragon"][quote:85b9242a7f="Jax Dryke"]ja, maar er is geen enkele Dacia Logan MCV te krijgen voor 1500e of eronder. Ik heb dat allang overwogen, maar ik wil gewoon niet meer uitgeven dan dát bedrag.[/quote:85b9242a7f] Een beetje knappe fiets kost al meer. :?[/quote:85b9242a7f] Ja klopt, mijn mountainbike was 3x zo duur :P
Link naar reactie
cker cker .. Weet iemand hoe het zit als je een 'normale' dieselauto als bedrijfswagen wilt gebruiken ? Een oom van mij wil zijn Renault Grand Espace kwijt uit 2002 met 177.823 kilometer op de teller. Het is een dieselbak, voorzien van 7 stoelen (alles leer), cruise control en alle andere mogelijke opties. De achterste stoelen zijn allen er uitte halen. Ik mag 'm overkopen voor 2000e. Ligt buiten mijn budget, maar mijn vriendin wil de overige 500 wel voorschieten :) . Stel dat ik dit zou doen, geniet ik dan (als ik opgeef dat ik hem voor mijn bedrijf ga gebruiken) ook van de 'wegenbelastingwet voor het mkb' ?
Link naar reactie
ja zekerz. Maar nu moet ik nog wel weten hoe dat zit .. De kvk zegt er geen antwoord op te kunnen geven, en dat ik maar de belastingdienst daarvoor moet contacteren. Die zegt op haar beurt weer dat ik de KvK moet bellen. Een garage in bedrijfswagens zegt mij niet te kunnen adviseren, omdat de belastingdienst daarvoor is. ...
Link naar reactie
Nette prijs, en dat aantal kilometers is zeker met zo'n diesel geen enkel probleem. Hoe het tegenwoordig zit met een grijs kenteken weet ik niet precies, maar bij mijn weten geldt dat alleen nog maar voor echte bestelwagens. De espace (grande of niet) geldt als een personenwagen, dus ik denk dat je wat dat betreft pech hebt. Je komt dan op zo'n ¤ 1600,- aan wegenbelasting per jaar als ik me niet vergis. Vergelijk je dat met een bestelauto voor een ondernemer dan kom je op zo'n ¤ 400,- per jaar. (allemaal afhankelijk van het gewicht natuurlijk) Dat is dus wel iets waar je rekening mee moet houden. In aanschaf is het een geweldige vriendenprijs, maar je betaalt Ome Wouter wel een stuk extra.
Link naar reactie
Mja, zoiets dacht ik al. Ik denk dat het dan over gaat. Oom kwam er zelf ook mee, dat dat waarschijnlijk niet op ging. Naja .. dan op zoek naar een échte bedrijfswagen :) Heb een mooie (nummerbordgele) Caddy gezien. Geen roest, geen schade, geen krassen, 240.000km, 1998, APK tot Juni, 800e incl. Ga morgen eens proefrijden.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
hallo piet. Ik heb nog steeds geen bedrijfswagen. Dit heb ik de afgelopen 2 maanden bewust laten afweten, met het oog op de aankomende verhuizing komende zomer naar Duitsland. In duitsland kost het de wegenbelasting van een auto bijna niets (een volvo van 1640 KG kost 170 euro per jaar voor een dieselbak). Ik wacht nog even tot augustus in ieder geval. Anyway, bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...