Ga naar inhoud

Age of Empires III: Age of Discovery


Aanbevolen berichten

  • Reacties 246
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    247

gamer.nl meldde vandaag: Goed nieuws voor liefhebbers van de "Age of" serie, want BigDog van Ensemble Studios heeft laten weten dat de demo van Age of Empires 3 klaar is, en deze maand zal verschijnen. De 375MB grote demo bevat 2 beschavingen, 2 maps uit de campagne en 2 random maps. Om welke beschavingen het gaat is nog niet bekend, maar misschien zitten de Nederlanders er wel bij. Helaas is er geen multiplayer aanwezig, daarvoor moet je wachten op de volledige versie. Wel zou deze demo meer gameplay bieden dan de Age of Mythology demo.
Link naar reactie
[quote:593962371c="Interficior"][quote:593962371c="sdk"]geen xp hebben is natuurlijk zonde van je tijd :D .[/quote:593962371c]Leg uit.[/quote:593962371c]opstartijd is officieel sneller dan de besturingssystemen ervoor :lol: . Btw earth 2160 (heb daar ergens topic over gestart) is zojuist gereleased wat een gouden tijdperk voor rts / tycoon games is het toch ineens :-? . Age of empires, warhammer 40k, empire earth2, rollercoaster tycoon 3, earth 2160, black & white 2 enz enz.
Link naar reactie
Een console nog altijd sneller dan een pc qua opstarten. ;) Dus een pc hebben is nog meer zonde van je tijd voor spellen :p En dan nog : de pc hoeft maar 1 x per dag opgestart te worden en is DOS sneller dan welke Windows-versie dan ook (zeker op een moderne pc ;)). De verhouding speltijd vs opstarttijd is daarmee 0,0000001% Ik zie alleen maar nadelen voor gebruikers aan XP (en Vista) en geen enkel voordeel. // --- terug on-topic maar weer. Ik blijf het gek vinden dat een ontwikkelaar die in een interview beweert letterlijk zo'n groot mogelijke doelgroep te kiezen door voor zolage systeemeisen te willen kiezen (zie een paar bladzijden terug in dit topic) zichzelf vervolgens in de voet schiet door XP als OS te eisen.
Link naar reactie
[quote:0c7f28e454="JaFO"]Een console nog altijd sneller dan een pc qua opstarten. ;) Dus een pc hebben is nog meer zonde van je tijd voor spellen :p En dan nog : de pc hoeft maar 1 x per dag opgestart te worden en is DOS sneller dan welke Windows-versie dan ook (zeker op een moderne pc ;)). De verhouding speltijd vs opstarttijd is daarmee 0,0000001% Ik zie alleen maar nadelen voor gebruikers aan XP (en Vista) en geen enkel voordeel. // --- terug on-topic maar weer. Ik blijf het gek vinden dat een ontwikkelaar die in een interview beweert letterlijk zo'n groot mogelijke doelgroep te kiezen door voor zolage systeemeisen te willen kiezen (zie een paar bladzijden terug in dit topic) zichzelf vervolgens in de voet schiet door XP als OS te eisen.[/quote:0c7f28e454]*zucht* een rts op een console... al zou je het met een muis spelen de resolutie van een tv is toch te laag om een gedetailleerd beeld te vormen uitgezoomed op een normale tv... over dos +games zal ik maar niet eens beginnen want je snapt zelf heus wel dat dat niet mogelijk is (max geheugen dos is 2 mb ofzo...). Maar lage systeem eisen :-? lijkt me niet echt de bedoeling van deel3, ga dan lekker deel 2 spelen zou ik zeggen maar goed dat mag natuurlijk niet gezegt worden ivm pr redenen.
Link naar reactie
