Ga naar inhoud

Onoplosbaar probleem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Tja, ik heb een E-Tech modem/router en daar zal het ongetwijfeld anders zijn dan bij de jouwe. Maar bij mij in de router-setup (Advanced) vind ik het in het rijtje "WAN, LAN, PPP, [b:651be6da72]NAT[/b:651be6da72], Virtual Server, Bridge" enzovoort. Daar staat "NAT= Enabled" en "Mode= Dynamic Napt". Door NAT worden de interne IP-adressen van de pc's in je eigen netwerk omgezet naar het externe IP-adres van de router voor ze het internet opgaan (en weer terug uiteraard als de gevraagde gegevens binnenkomen) Welke gegevens bij welke computer (IP-nummer) in je netwerk horen houdt de router bij in een tabel. Zou het dan toch nog goedkomen? Jim
Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:f5813ea706="makandra"][b:f5813ea706]1. Wat ik er van begrijp, is dat de router kennelijk NIET in staat is het IP-adres van de PPTP-server (10.0.0.138) naar het modem te propageren, klopt dat? 2. Wat ik in de procedure "PC met router" van DarthV niet begrijp, is waar en wanneer ik het IP adres 10.0.0.150 moet opgeven? Ik heb dan ook dit IP adres nergens kunnen invoeren; kan hier een mogelijke oorzaak liggen voor dat PPTP Server Not Found-verhaal?[/b:f5813ea706] [/quote:f5813ea706]10.0.0.138 is voor het modem. De router hoeft dat vermoedelijk niet te weten, tenzij dat ook het gateway adres. Soms heeft de modem DHCP en dan kan dat automatisch worden ingesteld. De router krijgt het IP adres 10.0.0.150. Deze zal door de modem gezien worden als een computer. Klinkt misschien raar ... VOor de overige instellingen moet ik nagaan hoe dat bij mij is ingesteld. De router moet uiteindelijk hetzelfde gaan doen als de PC: een verbinding opzeten naar de modem. Zover ik mij herineer is de terminologie niet super duidelijk. Gelukkig is er in ieder geval vooruitgang. Zolang je er niet uitkomt, kun je vermoedelijk de modem gewoon in 1 van de 4 switch connectors verbinden. DHCP van de router moet dan vermoedelijk wel uit. Nou ja, dat klinkt misschien ook wel moeilijk ...
Link naar reactie
[quote:265ed3a28d="Jim van Zweeden"]Tja, ik heb een E-Tech modem/router en daar zal het ongetwijfeld anders zijn dan bij de jouwe. Maar bij mij in de router-setup (Advanced) vind ik het in het rijtje "WAN, LAN, PPP, [b:265ed3a28d]NAT[/b:265ed3a28d], Virtual Server, Bridge" enzovoort. Daar staat "NAT= Enabled" en "Mode= Dynamic Napt".[/quote:265ed3a28d] Jim, inderdaad; heel anders, want bij mij staat in de router-setup nergens iets over NAT... [quote:265ed3a28d]Zou het dan toch nog goedkomen?[/quote:265ed3a28d] Niet echt, zie mijn verhaal hieronder...
