anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 Er is weer een nieuw blog op de AOE3 website: http://www.ageofempires3.com/DevelopersBlog/Default.aspx?blogger=1 Een bord-game van AoM en in de toekomst 1 van AoE3. Dat ruikt naar 2 toekomstige Nintendo DS-titels. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 gamer.nl meldde vandaag: Goed nieuws voor liefhebbers van de "Age of" serie, want BigDog van Ensemble Studios heeft laten weten dat de demo van Age of Empires 3 klaar is, en deze maand zal verschijnen. De 375MB grote demo bevat 2 beschavingen, 2 maps uit de campagne en 2 random maps. Om welke beschavingen het gaat is nog niet bekend, maar misschien zitten de Nederlanders er wel bij. Helaas is er geen multiplayer aanwezig, daarvoor moet je wachten op de volledige versie. Wel zou deze demo meer gameplay bieden dan de Age of Mythology demo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 Weet niet of dit al eerder is gemeld maar: "dutch good tradesman and very knowledgable" speciale gebouw: de bank en een sterke scout unit. Er zijn 8 europese beschavingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 De demo is er ! voor info & mirrors: [url]http://www.gamer.nl/nieuws/27685[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 Nog meer links: http://www.3dgamers.com/dlselect/games/ageofempires3/aoe3trial.exe.html De "Fast Free Servers for Registered Users" (UK) zijn erg snel. Registratie is gratis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 Erg raar ik ben daar ingelogd maar op het moment dat ik wil downloaden dan krijg ik dat ik alsnog moet registeren :s iig download ik hem nu via een free server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 Demo ziet er goed uit. Maar liefst 5 ages. Eten en goud gaan erg snel. Hout gaat traag. De homecity legt de shipment bij je townhall neer (als je daartoe opdracht geeft). Ik heb nog geen vrede met de indianen kunnen sluiten (de vijand zat daar al). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 Ben weer een beetje aan empire earth 2 begonnen, best leuk spel toch, zeker online (coop vs pc etc). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 De demo is XP-only ... Als je geen XP hebt dan is het zonde van je tijd. :( Jammer dat dit toch wel kritieke detail niet vermeld word op de officieele site (deze bevat niet eens 'minimum requirements'). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 [quote:e262e6a209="JaFO"]De demo is XP-only ... Als je geen XP hebt dan is het zonde van je tijd. :( Jammer dat dit toch wel kritieke detail niet vermeld word op de officieele site (deze bevat niet eens 'minimum requirements').[/quote:e262e6a209]geen xp hebben is natuurlijk zonde van je tijd :D . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 [quote:a979e2202a="sdk"]geen xp hebben is natuurlijk zonde van je tijd :D .[/quote:a979e2202a]Leg uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 [quote:593962371c="Interficior"][quote:593962371c="sdk"]geen xp hebben is natuurlijk zonde van je tijd :D .[/quote:593962371c]Leg uit.[/quote:593962371c]opstartijd is officieel sneller dan de besturingssystemen ervoor :lol: . Btw earth 2160 (heb daar ergens topic over gestart) is zojuist gereleased wat een gouden tijdperk voor rts / tycoon games is het toch ineens :-? . Age of empires, warhammer 40k, empire earth2, rollercoaster tycoon 3, earth 2160, black & white 2 enz enz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 Een console nog altijd sneller dan een pc qua opstarten. ;) Dus een pc hebben is nog meer zonde van je tijd voor spellen :p En dan nog : de pc hoeft maar 1 x per dag opgestart te worden en is DOS sneller dan welke Windows-versie dan ook (zeker op een moderne pc ;)). De verhouding speltijd vs opstarttijd is daarmee 0,0000001% Ik zie alleen maar nadelen voor gebruikers aan XP (en Vista) en geen enkel voordeel. // --- terug on-topic maar weer. Ik blijf het gek vinden dat een ontwikkelaar die in een interview beweert letterlijk zo'n groot mogelijke doelgroep te kiezen door voor zolage systeemeisen te willen kiezen (zie een paar bladzijden terug in dit topic) zichzelf vervolgens in de voet schiet door XP als OS te eisen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2005 [quote:0c7f28e454="JaFO"]Een console nog altijd sneller dan een pc qua opstarten. ;) Dus een pc hebben is nog meer zonde van je tijd voor spellen :p En dan nog : de pc hoeft maar 1 x per dag opgestart te worden en is DOS sneller dan welke Windows-versie dan ook (zeker op een moderne pc ;)). De verhouding speltijd vs opstarttijd is daarmee 0,0000001% Ik zie alleen maar nadelen voor gebruikers aan XP (en Vista) en geen enkel voordeel. // --- terug on-topic maar weer. Ik blijf het gek vinden dat een ontwikkelaar die in een interview beweert letterlijk zo'n groot mogelijke doelgroep te kiezen door voor zolage systeemeisen te willen kiezen (zie een paar bladzijden terug in dit topic) zichzelf vervolgens in de voet schiet door XP als OS te eisen.