Ga naar inhoud

Aanschaf router.


anoniem

Aanbevolen berichten

WAP staat hier voor: Wireless Access Point, een apparaat dat draadloos een verbinding met je bekabelde netwerk mogelijk maakt. Geadverteerde snelheden van de verbinding lopen van 11 Mb/s tot circa 108 Mb/s bij de huidig gangbare techniek. DHCP Server is een functie die aangesloten pc's automatisch een IP adres geeft. Vaak moet je hier een bepaald bereik (reeks nummers tussen twee uitersten) waarbinnen de IP adressen mogen vallen opgeven, maar zonder actie van de gebruiker kiest een apparaat meestal een vooringesteld bereik
Link naar reactie
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:b744f21663="tinus89"]okeej ik denk dat ik het snap: Ik moet kijken of mij modem DHCP ondersteunt, zo ja heb ik genoeg aan een switch, zo nee, moet ik een router hebben. Draadloos hoef ik niet. En dan zou ik geoon een gemiddelde kunnen nemen van een redelijk bekent merk.[/quote:b744f21663] Een modem heeft alleen een DHCP-server als het een combi betreft. Dus modem/router combi. Bijv. Alcatel 510. Anders kijk ff welk modem je hebt en post het merk/type hier ff. Dan kunnen wij je verder helpen.
Link naar reactie
[quote:9ffa6e595c="Mehmet"]Koop gewoon een Wireless AP/router in 1. Is veel handiger dan als je nu een router neemt en later een AP erbij.[/quote:9ffa6e595c] Dat is zijn probleem ook helemaal niet :wink:. Hij wil internet delen met bijv. een router. En nu is dus de vraag of het modem wat hij gaat krijgen van de provider een combi modem/router apparaat is, ja of nee. Anders zit-tie dadelijk met 2 routers.
Link naar reactie
[quote:6a86fe0b3a="tinus89"]Ik heb @home gebeld: het word een : Arris 450 of een Motorola SP 5100. Kunnen jullie hier wat mee?[/quote:6a86fe0b3a] Je bedoeld Motorola SB 5100. Dat is puur alleen een modem, zie hier: http://broadband.motorola.com/consumers/products/SB5100/downloads/SB5100_Installation_and_Troubleshooting.pdf En ook die Arris is alleen maar 'n modem en niet meer, zie hier: http://www.arrisi.com/consumer_products/cm450/index.asp Dus in jouw geval kun je het beste een router aanschaffen :lol:.
Link naar reactie
[quote:e4a2371487="tinus89"]terugscrollen maakt niet bveel duideliijk, alleen de snelheid, en dat vanm DHCP en switches, maar daar ben ik al uit.[/quote:e4a2371487] Er is toch echt al antwoord gegeven: [quote:e4a2371487="roy_startpag"]Het goedkoopste spul is vaak minder van kwaliteit dat is gewoon zo. Verder moet je ff kijken of je internet via USB of UTP verloopt. Wil je er een printer op aan sluiten? En waar je verder op moet letten is eigenlijk meer wat je ermee wilt doen. Je kunt met al die apparaten internetten. Dus dat maakt verder weinig uit. Ik zou voor een router niet voor een dubbeltje op de 1e rang gaan zitten. En een apparaat van een bekend merk aanschaffen. B.v. Linksys of Draytek.[/quote:e4a2371487][quote:e4a2371487="Jaap H"]Een belangrijk onderscheid is bijvoorbeeld: managed of unmanaged, de eerste zijn aanzienlijk duurder. Een voordeel van de managed versies is bijvoorbeeld dat je bepaalde data (packets) voorang kunt geven, zodat bijvoorbeeld Voice over IP goed blijft werken terwijl je een flinke download verricht.[/quote:e4a2371487][quote:e4a2371487="ludere"]Dat kreeg ik eerst ook te horen, echter heb ik toch een Sweex LB000021, voor slechts 29,95, genomen. Werkt perfect.[/quote:e4a2371487] :roll:
Link naar reactie
ow sorry, ik heb die laatste posts helemaal over het hoofd gezien!!! :oops: sorry. Ik heb denk ik geen managed nodig, en wil er geen printer op aansluiten. Ik denk dat ik dan maar gewoon voor de goedkoopste ga, het gaat gewoon om het delen van mn inet met mn xdoos en evt later met een office pctje.
Link naar reactie
[quote:af7e1395e4="tinus89"]ow sorry, ik heb die laatste posts helemaal over het hoofd gezien!!! :oops: sorry. Ik heb denk ik geen managed nodig, en wil er geen printer op aansluiten. Ik denk dat ik dan maar gewoon voor de goedkoopste ga, het gaat gewoon om het delen van mn inet met mn xdoos en evt later met een office pctje.[/quote:af7e1395e4] Neem b.v. een Linksys. Die is er ook in een alleen bedrade variant. En ze zijn niet echt duur. Maar toch goed spul. Om je ff een indruk te geven, het merk Linksys is onderdeel van Cisco :wink:. En het zijn ook gewoon zeer stabiele apparaten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...