Ga naar inhoud

Onoplosbaar probleem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds afgelopen zaterdag 19-2 heb ik problemen met internet. Van het ene op het andere monent krijg ik op elke aangeroepen pagina de bekende kreet "De pagina kan niet worden weergegeven". Dit gebeurt regelmatig en in alle gevallen draai ik dan de setup van m'n router opnieuw, waarna internet weer keurig beschikbaar is. Helaas, sinds afgelopen zaterdag, is dit niet meer het geval. Als ik nu de setup draai, is het resultaat "PPTP Server Not Found" en geen internet. Het vervelende is tevens, dat ik in de meeste gevallen zelfs het adres van m'n router (192.168.0.1) niet eens kan bereiken: de kreet als hierboven gegeven verschijnt dan. Als ik een tijdje wacht of het 'n dag later probeer, dan kom ik soms éénmalig soms meerdere keren wél op de router terecht, maar vaak genoeg ook weer niet. Er valt domweg geen pijl op te trekken. Op de 19de hoorde ik toevallig van een aantal anderen die, net als ik, ook bij HCCNet zitten, dat ook zij geen internet hebben, dus dacht ik in eerste instantie dat het een provider-probleem was, maar op de websites van zowel HCCNet als ComputerTotaal wordt nergens melding gemaakt van regionale, laat staan landelijke problemen. Ik kan op mijn pc niet pingen of IPCONFIG geven in een DOS-box; het systeem reageert dan met de boodschap "IPCONFIG [of PING] wordt niet herkent als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand". Het commando DIR werkt overigens wel gewoon. Dit zal wel niets met mijn internet-probleem te maken hebben, maar ik vermeld het toch maar even. Pingen en IPCONFIG op andere pc's in m'n netwerk (4 in totaal) werkt wel als commando. Voor de goede orde nog deze opmerkingen in willekeurige volgorde: - Het gaat om een Sitecom 4S router en een Alcatel Speed Touch modem. - Ik heb een andere router geprobeerd (USR Robotics), maar ook daar kom ik in de meeste gevallen NIET op het IP adres van deze router. - Diverse malen router, modem en pc uit/aan en gereset, maar geen oplossing. - Virus en spybots gedraaid: vinden niets. - Ledjes op netwerkkaarten van de pc's/laptops in m'n netwerk EN op de router branden keurig. - Windows XP SP2 draait al enige maanden probleemloos. - Ik heb tussen de router en het modem twee verschillende UTP-kabels (gewone, dus niet-crosslinked) geprobeerd, maar geen resultaat. - Als ik de ADSL Probleemoplosser van de HCCNet website draai, reageert deze bij "Netwerkkaart Instellingen" met de kreet "Het IP adres en/of subnet is niet goed ingesteld; Kies [versturen] om de netwerkkaart in te stellen". Subnet is trouwens ok; het gaat dus om het IP-adres (voor HCCNet is dit 10.0.0.138). Als ik [Versturen] indruk, maar dat lukt niet; er verschijnt "Automatisch instellen van de netwerkkaart is niet gelukt; kies [Help] voor informatie", maar na aanklikken van [Help] verschijnt "Geen help aanwezig over dit onderwerp", dus dat schiet niets op. - Op diverse websites heb ik procedures gevonden om de Sitecom router in te stellen en die zijn alle hetzelfde en wist ik eigenlijk al, want zo dééd ik de instellingen al, maar ALS ik al op de router kom en deze via de setup zo instel, BLIJF ik de kreet "PPTP Server not Found" krijgen. - Als ik Internet Explorer voor de eerste keer opstart, bijv. nadat m'n pc enige tijd is uitgeweest, duurt het minstens 10 seconden voordat-ie opkomt; dat was vóór de problemen NIET het geval en ook het afsluiten van Windows zélf lijkt langer te duren dan ik gewend ben. Of het hier ook maar iets mee te maken heeft, weet ik niet. Ik heb dus -denk ik- diverse problemen: geen internet, router zelfs voor een setup niet te bereiken, DOS-commando's die niet werken, slechte startup van IE, trage afbouw van de pc, maar ik weet niet of die zaken iets met elkaar te maken hebben. Waar zit mijn probleem? Router? Modem? Netwerkkaart? Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen; mag zeker ook direct naar m'n prive email op makandra@yahoo.com. Alvast hartelijk dank! Vriendelijke groeten, Bert
Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het feit dat je en niet kunt pingen en ifconfig niet werkt lijkt erop dat je windowsinstallatie bij lange na niet goed is. Welke versie van windows heb je eigenlijk? Ik heb het idee dat de PC geen goed IPadres heeft en daarom de router niet kan bereiken. Kijk eens bij de status van de verbinding (Onder XP doe je dat door met rechts op de verbinding te klikken en dan voor [b:238609b041]status[/b:238609b041] te keizen. In het tabblad ondersteuning kun je dan kijken wat het IPadres is.