[/quote:0c7f28e454]*zucht* een rts op een console... al zou je het met een muis spelen de resolutie van een tv is toch te laag om een gedetailleerd beeld te vormen uitgezoomed op een normale tv... over dos +games zal ik maar niet eens beginnen want je snapt zelf heus wel dat dat niet mogelijk is (max geheugen dos is 2 mb ofzo...). Maar lage systeem eisen :-? lijkt me niet echt de bedoeling van deel3, ga dan lekker deel 2 spelen zou ik zeggen maar goed dat mag natuurlijk niet gezegt worden ivm pr redenen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 En is het een beetje een tof spel om te spelen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 Het lijkt op zich wel een leuk spel. Het lijkt op AoE2 maar nu ligt er meer nadruk op de ranged units. De obelisken uit AoE1 zijn vervangen door het plaatsen van tradings posts. Het vergaren van grondstoffen is wat eenvoudiger. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 misschien maar even proberen te verkrijgen via Inet dan. mocht het de moeite waard zijn dan koop ik het uiteraard Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 [quote:2dac166132="TeH.SMooSH"]misschien maar even proberen te verkrijgen via Inet dan. mocht het de moeite waard zijn dan koop ik het uiteraard[/quote:2dac166132]Alleen de trial zul je vinden op internet... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 Ik vin die demo wel erg, graphics zijn erg goed alleen vinnik het irritant dat die HUD je halve scherm inneemt :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 Ik denk iig dat ze nog een en ander wat beter kunnen afronden. Ik vind dat er nog erg veel kleine dingetjes niet zo werken als zou moeten, zelfs voor een demo. Inderdaad, die HUD van een half scherm is veel te groot, al zal het misschien wel zorgen dat al het grafische geweld verwerkt kan worden. Hoewel.. grafisch geweld... Het lijkt niet echt op die prachtige screenshots, veel groffer. Ik vind het zeker niet een rts op first personshooter niveau, want hun eigenlijke doel was, maar niets anders dan de volgende graad in graphics die je mag verwachten 3 jaar na age of mythology. Dat had ik ook eigenlijk wel verwacht. Wat ik niet had verwacht is dat we weer 6 jaar terug gaan naar de tijd van Age of Empires qua unit AI. Pathfinding is moeilijk voor de units, helemaal als ze tussen andere units in staan, dan krijg je ze niet in beweging. Ook is het prima mogelijk dat er een vijandelijke unit tegen je mannen staat aan te schieten zonder dat ze in beweging komen. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld houthakkers, die je om de zoveel tijd weer op de volgende boom moet wijzen die 1 meter verder staat. Ook levert bijvoorbeeld de trein nog een grote terugval in fps op. Zit nog een foutje in waarschijnlijk. Net als in Age of Mythology is het zoomlevel eigenlijk alleen voor de ingame movies. Verder heeft het weinig meerwaarde en kun je het beter laten. Het maximale uitgezoomde level is dan weer veel te weinig, dus een goed overzicht (console, tv of pc scherm maakt niet uit :p) heb je niet echt. De indianen zijn automatisch je vriendjes, je kunt niet tegen ze vechten, want dat zouden nu levende indianen niet aardig vinden. Wel kun je Mexicanen en andere volken neerschieten, dat is namelijk wel aardig :? Gevolg is dat er eigenlijk best wel een beetje een gameplay onderdeel lijkt weg te vallen. Er is goed gekeken naar de vorige versies, inclusief Age of Mythology, en het geheel is al snel goed herkenbaar. Heel herkenbaar. Eigenlijk zelfs flink hetzelfde, met een paar kleine uitzonderingen. Ik mis wat handige dingen in de interface. Waar staat bijvoorbeeld je population max ? Waarom krijg je niet meer te zien welke keyboard shortcuts er zijn? Er zijn ook een paar kleinere verbeteringen. Zo kun je nu in 1 keer groepen units produceren. Zo komen ze er niet stuk voor stuk uit, maar in groepen van 5. Overigens nog steeds zonder enige formatievorming volgens mij? Ik heb er iig nog geen handige interface voor gezien. De hometown is grappig, maar meer ook niet. Volgens mij is het meer een goedmakertje omdat er geen goden met wonderen meer zijn. Bij een overgang naar een nieuw tijdperk mag je nu een onbekend talent kiezen, die vergeleken met een earthquake, maar een klein cadeautje voor je heeft. Dan vind ik (hetzelfde) concept van een thuisstad in het heel oude colonization nog leuker. Moest je tenminste echt met een schip varen en de goederen zelf ophalen en afleveren. Zo konden andere het ook weer onderscheppen. Ook is bijvoorbeeld de handel maar van bijkomend belang. De 'Nieuwe wereld' was een bron van nieuwe producten. Daar vind je allemaal niets van terug. De makers hebben zeker naar colonization gekeken bij dit deel van AoE, maar hebben belangrijke leuke punten uit dat spel weggelaten om het in de AoE mal te laten passen. Gemiste kans wat mij betreft, al was het alleen maar de muziek die bij dat oudere spel veel meer de sfeer aangaf. Over schepen gesproken.. De afmetingen zijn in ieder geval voldoende. Ik denk dat ik met die grote boten nog wel plezier zal hebben. De eerste keer dat ik een Man-o-war losliet in de lokale visvijver zat ik toch wel even te kijken. Al met al zal ik uiteindelijk heus wel plezier zal beleven met dit spel, maar ik denk zo maar dat het net weer wat eerder gaat vervelen dan Age Of Mythology. Net als AoM sneller ging vervelen dan AoK etc. Het is gewoon elke keer hetzelfde verhaaltje in een ander jasje, vernieuwingen zijn er nouwelijks. [edit] Er is overigens wel heel veel oog voor detail en dat maakt het wel extra mooi. Zwanen met jonge zwaantjes in meertjes, herftsblaadjes die van de bomen vallen. Geen vogels alleen, zoals volgens mij in alle vorige delen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen