Ga naar inhoud

Webpagina met <A> om <TD> compliant maken


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo, De meeste antwoorden op mijn vragen heb ik zelf gevonden! Maar zoals gewoonlijk laten die antwoorden alleen maar meer vragen open. Ik ben er eindelijk achter, mw22, dat in jouw voorbeel WEL dezelfde DTD en Document Type worden gebruikt, maar als ik zonder een DOCTYPE die pijltjes van jou maak, doen ze het en met DOCTYPE niet. Ook mijn scrollbar-colors werken alleen zonder DOCTYPE. Please, HELP MIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :-? Ik heb hierbij echt hulp nodig, dit lijkt gewoon onmogelijk. Ik heb hem nog steeds niet in zijn nieuwste versie geupload maar dat doe ik nog wel. [quote:050a9901c5="stierenoog"] Als je echt compatible wilt zijn, gebruik dan gewoon geen opmaak, alleen structuur!!!! Dat is het allermakkelijkste, het ziet er op vrijwel alle browsers hetzelfde uit en de zoekmachines begrijpen je, dus waar maak je je druk om............ :wink:[/quote:050a9901c5] Een beetje DESIGN mag toch zeker ook wel????????!!!!!!!! :o :D Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
[quote:1aeb933701="LGoosens"]Ook mijn scrollbar-colors werken alleen zonder DOCTYPE.[/quote:1aeb933701]Dit probleem is waarschijnlijk te verhelpen door de CSS-code niet in [i:1aeb933701]body[/i:1aeb933701] maar in [i:1aeb933701]html[/i:1aeb933701] te plaatsen... Over welke pijltjes je het hebt is mij een raadsel. :P - Bas
Link naar reactie
[quote:b24360e929="BasHamar"][quote:b24360e929="LGoosens"]Ook mijn scrollbar-colors werken alleen zonder DOCTYPE.[/quote:b24360e929]Dit probleem is waarschijnlijk te verhelpen door de CSS-code niet in [i:b24360e929]body[/i:b24360e929] maar in [i:b24360e929]html[/i:b24360e929] te plaatsen... Over welke pijltjes je het hebt is mij een raadsel. :P - Bas[/quote:b24360e929] Ik doelde op de omgekrulde paginahoekjes, waar een lichtblauw pijltje dat gaat bewegen met een MouseOver in staat. En trouwens, ik begrijp niet wat je bedoelt. Misschien ligt het aan mij, maar ik wordt er niet veel wijzer van. Mijn style sheet staat toch immers niet in de body? Hij staat in de html. Of bedoel je soms dat ik scrollbar-arrow/base-color niet onder body {} maar onder html{ } moet zetten? :o :-? Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Hallo, Bas, je hebt gelijk, dat werkte. :D Ik ben daar wel blij mee. Een ander probleem, dat de 'pijltjes' niet helemaal aansloten, schijnt bovendien zichzelf opgelost te hebben. Maar toch werkt het niet om ze te laten hoveren met CSS. Ik heb het in een nieuw, leeg bestand geprobeerd met twee plaatjes, maar zodra ik er een <!DOCTYPE> bij zet werkt het niet meer. Dat vind ik persoonlijk vrij vervelend. Hulp heb ik daarbij wel nodig. Nou heb ik nog een vraagje. Als ik aan een <td> met color : #FFFF00; een kleur toewijs, wordt in IE net zoals ik het bedoel, alle tekst in die tabelcl geel gekleurd. Echter, in Netscape Navigator gebeurt niet alleen dta, maar wordt ook nog eens de rand van de tabelcel GEEL gekleurd! :roll: :-? Suggesties welkom. Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
[quote:541bebab7c="stierenoog"][quote:541bebab7c="LGoosens"]Een beetje DESIGN mag toch zeker ook wel????????!!!!!!!! [/quote:541bebab7c] Als je echt compatible wilt zijn, beter van niet....[/quote:541bebab7c] Post ook eens iets nuttigs...!!! ZO compatible hoeft nou ook weer niet...!!! :roll: :wink: :P :D Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
[quote:bc375ff273="LGoosens"]Maar toch werkt het niet om ze te laten hoveren met CSS. [...] zodra ik er een <!DOCTYPE> bij zet werkt het niet meer.[/quote:bc375ff273]Een stukje (!) relevante code zou handig zijn. Dus de links in HTML en het CSS dat de hover maakt.[quote:bc375ff273="LGoosens"]Als ik aan een <td> met color : #FFFF00; een kleur toewijs, wordt in IE net zoals ik het bedoel, alle tekst in die tabelcl geel gekleurd. Echter, in Netscape Navigator gebeurt niet alleen dta, maar wordt ook nog eens de rand van de tabelcel GEEL gekleurd![/quote:bc375ff273]Welkom in de wondere wereld van onvoorspelbare gedragingen van CSS. Niet voor niets roept de grote meerderheid dat je "het beste" IE5.5+ en recente alternatieve browsers kunt ondersteunen. Oudere browsers gaan ongetwijfeld conflicten krijgen. De enige optie die je hebt is expliciet de randkleur van de cel definiëren, anders zou ik het ook niet weten. O, en het vriendelijke verzoek wat rustiger aan te doen met smilies, dat leest zo vervelend... Alvast bedankt! - Bas
Link naar reactie
Daar vraag je gewoon heel de tijd om. Het moet wel compatible voor IE3 zijn, maar denk ook aan PDA's dat is de toekomst, je kijkt alleen terug. Zoals al eerder gezegd is: er zijn nog zo weinig IE3 gebruikers dat het niet relevant is om daar nog rekening mee te houden. Als je dat zo graag wilt dan moet je eerst zorgen voor goede structuur en alle opmaak weggooien. Dat kan je altijd later nog doen....
Link naar reactie
[quote:daf3ac8dfb="BasHamar"][quote:daf3ac8dfb="LGoosens"]Maar toch werkt het niet om ze te laten hoveren met CSS. [...] zodra ik er een <!DOCTYPE> bij zet werkt het niet meer.[/quote:daf3ac8dfb]Een stukje (!) relevante code zou handig zijn. Dus de links in HTML en het CSS dat de hover maakt.[quote:daf3ac8dfb="LGoosens"]Als ik aan een <td> met color : #FFFF00; een kleur toewijs, wordt in IE net zoals ik het bedoel, alle tekst in die tabelcl geel gekleurd. Echter, in Netscape Navigator gebeurt niet alleen dta, maar wordt ook nog eens de rand van de tabelcel GEEL gekleurd![/quote:daf3ac8dfb]Welkom in de wondere wereld van onvoorspelbare gedragingen van CSS. Niet voor niets roept de grote meerderheid dat je "het beste" IE5.5+ en recente alternatieve browsers kunt ondersteunen. Oudere browsers gaan ongetwijfeld conflicten krijgen. De enige optie die je hebt is expliciet de randkleur van de cel definiëren, anders zou ik het ook niet weten. O, en het vriendelijke verzoek wat rustiger aan te doen met smilies, dat leest zo vervelend... Alvast bedankt! - Bas[/quote:daf3ac8dfb] Nou, het probleem met die border-color in Netscape heb ik opgelost. Bedankt. Ikhad er zelf al wel aan gedacht, maar ik wilde eigenlijk eerst die pijltjes rechtsonderaan elk artikel werkende hebben. Die heb ik nog steeds niet werkende. Maar ik heb wel met de border in NN weer een nieuw probleem: de border is NIET 1 pixel breed, maar 2. Het is een border die zo'n typisch randje zoals zonder css ook altijd in IE is, zo'n lijstje. Mat border-style : solid; wordt het nog erger. Alvast bedankt voor de hulp. [quote:daf3ac8dfb="stierenoog"] Daar vraag je gewoon heel de tijd om. Het moet wel compatible voor IE3 zijn, maar denk ook aan PDA's dat is de toekomst, je kijkt alleen terug. Zoals al eerder gezegd is: er zijn nog zo weinig IE3 gebruikers dat het niet relevant is om daar nog rekening mee te houden. Als je dat zo graag wilt dan moet je eerst zorgen voor goede structuur en alle opmaak weggooien. Dat kan je altijd later nog doen....[/quote:daf3ac8dfb] Tja, als je had geluisterd had je allang begrepen dat dat niet is wat ik wil. :wink: Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