Link naar reactie
Vreemd probleem. Je hebt het niet over eventuele andere computers. Meestal wordt bij gebruik van een router meerdere computers aangesloten. Ik neem aan dat wat betreft internet, alle computers dezelfde problemen hebben? Heb je de modems rechtstreeks aan de computer of via de router/switch (Sitecom 4S) aangesloten? Heel misschien is met dat kastje. Daar kom je alleen achter als de rechtstreekse verbinding wel zou werken. Computer instellingen kunnen dan wel anders worden. Let op: een firewall ligt nog wel eens dwars, en zonder firewall, wordt je computer onveiliger.
Link naar reactie
Hallo, Ik had zaterdag middag dezelfde problemen. Er blijkt nl zaterdag een landelijke adsl storing geweest te zijn. Zie op de hccnet homepage onder de rubriek storingen. Ik hoop voor je dat dit geen reden is voor paniek. Ik heb nu zelf naast adsl ook de oude inbelverbinding opgezet. Als adsl het niet doet kijk ik via de telefoonverbinding of er een storing is. vr.gr
Link naar reactie
De vraagsteller heeft het over 'sinds 19-2'. Zaterdag werkte ADSL bij mij overigens ook niet. Daarna kon ik het zo weer gebruiken. En inderdaad goede tip om in zo'n geval een gewone modem verbinding beschikbaar te hebben. Het zou kunnen zijn dat een aantal cruciale instellingen in de modem en/of router/switch niet meer goed staan omdat die mogelijk gewijzigd zijn door de vraagsteller. In theorie kan er ook iets kapot zijn. Gewoon foutzoeken lijkt me.
Link naar reactie
Hallo, Sorry bericht niet goed gelezen. :oops: Blijft toch mijn stelling: Op moment er een storing is met adsl denk je als eerste dat er iets mis is met je eigen instellingen of hardware. Ik betrap me er zelf op dat ik snel geneigd ben alle instellingen te controleren , of wijzigen. Achteraf blijkt dan de oorzaak van buitenaf te komen. Dus het advies om eerst te controleren of er een storing van buiten af komt alvorens aan de eigen instellingen te gaan klooien.
Link naar reactie
[quote:f2bc1a3ac4="Japaveh"]Het feit dat je en niet kunt pingen en ifconfig niet werkt lijkt erop dat je windowsinstallatie bij lange na niet goed is. Welke versie van windows heb je eigenlijk?[/quote:f2bc1a3ac4] - Versie? Zoals in m'n verhaal staat "Windows XP SP2 draait al enige maanden probleemloos", maar wat voor versie dat is? Of bedoel je welke build die versie heeft? [quote:f2bc1a3ac4]Ik heb het idee dat de PC geen goed IPadres heeft en daarom de router niet kan bereiken. Kijk eens bij de status van de verbinding (Onder XP doe je dat door met rechts op de verbinding te klikken en dan voor [b:f2bc1a3ac4]status[/b:f2bc1a3ac4] te keizen. In het tabblad ondersteuning kun je dan kijken wat het IPadres is.[/quote:f2bc1a3ac4] - Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met dat eerste; dat is na bijna anderhalve week vruchteloos knoeien ook mijn idee op dit moment, maar de vraag is: welk IP adres moet-ie dan hebben? Als ik kijk zoals je hierboven vraagt, dan zie ik IP adres [b:f2bc1a3ac4]10.0.1.2[/b:f2bc1a3ac4] en als ik op "Herstellen" druk, gaat-ie allerlei settings 'doen' of checken, maar daarmee wordt het probleem helaas niet opgelost. Groet, Bert
Link naar reactie
[quote:6cbd11c2da="Hans.Vosman"]Vreemd probleem. Je hebt het niet over eventuele andere computers. Meestal wordt bij gebruik van een router meerdere computers aangesloten. Ik neem aan dat wat betreft internet, alle computers dezelfde problemen hebben?[/quote:6cbd11c2da] Hans: er staat in m'n verhaal "Pingen en IPCONFIG [b:6cbd11c2da]op andere pc's in m'n netwerk (4 in totaal)[/b:6cbd11c2da] werkt wel als commando", dus wat bedoel je precies? Je aanname is inderdaad correct: op geen enkele andere pc/laptop is internet mogelijk; wel kunnen daar die ping- en ipconfig-commandos worden gegeven... [quote:6cbd11c2da]Heb je de modems rechtstreeks aan de computer of via de router/switch (Sitecom 4S) aangesloten?[/quote:6cbd11c2da] Ik heb maar één modem en dat ene modem is rechtstreeks geconnect aan m'n router. [quote:6cbd11c2da]Heel misschien is met dat kastje. Daar kom je alleen achter als de rechtstreekse verbinding wel zou werken.[/quote:6cbd11c2da] Dat hoor ik ook om me heen, maar hoe doe ik dat dan? Als ik zonder die router ga werken, moet ik toch weer een inbelverbinding opzetten, toch? En het modem rechtstreeks op de pc, bedoel je dat? [/quote]Computer instellingen kunnen dan wel anders worden. Let op: een firewall ligt nog wel eens dwars, en zonder firewall, wordt je computer onveiliger.[/quote] Klopt, maar ik heb -voor de duur van dit probleem- de firewall onder Windows uitgeschakeld... :wink: Groet, Bert
Link naar reactie
k zien een probleem verschijnen...wat opgelost kan worden. Je schrijft dat je router een IPadres heeft van 192.168.0.1 en de pc een adres van 10.0.1.2. Dat zijn 2 verschillende netwerken (viruteel gezien dan). Probeer je client eens een handmatig IPadres te geven (eigenschappen van de verbinding > eigenschappen van TCP/IP) en dan bijvoorbeeld: IP 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1 DNS 192.168.0.1 Misschien dat je dan iig je router kunt bereiken. Ze zitten dan tenminste in hetzelfde subnet.
Link naar reactie
[quote:62b3b516c5="Hans.Vosman"]Het zou kunnen zijn dat een aantal cruciale instellingen in de modem en/of router/switch niet meer goed staan omdat die mogelijk gewijzigd zijn door de vraagsteller. In theorie kan er ook iets kapot zijn. Gewoon foutzoeken lijkt me.[/quote:62b3b516c5] Nou, dat ben ik dus al bijna anderhalve week vruchteloos aan het doen, dus dat er dan instellingen niet goed staan, lijkt me normaal, want anders valt er niet veel te 'foutzoeken'. Ik verander echter nooit 'zomaar' iets, vaak als gegeven tip of ihkv trial by error. Dat er dus cruciale instellingen fout staan, weet ik wel zeker, want anders had ik allang weer internet; de vraag is: welke? :)
Link naar reactie
[quote:f3bf9fad53="Japaveh"]k zien een probleem verschijnen...wat opgelost kan worden.[/quote:f3bf9fad53] Japaveh, daar ben ik erg blij om, want ik ben nog steeds ziende blind... [quote:f3bf9fad53]Je schrijft dat je router een IPadres heeft van 192.168.0.1 en de pc een adres van 10.0.1.2. Dat zijn 2 verschillende netwerken (viruteel gezien dan). Probeer je client eens een handmatig IPadres te geven (eigenschappen van de verbinding > eigenschappen van TCP/IP) en dan bijvoorbeeld: IP 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1 DNS 192.168.0.1 Misschien dat je dan iig je router kunt bereiken. Ze zitten dan tenminste in hetzelfde subnet.[/quote:f3bf9fad53] Dat zal ik proberen, zodra ik weer thuis ben (nu op het werk), maar dat ze allebei in hetzelfde subnet zitten, weet ik bijna zeker; dat heb ik na anderhalve week wel vaak genoeg gezien, maar nogmaals: ik ga het proberen. Hoor je nog, bedankt. :wink: Groet, Bert
Link naar reactie
