Ga naar inhoud

Aanschaf router.


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:5683c0016d="roy_startpag"][quote:5683c0016d="tinus89"]ow sorry, ik heb die laatste posts helemaal over het hoofd gezien!!! :oops: sorry. Ik heb denk ik geen managed nodig, en wil er geen printer op aansluiten. Ik denk dat ik dan maar gewoon voor de goedkoopste ga, het gaat gewoon om het delen van mn inet met mn xdoos en evt later met een office pctje.[/quote:5683c0016d] Neem b.v. een Linksys. Die is er ook in een alleen bedrade variant. En ze zijn niet echt duur. Maar toch goed spul. Om je ff een indruk te geven, het merk Linksys is onderdeel van Cisco :wink:. En het zijn ook gewoon zeer stabiele apparaten.[/quote:5683c0016d] eehm wat is niet duur? en vooral: wat is cisco? :oops:
Link naar reactie
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die grote Cisco routers die bedrijven ook gebruiken :wink:. Dixons verkoopt b.v. Linksys zie hier: http://www.dixons.nl/Store/productList/ProductSearch.asp?ProductSearch=linksys En probeer zelf ook ff rond te kijken. De meeste winkels hebben een eigen website waar je de prijzen op kan zien. En vergelijk ff het een en ander. Die Linksys apparaten worden bij meer winkels verkocht.
Link naar reactie
Haha ik ben ok niet dom, ik was ook al aan het zoeken geslagen. Maar het kon zijn dat jullie een winkel wisten waar ze vrij goedkoop zijn. Zou de mediamarkt ze ook hebben? Ik heb nog wat nieuws ontdenkt: Tweakers.net pricewatch. Handig joh, Ga daar eens uitgebreid kijken. :lol: En wat is het verschil tussen een adslrouter en een kabelrouter? of kan ik ze beide gebruiken?
Link naar reactie
[quote:4ff9116f9a="tinus89"]Haha ik ben ok niet dom, ik was ook al aan het zoeken geslagen. Maar het kon zijn dat jullie een winkel wisten waar ze vrij goedkoop zijn. Zou de mediamarkt ze ook hebben? Ik heb nog wat nieuws ontdenkt: Tweakers.net pricewatch. Handig joh, Ga daar eens uitgebreid kijken. :lol: En wat is het verschil tussen een adslrouter en een kabelrouter? of kan ik ze beide gebruiken?[/quote:4ff9116f9a] Bij modems wordt heel vaak onderscheid gemaakt tussen ADSL- en kabelmodem. Het betekend gewoon heel simpel dat het en apparaat alleen voor kabel te gebruiken is, en het andere alleen voor ADSL. Blijkbaar wordt dat onderscheid nu ook al gemaakt bij routers. Tweakers.net is idd heel handig, maar ook www.kieskeurig.nl . Daar kun je ook prijzen met elkaar vergelijken.
Link naar reactie
[quote:bc851afb0b="tinus89"]En de sitecom routers dan? zijn die een beetje te doen? Ik ben namelijk toch niet bereid om er 60 euro aan uit te gaan geven. :lol:[/quote:bc851afb0b] Heb je internet via ethernet? De kwaliteit van de Sitecom routers is minder. Linksys is beter. Ik zou niet te veel op zo een apparaat gaan bezuinigen Er zit veel kwaliteitverschil tussen het goedkoopste en het duurdere. Bovendien kun je die Linksys BEFSR41 hier goedkoper krijgen: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=0&q=befsr41&pcode=0 Hopelijk zit er een van die winkels bij jou in de buurt. Als dat niet zo is kun je ook via internet bestellen. Duurt maar een paar dagen + 5 euro verzendkosten. Bij veel van die winkels ben je dan nog steeds goedkoper uit dan 60 euro. B.v. http://www.computerstore.nl/vshop/product_info.php?products_id=7019 http://www.pcone.nl/redir.cgi?page=index.html&what=ice.cgi&by=ice.cgi?a_ssrp=1&d_word=BEFSR41-EU
Link naar reactie
De goedkoopste winkel die dicht bij mij zit(lees: in groningen) is norrod, daar kost hij 59.00 en dat vind ik gewoon te veel geld. En verder heb je wss voor op internet kopen een creditcard nodig, welke ik niet heb. En ik kan mijn moeder niet overhalen om het van haar bankrekening af te laten schrijven, dat ik het vervolgens terugbetaal. Verder is het bij die online winkels zo: hij kost met verzendkosten alsnog 57 of 58 euro, bijna 60 dus. En dat vind ik gewoon te veel. En aangezien het alleen maar nodig is voor het delen van mijn internetverbinding met mijn xbox en een pc, hoef ik niet het beste van het beste. Dus ik denk dat het dan toch gewoon een goedkopere sweex word. :oops:
Link naar reactie
[quote:84624065c1="tinus89"]En de sitecom routers dan? zijn die een beetje te doen? ........................[/quote:84624065c1] Ze zijn 'te doen', maar bedenk dat b.v. op het punt van het aantal verbindingen (ip/tcp) dat door een dergelijk apparaat kan worden afgehandeld er verschillen bestaan. Hiervoor wordt een processor gebruikt (relatief duur onderdeel) en dat kan een goede of een minder goede zijn. Kijk dus b.v. eens naar een opgave op dit punt, bij het vergelijken van de diverse apparaten.