:-? Hallo, Nou mw22, die pijltjes heb ik eindelijk aan de praat, het bleek dat ik [code:1:acf646e50a]background-position : bottom right;[/code:1:acf646e50a] niet correct had overgenomen. En Bas: [img:acf646e50a]http://www.grotepret.tmfweb.nl/afbeeldingen/gif/krul.gif[/img:acf646e50a] DEZE pijltjes bedoelde ik nou. Ik heb echter een nieuw probleem: en ja, ALWEER de pijltjes. de pijltjes sluiten als ik het met CSS doe niet helemaal aan, onderaan. Met JavaScript wel. Anders moet ik het maar weer met JavaScript doen, omdat dat er beter uitziet. Misschien komt het doordat ie op [code:1:acf646e50a]display : block;[/code:1:acf646e50a] staat, maar dat weet ik niet precies. :-? Dat is zoiezo de enige waarde waarmee het er nog redelijk uitziet. Het is dus erg vervelend, maar de pijltjes lijken nu niet meer een onderdeel te zijn van de tabel, en voor de gebruiker moet het er wel zo uitzien. Nog even wat hulp zou ik op prijs stellen. Ik heb trouwens nog steeds het probleem dat de tabelranden er in Netscape Navigator als een "lijstje" uitzien. In Internet Explorer heb ik de randen zelfs verbeterd. :wink: Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
[quote:1304e42319="stierenoog"]dan moet je: margin: 0; padding 0; zetten voor dat block....[/quote:1304e42319] Hallo, tja, dat werkt niet. Het gaat namelijk om een <A> met aan achtergrond, en in de tabelcel is de padding blijkbaar verkeerd. Mijn [code:1:1304e42319] .krul { background-position : bottom right; background-repeat : no-repeat; border-top-style : hidden; border-top-width : 0px; border-left-style : hidden; border-left-width : 0px; cursor : pointer; padding : 0px; margin : 0px; line-height : 39px; } .krul a { padding : 0px; margin : 0px; display : block; width : 39px; height : 39px; background : url(../afbeeldingen/gif/krul.gif); background-position : bottom right; background-repeat : no-repeat; } .krul a:hover { background : url(../afbeeldingen/gif/krul_3.gif); background-position : bottom right; }[/code:1:1304e42319] Alvast bedankt. :D :wink: Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, ik d8 eigenlijk van: nu ben ik wel klaar, maar nee. De pijltjes sluiten nog steeds niet helemaal aan, en ik moet nu echt weten of ik de achtergrond van een tabel met CSS 50% transparant kan maken. Dit voor mijn hoofdpagina. Mijn nieuwste online voorbeeld (ik heb het al op meer pagina's toegepast) van het design is te zien op: [[url]http://www.grotepret.tmfweb.nl/zoeken/[/url]] Alvast bedankt. :wink: :P Groeten van Lennart Goosens. :D :)
Link naar reactie
Hallo, okee, ik begrijp er nu dus niet veel van. Opacity heb ik ooit van gehoord maar kon ik niet terugvinden in mijn editor voor HTML en CSS. en dat gedoe met... Hoe maak ik nou een PNG'tje met 50% transparantie? mijn huidige afbeelding heeft een soort dambordstructuur, met de helft van de pixels transparant, maar dat levert te veel moiré op. Dit is de huidige versie: [img:75cbc2f4f0]http://www.grotepret.tmfweb.nl/afbeeldingen/gif/gerasterd_design.gif[/img:75cbc2f4f0] Selecteer hem eens en je ziet geheid wat het probleem is. En dan nog: de tekst is niet te lezen hierop, dus... Alvast bedankt. :wink: :P Groeten van Lennart Goosens. :D :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...