[quote:7d0eb65ce6="f.ramaekers"]Hallo, Op moment er een storing is met adsl denk je als eerste dat er iets mis is met je eigen instellingen of hardware. Ik betrap me er zelf op dat ik snel geneigd ben alle instellingen te controleren , of wijzigen. Achteraf blijkt dan de oorzaak van buitenaf te komen. Dus het advies om eerst te controleren of er een storing van buiten af komt alvorens aan de eigen instellingen te gaan klooien.[/quote:7d0eb65ce6] Frans, dat laatste klinkt leuk, maar als dat op zaterdagmorgen 10 uur gebeurt en je bij HCCNet of CT niemand meer kunt bereiken door die landelijk ADSL-storing die ze hadden, moet je toch wát... En bovendien: als je geen internet meer hebt, kun je ook eea ook moeilijk controleren op datzelfde medium... :P
Link naar reactie
[quote:64c4c17817="Jim van Zweeden"]Los van die ADSL-storing, ik denk toch dat Japaveh gelijk heeft. Een Windows installatie die ifconfig en ping niet snapt is behoorlijk ziek! Dus daar eerst maar eens naar kijken. Jim[/quote:64c4c17817] Jim, ik ben het helemaal eens met zowel Japaveh als met jouw opmerking hierboven; waar ik problemen mee heb, is de volgorde :D Ik wil éérst weer kunnen internetten, voordat ik XP onderhanden neem, zolang ik niet de overtuiging heb dat dit allemaal aan een 'ziek' XP ligt...
Link naar reactie
Allen, Nog wat meer informatie: ik kom op geen enkel manier op het IP adres van mijn router (192.168.0.1) meer terecht, TENZIJ ik een reset op de router doe, in combinatie met het modem uit/aanzetten. Dan kan ik EENMALIG de setup ervan draaien, waarna-ie aan het eind zegt "PPTP server Not Found; Test Failed". Daarna kom ik weer niet op de html-page van die router zolang ik geen reset/uit/aan van de router/modem doe. Ik kreeg van iemand het idee om de de netwerkkaart te UNinstallen, dus de installatie echt ongedaan maken onder Hardwarebeheer (dus niet alleen maar daar UITschakelen). Als ik m'n pc dan uit/aanzet, dan zou XP toch die kaart weer als nieuwe hardware moeten zien en er misschien het juiste IP adres in zetten? Vraag is alleen WAT ik moet UNinstallen: de [b:be1cf4a390]Ethernetkaart [/b:be1cf4a390](van Marvell), de [b:be1cf4a390]1394 Netwerkkaart [/b:be1cf4a390]of de [b:be1cf4a390]Netwerkbrug[/b:be1cf4a390]? Weet iemand dat? Groeten, Bert
Link naar reactie
[quote:d7633b8d25="Japaveh"]Volgens mij de ethernetkaart...die maakt de verbinding met de router. Toch weet ik bijna zeker dat ze elkaar niet vinden omdat de ze beiden in een verschillend netwerk hangen. Hoe krijgt de PC z'n IPadres...automatisch?[/quote:d7633b8d25] Ja, dat is de instelling altijd geweest. [quote:d7633b8d25]en zoja, wie deelt die adressen dan uit...[/quote:d7633b8d25] DHCP?? [quote:d7633b8d25]Kun je in een dosbox ipconfig /release en ipconfig /renew doen?[/quote:d7633b8d25] Nee, en dat staat ook in m'n verhaal "[i:d7633b8d25]Ik kan op mijn pc niet pingen of IPCONFIG geven in een DOS-box; het systeem reageert dan met de boodschap "IPCONFIG [of PING] wordt niet herkent als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand[/i:d7633b8d25]". Deze commandos zou ik inderdaad meteen in het begin al losgelaten hebben op het systeem... Misschien dat daarvoor XP TOCH helemaal opnieuw moet worden geinstalleerd... :-?
Link naar reactie
[quote:d2b08e4001="Japaveh"]Sorry voor m'n wazige antwoord, ik had moeten weten dat ifconfig ook in tweede instantie nog steeds niet werkt...[/quote:d2b08e4001] Moet kunnen, geen probleem :D [quote:d2b08e4001]Wat nu als je de pc handmatig het ipadres zoals ik hierboven had geschreven geeft. Kun je dan wel op de router komen?[/quote:d2b08e4001] Ga ik doen, maar zoals óók al gezegd hierboven (:lol:): ik zit nu op m'n werk dus dat ga ik vannacht meteen proberen en dus morgen een antwoord, ok?