Link naar reactie
Kijkdat soort antworrden hoopte ik op, bedankt :D Ik wil namelijk graag, om mijn keuze te bepalen, een beetje de werking v/e router ontdekken, want ik wil na dit hele verhaal er graag veel meer vanaf weten, zodat mijn pc-kennis ook het internetgebied gaat bestrijken. :lol: Hoe weet ik welke proc goed en welke minder goed is? Kan ik dat aan de snelheid zien? En de linksys ligt er nog niet helemaal uit: bij citypc is de prijs verlaagt: 49.95. En wat voor kabels moet ik hebben? Utp of Utp crossed? categorie 5 of 6?
Link naar reactie
[quote:a1b4ea9a28="tinus89"]Kijkdat soort antworrden hoopte ik op, bedankt :D Ik wil namelijk graag, om mijn keuze te bepalen, een beetje de werking v/e router ontdekken, want ik wil na dit hele verhaal er graag veel meer vanaf weten, zodat mijn pc-kennis ook het internetgebied gaat bestrijken. :lol: Hoe weet ik welke proc goed en welke minder goed is? Kan ik dat aan de snelheid zien? En de linksys ligt er nog niet helemaal uit: bij citypc is de prijs verlaagt: 49.95. En wat voor kabels moet ik hebben? Utp of Utp crossed? categorie 5 of 6?[/quote:a1b4ea9a28] Zoals Jaap het omschrijft klopt het helemaal. Het is gewoon heel vaak met die Sitecom routers dat ze na verloop van tijd steeds vaker gereset moeten worden of dat ze andere kuren gaan vertonen. Bij die Linksys apparaten komt dat gewoon minder vaak voor. Daarom zijn die kwalitatief gewoon beter. :wink:. Trouwens die router is bij Computerstore maar 48 euro + 5 euro verzendkosten. En je kan ook gewoon overboeken. Zie hier: http://www.computerstore.nl/vshop/product_info.php?products_id=7019 En als die bij citypc verlaagd is naar 49,95 dan zou ik dat zeker direct doen. Om een PC aan een router vast te maken heb je UTP straight bekabeling nodig. Cat6 kabels is onnodig. Ze zijn wel kwalitatief beter zeggen ze. Maar heb daar nog niks van gemerkt. Ik moet ook zeggen heb geen cat6 bekabeling hoor. Heb gewoon cat5E bekabeling en dat werkt perfect. Nooit problemen mee gehad. Bijna iedereen gebruikt cat5E bekabeling. Ik zou daarom kiezen voor cat5E (=1000 mbit, maar kan ook op 100 werken).
Link naar reactie
[quote:2f7e015552]n dat vind ik gewoon te veel. En aangezien het alleen maar nodig is voor het delen van mijn internetverbinding met mijn xbox en een pc, hoef ik niet het beste van het beste[/quote:2f7e015552] Ik snap dat men al gauw het standpunt inneemt "goedkoop is duurkoop; neem kwaliteit, daar heb je langer plezier van". Maar als je het alleen voor het delen met je Xbox gebruikt, lijkt het me verstandiger om een goedkope, bv. Sweex, te nemen. Die is maar zo'n 25 euro. Zeer waarschijnlijk werkt die gewoon naar behoren, werkt ie niet ruil je hem om en neem je een duurdere.
Link naar reactie
[quote:655579b158="ludere"][quote:655579b158]n dat vind ik gewoon te veel. En aangezien het alleen maar nodig is voor het delen van mijn internetverbinding met mijn xbox en een pc, hoef ik niet het beste van het beste[/quote:655579b158] Ik snap dat men al gauw het standpunt inneemt "goedkoop is duurkoop; neem kwaliteit, daar heb je langer plezier van". Maar als je het alleen voor het delen met je Xbox gebruikt, lijkt het me verstandiger om een goedkope, bv. Sweex, te nemen. Die is maar zo'n 25 euro. Zeer waarschijnlijk werkt die gewoon naar behoren, werkt ie niet ruil je hem om en neem je een duurdere.[/quote:655579b158] Ja zo dacht ik dus ook. Edit: en wat about edimax (nog nooit van gehoord) en SMC? Zal ook wel slecht zijn..... :lol:
Link naar reactie
SMC schijnen goede apparaatjes te zijn. Heb ze zelf niet getest. Maar heb horen zeggen dat ze goed zijn. Ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt, maar een Linksys voor 49,99 lijkt me een mooie prijs. Verschil in prijs met de Sitecom is 10 euro. Valt over na te denken lijkt me. Verder is het misschien handig (omdat je nog zo twijfelt) om de diverse fora af te struinen. Dan kun je wat meer ervaringen van mensen over bepaalde routers lezen.
Link naar reactie
[quote:52aeddf94f="Mehmet"]Ik zou liever voor de Linksys gaan linksys is van Cisco[/quote:52aeddf94f] [quote:52aeddf94f]Om je ff een indruk te geven, het merk Linksys is onderdeel van Cisco [/quote:52aeddf94f] Hehe dat wisten we al :P TS: Het is gewoon ff afwegen: 50 euro voor een kwaliteitsmerk: Linksys 30 euro voor een minder merk: Sweex (-> ik zet hier geen Sitecom neer, want als je toch een minder merk neemt, neem dan meteen een [u:52aeddf94f]nog goedkopere[/u:52aeddf94f] (waarvan ik kan zeggen dat ie het bij mij probleemloos doet)) verschil: 20 euro = 44,07 gulden Fora afstruinen hierover heeft weinig zin, het is een keuze over prijs/kwaliteit verhouding. :wink:
Link naar reactie
Dat klopt inderdaad Roy, en ik heb gekocht. Het is toch een sweex geworden, vooral omdat het alleen om het delen van een internetverbinding gaat. Was ik van plan geweest een (draadloos) nietwerk aan te leggen tussen meerdere pc's, dan had ik zeker eem linkSys gekocht. Het werkt allemal perfect en ik ben erg blij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...