Ga naar inhoud

Aanschaf router.


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:095ec6307c="tinus89"]okeej, en waar zal ik dan bij een switch op moeten letten, wat is het verschil tussen router en switch en hoe weet ik of mijn modem dat ondersteunt?[/quote:095ec6307c] Bij een switch heb je een server PC die aan moet blijven om de andere computers te voorzien van internet. Dus je hebt hier een proxy voor nodig. Bij een router is dit niet nodig. De router fungeert als server. Dus je hebt geen server PC die aan moet blijven om internet te krijgen. Ik adviseer daarom geen switch te nemen. Maar neem een router :wink:.
Link naar reactie
[quote:dc2843425e="tinus89"]okeej, en waar moet ik op letten bij de aanschaf v/e router dan? Ik zie nl dat ze er zijn van 20-300 EU. Ik hoef max 4 ports en geen draadloos.[/quote:dc2843425e] Het goedkoopste spul is vaak minder van kwaliteit dat is gewoon zo. Verder moet je ff kijken of je internet via USB of UTP verloopt. Wil je er een printer op aan sluiten? En waar je verder op moet letten is eigenlijk meer wat je ermee wilt doen. Je kunt met al die apparaten internetten. Dus dat maakt verder weinig uit. Ik zou voor een router niet voor een dubbeltje op de 1e rang gaan zitten. En een apparaat van een bekend merk aanschaffen. B.v. Linksys of Draytek.
Link naar reactie
[quote:63dbfb6102="tinus89"]okeej, en waar moet ik op letten bij de aanschaf v/e router dan? Ik zie nl dat ze er zijn van 20-300 EU. Ik hoef max 4 ports en geen draadloos.[/quote:63dbfb6102] Een belangrijk onderscheid is bijvoorbeeld: managed of unmanaged, de eerste zijn aanzienlijk duurder. Een voordeel van de managed versies is bijvoorbeeld dat je bepaalde data (packets) voorang kunt geven, zodat bijvoorbeeld Voice over IP goed blijft werken terwijl je een flinke download verricht.
Link naar reactie
Sweex zou ik niet nemen. Er wordt nogal geklaagd over support van hun. Ik zelf heb geen Sweex, kan je dus niet zeggen. Maar heb er op internet het een en ander over gelezen. Waaronder op dit forum, zie hier: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=145673&highlight= http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=145068&highlight=
Link naar reactie
Welk modem heb je? Gewoon een ethernet modem? Hier heb ik een speedtouch 510 en daar heb ik gewoon een switch op aangesloten, werkt perfect, geen gezeur. En om kabel te besparen kan je de switch ook nog eens ergens anders neerzetten dan het modem. [Edit] Ik heb btw toendertijd voor 35 euro een 3com switch gekocht met 5 poorten, 100 mbit.
Link naar reactie
Het modem heb ik nog niet binnen, maar het word utp aangesloten, en ik wil zeker weten een router. 4 ports is ruim genoeg. Wel 100MBit 8). En wat is de maximale lengte van een utp-kabel zonder snelheidsverlies? Word daar de router ook in meegerekent? of werkt een router juist als versterker? Mijn antennekabel komt namelijk ongeveer 10-15 meter van mijn pc binnen(mooie afwerking van de kabels meegerekent). :oops:
Link naar reactie
[quote:17413789c2="roy_startpag"]Bij een switch heb je een server PC die aan moet blijven om de andere computers te voorzien van internet.:.[/quote:17413789c2] Weet je zeker ? Meeste nieuwe modems hebben een ingebouwde dhcp server als je daar een switch aansluit heb je GEEN server pc nodig. Verschil tussen switch en router : Een router kan IP adressen uitdelen voor het PC in het netwerk. In meeste swicht is er al een 4 poort switch aanwezig. Een switch is een apparaat waarmee je PC aanelkaar kan koppelen door middel van Vaste Ip adressen dus zelf IP, subnetmasker moet invullen.
Link naar reactie
[quote:4a54c68216="tinus89"]Het modem heb ik nog niet binnen, maar het word utp aangesloten, en ik wil zeker weten een router. 4 ports is ruim genoeg. Wel 100MBit 8). En wat is de maximale lengte van een utp-kabel zonder snelheidsverlies? Word daar de router ook in meegerekent? of werkt een router juist als versterker? Mijn antennekabel komt namelijk ongeveer 10-15 meter van mijn pc binnen(mooie afwerking van de kabels meegerekent). :oops:[/quote:4a54c68216]Netwerkkabels kunnen dacht ik iets van 100 meter zijn van apparaat naar apparaat ofzo, dus das geen probleem. Het modem dat je krijgt is dus een ethernetmodem. Als die modem (wat waarschijnlijk is) onder andere NAT en dhcp ondersteund, dan heb je genoeg aan een switch.
Link naar reactie
[quote:6265cec342="Mehmet"]Weet je zeker ? Meeste nieuwe modems hebben een ingebouwde dhcp server als je daar een switch aansluit heb je GEEN server pc nodig. Verschil tussen switch en router : Een router kan IP adressen uitdelen voor het PC in het netwerk. In meeste swicht is er al een 4 poort switch aanwezig. Een switch is een apparaat waarmee je PC aanelkaar kan koppelen door middel van Vaste Ip adressen dus zelf IP, subnetmasker moet invullen.[/quote:6265cec342] Ja dat weet ik zeker. Wat jij bedoelt is een combi modem/router zeg maar. Bijv. de Speedtouch 510. Dan heb je idd geen extra router meer nodig. Maar de TS heeft kabel. Volgens leveren de kabelproviders nog geen modem/router combi. Maar dat laatste weet ik niet helemaal 100% zeker. Als de TS zijn merk/type modem hier post zoeken we het ff op. En maak je geen zorgen over de lengte van de UTP-kabel, dat maximum kom jij toch niet aan.
Link naar reactie
[quote:4a4ec979ff="tinus89"]Haha okeej, ik heb nog geen kabel, krijg het zeer binnenkort(wachten op installatiepakket) Ik weet dus nog niet zeker wat voor modem het word. En wat is eigenlijk makkelijker? een switch of router installeren? Want ik weet veel van pc's, maar bijna niets van netwerken. :lol:[/quote:4a4ec979ff] Bij die apparaten zit tegenwoordig een simpele handleiding bij, dus daar zou ik me niet teveel zorgen om maken. Kwestie van lezen dus en de tijd er voor nemen :D. Ik zou daar de keuze zeker niet vanaf laten hangen. Kies gewoon de oplossing die bij jou past.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...