Ga naar inhoud

C!T team voor Folding@Home


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 326
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    327

[quote:17b1bb5562="arjant2"]p4 2.8 heeft hij volgens mij zei hij van de week een keer in 1 van de 2 topics.[/quote:17b1bb5562] Juist. :) Medion laptopje van een paar jaar oud, maar ik ben er op een paar kleine dingetjes na nog steeds tevreden over. [quote:17b1bb5562]@ Ger: dat is zeker een flinke zeg. krijg je ook wel flinke punten voor dan! dan moet ik flink doorvouwen als ik op 50% wil blijven.[/quote:17b1bb5562]Volgens de [url=http://fah-web.stanford.edu/psummary.html]Project summary[/url] is ie 373 punten waard. Behoorlijk wat dus inderdaad. En terecht, want het is puur toeval dat het nu zo snel gaat bij mij omdat ie al een paar dagen bijna non-stop aan staat. Maar hij werkt er dus behoorlik voor. @Vandread: het is niet dat ik er pas net aan begonnen ben hoor, ik zit al sinds zondag aan dit eiwitje te vouwen. Het aantal frames per seconde zegt trouwens niet zoveel over je computer, want frames van een WU van 50.000 frames gaan eigenlijk altijd veel sneller dan van WU's van 1000 frames. Loopt niet helemaal rechtevenredig, maar wel grofweg.
Link naar reactie
Zo te zien ben je inderdad net begonnen. Hij heeft de eerste WorkUnit (WU) opgehaald, en is nu begonnen met de analyse. In het begin heeft hij nog geen gegevens over de snelheid van je computer, dus kan hij lastig schattingen maken. Een uitleg over wat je ziet op het scherm (met dank aan Jan van de Velde van Wetenschapsforum): [img:e9cc943aa3]http://img105.imageshack.us/img105/6089/displayuitlegpw7.gif[/img:e9cc943aa3]
Link naar reactie
[quote:ab1e77110c="OConnor"]Hallo, het lukt niet, hij blijft op dit bericht hangen: [URL=http://img100.imageshack.us/my.php?image=fahluktnietlo3.jpg][img:ab1e77110c]http://img100.imageshack.us/img100/2576/fahluktnietlo3.th.jpg[/img:ab1e77110c][/URL]Klikbaar Wat kan ik doen?[/quote:ab1e77110c]Heb ik ook altijd alsi k het opstart. eerste frame duurt vaak een half uur, en daarna gaat het op normale snelheid. Ik snap ook niet goed de reden daarvan. @JdJ: heb je hem ook dubbel draaien dan met je c2d? Overigens komen er het weekend ook wat puntjes van mij, een stuk of 1100 :wink: Dus na dit weekend staan we als het goed is onder de 12.000 ergens :lol: @ vandread: doe jij overigens ook mee?
Link naar reactie
[quote:b75e010b99="arjant2"]Heb ik ook altijd alsi k het opstart. eerste frame duurt vaak een half uur, en daarna gaat het op normale snelheid. Ik snap ook niet goed de reden daarvan[/quote:b75e010b99] Ik wel :) F@H kijkt naar hoeveel data jouw computer in de afgelopen [i:b75e010b99]X[/i:b75e010b99] tijd verwerkt heeft. Hoeveel die [i:b75e010b99]X[/i:b75e010b99] is, hangt af van de WU en je computer. Op basis van die verwerkingssnelheid berekend F@H hoe lang het nog gaat duren voordat de WU af is. Maar als je pas net je computer hebt opgestart of je net een zware toepassing hebt afgesloten, wordt dit beeld verstoort. De tijd die hij geeft is ook maar een schatting, niets meer. In het geval van O'Connor is dat dus 5000 keer 27 minuten. Da's enorm, ruim 3 maanden. En dát rekent F@H dan weer wel tot op de seconde uit. Als er eenmaal een paar frames zijn afgewerkt sinds de start of sinds het verlaten van andere zware toepassingen krijgt de timer wél betrouwbare gegevens, en wordt er redelijk netjes gerekend. De tekst bij "[b:b75e010b99]WU-end[/b:b75e010b99]" zou moeten luiden: [i:b75e010b99][b:b75e010b99]verwachte einddatum indien de computer vanaf heden 24 op 24 in het huidige tempo kan blijven doorwerken [/b:b75e010b99][/i:b75e010b99] Dus lees de timer-gegevens altijd met het nodige nadenken. De timer is geen kristallen bol.
Link naar reactie
Nee hoor, dat lijkt maar zo. Als je goed zou blijven kijken dan zul je zien dat hij op een gegeven moment naar een hoger aantal afgewerkte frames springt. In het geval van het eiwit waar ik nu mee bezig ben: hij vouwt ongeveer met 8 seconden per frame. Als ik net mijn computer opgestart heb, geeft ie een minuut of 10 per frame aan. Maar in die 10 minuten heeft hij eigenlijk al 75 frames afgewerkt. Dit geeft hij echter nog niet aan, omdat het met schattingen werkt. F@H geeft namelijk 2 dingen aan: 1. Het aantal frames dat is opgeslagen (standaard iedere 12 minuten) 2. Het aantal frames dat afgewerkt [b:e36650645a][i:e36650645a]zou zijn [/i:e36650645a][/b:e36650645a] op basis van de opgeslagen frames en de snelheid die wordt weergegeven. Wat dat betreft erg onduidelijk. Maar ja, de software van F@H is ook niet de meest geweldige, moet ik helaas bekennen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...