Link naar reactie
Japaveh e.a. Vandaag weer wat dingen uitgeprobeerd, oa Japaveh's verzoek. Een opsomming: - PC rechtstreeks op het modem gezet; vervolgens handmatig een nieuwe verbinding opgezet voor HCCNet, verbinding proberen te maken: Fout 678 De externe computer reageert niet. SYSTEEMLOGBOEK: In het Systeemlogboek staat het volgende (op 19 februari 2005 toen de problemen begonnen, met als bron "DHCP"): "De IP-adreslease 192.168.0.2 voor de netwerkkaart met netwerkadres D2946A575EB6 is geweigerd door de DHCP-server 0.0.0.0. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden." Ik neem aan dat dat DHCPNACK een [b:8daf767b10]DHCP N[/b:8daf767b10]ot[b:8daf767b10]ACK[/b:8daf767b10]nowledged-bericht is? SYSTEEMHERSTEL VIA CHECKPOINTS: --> Systeemherstel van 18 feb gedaan: nog steeds geen internet mogelijk; Router ONBEREIKBAAR. IP HANDMATIG INGESTELD (zoals Japaveh vroeg): IP: 192.168.0.2 Subnet: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.0.1 DNS: 192.168.0.1 --> Router blijft ONBEREIKBAAR APPARAATBEHEER: --> Ethernetkaart (Marvell Yukon) "installatie ongedaan maken" --> PC uit/aangezet --> Aanzetten: nieuwe hardware gevonden, maar router BLIJFT onbereikbaar VERBINDINGEN HERSTELLEN: In m'n "Netwerkverbindingen" staan drie zaken: 1. LAN-verbinding (ethernetkaart) 2. Netwerkbrug (MAC-brugminipoort) 3. 1394-verbinding - Als ik voor de Netwerkbrug de link "Deze verbinding herstellen" klik: "De volgende aktie kan niet worden voltooid: Het IP-adres vernieuwen". - Als ik voor de 1394-verbinding de link "Deze verbinding herstellen" klik: "De volgende aktie kan niet worden voltooid: TCP/IP is niet voor deze verbinding ingeschakeld. Kan niet doorgaan." - Als ik voor de LAN-verbinding de link "Deze verbinding herstellen" klik: "De verbinding is hersteld. Probeer opnieuw verbinding te maken". Uiteraard kan ik de router nog steeds niet bereiken... Als ik onder "Netwerkverbindingen" naar de IP-adressen kijk: - De LAN-verbinding (ethernetkaart) heeft IP-adres 10.0.1.5 - De Netwerkbrug heeft IP-adres 169.254.10.211 Beide zijn mij overigens totaal onbekende IP-adressen, maar ook het Subnet-adres van beide is verschillend: De LAN-verbinding (ethernetkaart) heeft Subnet 255.255.255.0 De Netwerkbrug heeft Subnet 255.255.0.0 Vervolgens ALLES verwijderd via Apparaatbeheer: de 1394 en de ethernetkaart en ook de netwerkbrug verwijderd. PC uit/aangezet en de 1394 en de ethernetkaart worden weer toegevoegd door XP. Vervolgens een nieuw Netwerkverbinding middels de wizard opgezet, maar onder "Netwerkverbindingen" staat deze zomaar UITgeschakeld... Als ik deze wil INschakelen, krijg ik: "Bezig met verbinding te maken" en na een paar seconden "Verbinding verbroken". Ik ben eigenlijk op dit moment na anderhalve week hannesen de kluts volledig bijster... Voorzover ik het nog zie, zijn er nog maar een paar mogelijkheden: - Format PC, Windows opnieuw installeren en weer proberen - Nieuwe netwerkkaart - Nieuwe router en/of modem - Nieuwe provider (die heeft de problemen mi initieel veroorzaakt op de 19de. - Of alles hierboven... Ik blijf het probleem houden dat de router pas na een reset ervan (en van het modem) éénmalig toegang geeft tot z'n homepage en dat de test zegt "PPTP Server Not Found". Wat is die PPTP-server nou? M'n router? Heeft iemand nog suggesties, want ik weet het niet meer... :-? Groeten, Bert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...