Ik denk iig dat ze nog een en ander wat beter kunnen afronden. Ik vind dat er nog erg veel kleine dingetjes niet zo werken als zou moeten, zelfs voor een demo. Inderdaad, die HUD van een half scherm is veel te groot, al zal het misschien wel zorgen dat al het grafische geweld verwerkt kan worden. Hoewel.. grafisch geweld... Het lijkt niet echt op die prachtige screenshots, veel groffer. Ik vind het zeker niet een rts op first personshooter niveau, want hun eigenlijke doel was, maar niets anders dan de volgende graad in graphics die je mag verwachten 3 jaar na age of mythology. Dat had ik ook eigenlijk wel verwacht. Wat ik niet had verwacht is dat we weer 6 jaar terug gaan naar de tijd van Age of Empires qua unit AI. Pathfinding is moeilijk voor de units, helemaal als ze tussen andere units in staan, dan krijg je ze niet in beweging. Ook is het prima mogelijk dat er een vijandelijke unit tegen je mannen staat aan te schieten zonder dat ze in beweging komen. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld houthakkers, die je om de zoveel tijd weer op de volgende boom moet wijzen die 1 meter verder staat. Ook levert bijvoorbeeld de trein nog een grote terugval in fps op. Zit nog een foutje in waarschijnlijk. Net als in Age of Mythology is het zoomlevel eigenlijk alleen voor de ingame movies. Verder heeft het weinig meerwaarde en kun je het beter laten. Het maximale uitgezoomde level is dan weer veel te weinig, dus een goed overzicht (console, tv of pc scherm maakt niet uit :p) heb je niet echt. De indianen zijn automatisch je vriendjes, je kunt niet tegen ze vechten, want dat zouden nu levende indianen niet aardig vinden. Wel kun je Mexicanen en andere volken neerschieten, dat is namelijk wel aardig :? Gevolg is dat er eigenlijk best wel een beetje een gameplay onderdeel lijkt weg te vallen. Er is goed gekeken naar de vorige versies, inclusief Age of Mythology, en het geheel is al snel goed herkenbaar. Heel herkenbaar. Eigenlijk zelfs flink hetzelfde, met een paar kleine uitzonderingen. Ik mis wat handige dingen in de interface. Waar staat bijvoorbeeld je population max ? Waarom krijg je niet meer te zien welke keyboard shortcuts er zijn? Er zijn ook een paar kleinere verbeteringen. Zo kun je nu in 1 keer groepen units produceren. Zo komen ze er niet stuk voor stuk uit, maar in groepen van 5. Overigens nog steeds zonder enige formatievorming volgens mij? Ik heb er iig nog geen handige interface voor gezien. De hometown is grappig, maar meer ook niet. Volgens mij is het meer een goedmakertje omdat er geen goden met wonderen meer zijn. Bij een overgang naar een nieuw tijdperk mag je nu een onbekend talent kiezen, die vergeleken met een earthquake, maar een klein cadeautje voor je heeft. Dan vind ik (hetzelfde) concept van een thuisstad in het heel oude colonization nog leuker. Moest je tenminste echt met een schip varen en de goederen zelf ophalen en afleveren. Zo konden andere het ook weer onderscheppen. Ook is bijvoorbeeld de handel maar van bijkomend belang. De 'Nieuwe wereld' was een bron van nieuwe producten. Daar vind je allemaal niets van terug. De makers hebben zeker naar colonization gekeken bij dit deel van AoE, maar hebben belangrijke leuke punten uit dat spel weggelaten om het in de AoE mal te laten passen. Gemiste kans wat mij betreft, al was het alleen maar de muziek die bij dat oudere spel veel meer de sfeer aangaf. Over schepen gesproken.. De afmetingen zijn in ieder geval voldoende. Ik denk dat ik met die grote boten nog wel plezier zal hebben. De eerste keer dat ik een Man-o-war losliet in de lokale visvijver zat ik toch wel even te kijken. Al met al zal ik uiteindelijk heus wel plezier zal beleven met dit spel, maar ik denk zo maar dat het net weer wat eerder gaat vervelen dan Age Of Mythology. Net als AoM sneller ging vervelen dan AoK etc. Het is gewoon elke keer hetzelfde verhaaltje in een ander jasje, vernieuwingen zijn er nouwelijks. [edit] Er is overigens wel heel veel oog voor detail en dat maakt het wel extra mooi. Zwanen met jonge zwaantjes in meertjes, herftsblaadjes die van de bomen vallen. Geen vogels alleen, zoals volgens mij in alle vorige delen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...