Link naar reactie
Van HansV heb ik een JPG met zijn instellingen gekregen (Hans, nogmaals bedankt) en die letter voor letter en cijfer voor cijfer overgenomen, maar nu is er helemaal geen land meer te bezeilen met m'n router; ik kan er niet meer op aanloggen, TENZIJ ik de router reset EN m'n pc uit/aan zet... Alléén een reset vd router is dus niet meer voldoende. Als ik dan vervolgens aan het eind van de setup de connectie ga testen, verschijnt het bekende "Starting test. Please wait 25 seconds" etc. maar daarna helemaal niets meer. Waar de afgelopen drie weken nog uiteindelijk "PPTP Server Not Found" verscheen, komt dat nu helemaal niet meer. Het lijkt me sterk dat dat aan de instellingen van HansV ligt, want die heeft gewoon internet, maar ik vraag me het volgende af: ik dacht eerst dat misschien die inbelverbinding in de weg zat (die had ik gemaakt om als test rechtstreeks op het modem te kunnen internetten, maar wel UITgeschakeld). Maar ook als ik 'm helemaal verwijder, blijft het probleem. [b:3c817e2199]Moet ik toch niet [i:3c817e2199]één of andere[/i:3c817e2199] inbelverbinding opzetten?[/b:3c817e2199] en ik bedenkt me net: [b:3c817e2199]Moet ik éérst die [i:3c817e2199]Wizard Netwerk[/i:3c817e2199] uitvoeren om die pc in het netwerk te hangen?[/b:3c817e2199] Ik ben benieuwd; ik zit nu op m'n werk, dus kan ik bovenstaande niet uitproberen... Wie oh wie? Groeten, Bert
Link naar reactie
Netwerk Wizard moet je misschien wel uitvoeren. Het zou geen nadelig effect mogen hebben. Schrijf de gekozen antwoorden op. Soms wordt een foute keuze gemaakt. Oh ja, mijn instellingen zijn voor ADSL voor hccnet. Letterlijk overnemen kan in ieder geval niet voor de gebruikersnaam en wachtwoord. De gebruikersnaam had ik zelf ook iets aangepast, de cijfers weggehaald. Heb je een andere provider, dan moeten er andere IP adressen worden ingevuld. Sommige (de meeste) providers verzaken dit. Tot nog toe alleen goede ervaringen gehad met hccnet en chello :roll:. Velen maken er echt een potje van.
Link naar reactie
[quote:d3485519e0="makandra"]Van HansV heb ik een JPG met zijn instellingen gekregen (Hans, nogmaals bedankt) en die letter voor letter en cijfer voor cijfer overgenomen, maar nu is er helemaal geen land meer te bezeilen met m'n router; ik kan er niet meer op aanloggen, TENZIJ ik de router reset EN m'n pc uit/aan zet... Alléén een reset vd router is dus niet meer voldoende.[/quote:d3485519e0]Hoe is de DHCP van de router/switch ingesteld. Ik had je daarvan geen plaatje toegestuurd omdat die in het algemeen wel vrij makkelijk is in te vullen. Werkt het lokale netwerk wel of niet? Wat geeft 'ipconfig /all'?
Link naar reactie
Hans ea., Maandag en dinsdag was ik vrij, aangezien ik het weekend werkte, dus excuses voor deze late reply. Even voor de goede orde: uiteraard heb ik mijn eigen accountnaam (en password) ingevoerd itt de jouwe en ik zag óók dat je een deel van je account had gewist, dus de gegevens die ik gebruikte, waren natuurlijk de mijne. Overigens: ik zit zelf ook bij HCCNet, net als jij. Tijdens die test, had ik de inbelverbinding die ik voor het rechtstreekse bellen had aangemaakt, verwijderd, dus die zat niet in de weg. Wat ik niet heb gedaan, is éérst een netwerk optuigen en ik begrijp dat dat wel degelijk noodzakelijk is?
Link naar reactie
Noodzakelijk, in zoverre, als de switch (met DHCP) niet werkt, werkt er niks. Dit kan je dus gewoon controleren door "ipconfig /all" uit te voeren vanaf de DOS-prompt op de computer (alleen Windows 2000 en XP). Voor Windows 98 is het 'winipcfg'. Als de IP adressen niet goed zijn zoals dat verwacht wordt, dan werkt het niet. Alternatief is elke computer handmatig in te stellen. In het algemeen geldt dat stap voor stap de instellingen goed zetten verstandiger is dan alles in 1 keer. Dat werkte bij mij ook niet :roll:. Ik vond het zelf toendertijd (en misschien nog steeds) onduidelijk om te begrijpen wat nu het echte IP adres was, waar die zat en hoe die gateway daar tussen of toch nog daarbuiten zat. Want je in de brief van de provider staat alleen het IP adres zoals dat buiten de modem zou zijn. Verder stond er toendertijd nog een foute Network mask in de documentatie. Al met al blijft voor mij dus ook gissen. Je hebt nu 1 winstpunt: de modem is in orde! Daarvan afblijven dus!!! Eventueel nog een keer rechtstreeks aansluiten op de computer wanneer je wilt internetten en zo. Gelijk eventjes 'ipconfig /all' draaien om na te gaan of de instellingen zijn zoals je verwacht (nou ja misschien meer van wat ik zou verwachten ...). Mocht het probleem uiteindelijk opgelost worden, dan ben ik wel heel erg benieuwd waar het mis is gegaan. Want op dat punt schiet dus de broodnodige help informatie hopeloos te kort ... Een dagje stoeien voor de eerste keer a la, maar een week of wat rotzooien ... dat zou met de huidige apparaten en handleidingen toch niet meer mogen voorkomen.
Link naar reactie
Allen, Bij mijn pogingen tot het via de wizard maken van het Netwerk en internet-verbindingen, maar óók tijdens andre, gewone pc-taken, wordt ik overspoeld door een constante stroom van Windows foutboodschappen: "In xxx.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."; xxx is o.a. mhqtekv32.exe, KHALMNP.exe, scvchost.exe, vrsprtc.exe, etc. Die bestanden zijn mij onbekend, maar kunnen niet belangrijk zijn, want als ik ze sluit, dan werkt de pc gewoon door, zij het dat die messages maar blijven komen. Ook als ik Windows afsluit, moet die procedure zélf allerlei .exe bestanden sluiten en laat dat ook zien met die message-boxen. Wat ik me nu afvraag: ik heb kennelijk een slechte versie van Windows, want ik heb m'n pc al helemaal geformateerd en opnieuw XP erop gezet, maar de problemen blijven. Kan een rotte XP-versie al die pogingen om mijn ADSL weer werkend te krijgen via de router, deze plannen dwarsbomen? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Groeten, Bert
Link naar reactie
Het gekke is dat al die bestandsnamen die jij noemt op mijn pc helemaal niet voorkomen. Hoewel die [b:a9953102be]scv[/b:a9953102be]host.exe een typefout zou kunnen zijn [b:a9953102be]svc[/b:a9953102be]host.exe bestaat uiteraard wel. Zijn er inmiddels ook draadloze of zich door de lucht verplaatsende computervirussen of zo? Jim
Link naar reactie
Heren, Het was [b:9f4905d687]scv[/b:9f4905d687]chost en niet andersom: alle ???.exe heb met copy/paste neergezet, juist om tiepfauten te voorkomen... Vwb jullie idee dat het om een virus gaat, het volgende: ik heb -om te voorkomen dat m'n huidige XP wéér problemen geeft- XP Pro gekocht, tesamen met McAffee v9.0, officieel, dus uit de box. Beide 'n rib uit m'n lijf, maar ik wil eindelijk wel eens een oplossing en alles proberen uit te sluiten. XP Pro draait sinds vandaag, vannacht heb ik nachtdienst, morgen of vrijdag laat ik McAffee erop los, alsmede het door HCC geadvideerde Hitmanpro (www.hitmanpro.nl). De resultaten laat is zsm weten. Ik sluit een virus of worm zeker niet uit, maar die zou er dan 'ingebracht' moeten zijn op het moment dat ik 19 feb jl. die landelijke ADSL-verstoring op m'n nek kreeg en of dat erg waarschijnlijk is, laat ik in het midden... Zsm meer, dus, Groeten, Bert
Link naar reactie
Goed ik ga nog een laatste poging doen: Je hebt alles nu op de juiste manier geinstalleerd. Over het virus heb ik wel een vermoeden hoe dat kan, maar dat heb je opgelost door de orginele versie's te kopen :wink: Ok nu de aansluiting. Probeer het stap voor stap te bekijken. 1. Sluit de router aan op de computer. 2. Sluit de modem aan op de router. 3. Herstart de computer. Als het goed is staat de router ingesteld op DHCP voor het lokale netwerk. Dus op de computer het volgende: 1. start -> uitvoeren -> cmd 2. ipconfig Heeft de netwerkkaart van de computer een ip adres gekregen ? Zo ja werken de volgende commando's: 1. ping localhost 2. ping 127.0.0.1 3. ping [het ip adres wat te lezen is bij ipconfig dus bv: ping 192.168.0.2] Wanneer dit werkt betekent het dat de router op de juiste manier adressen geeft via DHCP en dat de netwerk configuratie op de juiste manier staat ingesteld op de computer. Kortom de computer werkt en hierop hoeft niets veranderd te worden. De volgende stap is de router instellen zodat deze de modem ziet en de juiste gegevens door kan geven. Het probleem hierbij is dat ik niet kan zien hoe de configuratie eruitziet. Wel een aantal links gegeven met de instellingen. Belangrijk om te weten is dus dat de modem het adres 10.0.0.138 heeft. Zorg uiteraard ook voor de juiste login gegevens. Wanneer je via de webbrowser de router kunt bereiken betekent dat dus dat de verbinding tussen de computer en de interne netwerk kant van de router goed is. Dan dus het laatste probleem de verbinding tussen de router en de modem. Van belang is om te weten dat de router zelf het ip adres 10.0.0.150 moet hebben en als adres van de gateway 10.0.0.138 moet zijn. Ook moet je de dns servers van hccnet instellen in je router. De dns adressen zijn als het goed is (volgorde maakt niet uit): 62.251.0.6 62.251.0.7 Dns adressen heb je alleen nodig voor het vertalen van een www.etc.etc adres naar een ip adres. Je zou dus altijd vanuit je computer het commando: ping 62.251.0.6 Moeten kunnen geven. Wanneer er een reply terug komt betekent dat je een verbinding hebt met internet. Wanneer je een foutmelding krijgt wanneer je intypt: ping www.hccnet.nl Betekent het dat je dns instellingen niet goed zijn. Je moet deze dan nog een keer nalopen. Controleer ook de lampjes op de router en de modem. Zie je activiteit ? Zie je lampjes knipperen etc. Stap voor stap bekijken en niet alles tegelijk proberen te doen. Ik hoop dat het nu gaat lukken en anders toch maar even iemand er naar laten kijken alhoewel je zelf aardig wat begint te kennen denk ik :lol: Suc6 !
Link naar reactie
Hans, DarthV, Jim ea, Het probleem is opgelost; het reply van Darth hierboven las ik te laat, want ik was aan het bijkomen van de nachtdiensten... Wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven, mogen jullie zelf zeggen, maar dit heb ik gedaan: zoals gezegd, heb ik éérst XP Pro erop gezet en even laten draaien. Dat ging goed en afgelopen vrijdag heb ik daar eerst McAfee op los gelaten. Die heeft een paar verdachte (maar ook niet meer dan dát) files van AdAware (!) gevonden (en ik maar denken dat AdAware zo'n beetje de laatste is die 'verdachte' files in zich heeft). Ik moet zeggen dat ik er ook niet veel waarde aan hechtte. Vervolgens ben ik (en dat komt ook terug uit Darth's verhaal en HansV heeft het ook al eens gezegd) stap voor stap gaan werken: alle pc's in een netwerk opgenomen, daarna éérst eens de rechtstreekse verbinding via het modem en met een VPN Inbelverbinding uitgetest (dat werkte) en vervolgens de router aan, de setup goed ingevuld (want met de gegevens van Hans' JPG van anderhalve week terug) en vervolgens gedraaid en toen, voila, oh wonder: Internet Is Terug Op Aarde... Waar het aan ligt, is MIJ in ieder geval héél duidelijk: als ik onder XP Pro precies hetzelfde doe als onder XP Home en het gaat [b:f9f713e701]niet[/b:f9f713e701] onder XP Home en [b:f9f713e701]wel[/b:f9f713e701] onder XP Pro, dan ligt het wat mij betreft aan (een rotte versie van) XP Home. Maar mijn conclusie is de mijne, iedereen mag uiteraard een andere hebben... :wink: Met dank aan de drie heren hierboven (speciaal aan Hans voor de JPG) en alle anderen die hier hun waardevolle bijdrag aan hebben geleverd. Met vriendelijke groeten, Bert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...