Ga naar inhoud

Webpagina met <A> om <TD> compliant maken


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:79e386d1c8="InZane"] Snap niet waarom je al die moeite wil doen voor een paar antieke browsers die bijna niet meer gebruikt worden. [/quote:79e386d1c8] Tja, :-? goede vraag eigenlijk...!!! Waarschijnlijk ligt het eraan dat ik net iets te veel mensen ken met een laag inkomen die nog met Pentium's en dergelijke werken. Tja, wij zitten ook in een uitkering, dat krijg je ervan als de banenmarkt voor ICT vrij slecht is... Ikzelf werk met een Pentium III 500 MHz, 10GB HD en WinXP, dus dat is al een voorbeeld van wat ik kan betalen. Ik heb uit 'nood' ook nog tijden gewerkt met een Pentium 100 MHz, die had trouwens wel IE5. In elk geval wil ik dat al mijn vrienden en kenissen mijn pagina kunnen zien. Ik heb nu al bijna alle lettertypes met CSS gedaan en dat ruimt flink op in de code. En dan nog: het is nu, MET CSS, te zien in IE3 en NS4. Als dat niet fantastisch is, weet ik het ook niet meer. Tenminste, ik ga er niet vanuit dat er nog iemand met IE2 of NS3 surft. Lennart Goosens.
Link naar reactie
[quote:7fa98de907="LGoosens"]het is nu, MET CSS, te zien in IE3 en NS4. Als dat niet fantastisch is, weet ik het ook niet meer. Tenminste, ik ga er niet vanuit dat er nog iemand met IE2 of NS3 surft. [/quote:7fa98de907] Tja, het is natuurlijk maar wat je met CSS noemt, want wat je aan CSS gebruikt is wel heeeel erg minimaal. CSS is ontwikkelt voor de totale layout, niet alleen voor wat fontdingetjes. Probeer trouwens ook duidelijke benamingen te gebruiken binnnen je .css. [b:7fa98de907]td.bla[/b:7fa98de907] zegt wat meer dan alleen [b:7fa98de907].bla[/b:7fa98de907]. Zie je tenminste gelijk om welk element het gaat. Verder zou ik alle css in een extern .css bestand stoppen. Kun je het ook nog eens op andere pagina's gebruiken bijvoorbeeld en je bron ziet er weer wat schoner uit.
Link naar reactie
[quote:9fc993b6ae="LGoosens"]Hallo, weet iemand trouwens wel hoe ik die tabellen zou kunnen vervangen door layers :-? ? Want volgens mij weet niemand van jullie dat. Ik bedoel, ik ga niet meerdere layers naast en boven elkaar zetten met alle risico's van dien.[/quote:9fc993b6ae] Layers bestaan niet ;) Als je met divjes wil gaan beginnen, moet je wel je support voor NS4 en IE3 droppen (wat een ramp!), dus begin er maar niet aan.
Link naar reactie
[quote:03bb9fb065="InZane"][quote:03bb9fb065="LGoosens"]het is nu, MET CSS, te zien in IE3 en NS4. Als dat niet fantastisch is, weet ik het ook niet meer. Tenminste, ik ga er niet vanuit dat er nog iemand met IE2 of NS3 surft. [/quote:03bb9fb065] Tja, het is natuurlijk maar wat je met CSS noemt, want wat je aan CSS gebruikt is wel heeeel erg minimaal. CSS is ontwikkelt voor de totale layout, niet alleen voor wat fontdingetjes. Probeer trouwens ook duidelijke benamingen te gebruiken binnnen je .css. [b:03bb9fb065]td.bla[/b:03bb9fb065] zegt wat meer dan alleen [b:03bb9fb065].bla[/b:03bb9fb065]. Zie je tenminste gelijk om welk element het gaat. Verder zou ik alle css in een extern .css bestand stoppen. Kun je het ook nog eens op andere pagina's gebruiken bijvoorbeeld en je bron ziet er weer wat schoner uit.[/quote:03bb9fb065] Ho ff, die code is wel van 3 dagen geleden. Ik heb net nog gezegd dat de nieuwte code nog niet online is. En ik ben bovendin van plan om vandaag of morgen het Style Sheet in een apart bestand te zetten, maar ik vind het hadniger voor nu om het nog even in mijn HTML-bestand te houden. En trouwens: ik heb nog een vraag ook. Vanaf welke browserversies wordt het tegelijk gebruiken van meerdere style sheets eigenlijk ondersteund? Ik heb toch echt een vermoeden dat de C van Cascading al vanaf het begin ondersteund wordt. En trouwens, InZane, als die divjes niet gaan werken in oudere browsers houd ik het gewoon nog ff op tabellen. :wink: Lennart Goosens. :D :wink:
Link naar reactie
Om maar even gelijk een mythe uit de wereld te helpen: je hebt géén goede computer nodig om een goede browser te kunnen gebruiken. Zelf heb ik op een P233 de destijds meest recente versies van Firebird (nu Firefox) en Opera geïnstalleerd op een Win98 platform. Dat draaide soepeler dan ik ooit met IE heb meegemaakt! En als je WinXP hebt gebruik je ook IE6, ongeacht de processor, want deze wordt nou eenmaal standaard bij XP geleverd. Ik ben helemaal voor het ondersteunen van oude browsers, maar er zijn grenzen. Niemand gebruikt meer IE3 of IE4 en iedereen die NN4.x gebruikt doet er verstandig aan om over te stappen op bijvoorbeeld Opera of Firefox (wat je ze ook best kan vertellen). Alle recente browsers ondersteunen [i:4520238815]div[/i:4520238815], aan [i:4520238815]layer[/i:4520238815] zou ik idd niet beginnen aangezien deze niet (meer?) vóórkomt in de specificaties. Volgens mij was het een Netscape-specifieke tag, maar dat zou ik even moeten nazoeken... - Bas
Link naar reactie
[quote:9607fd2372="BasHamar"]Om maar even gelijk een mythe uit de wereld te helpen: je hebt géén goede computer nodig om een goede browser te kunnen gebruiken. Zelf heb ik op een P233 de destijds meest recente versies van Firebird (nu Firefox) en Opera geïnstalleerd op een Win98 platform. Dat draaide soepeler dan ik ooit met IE heb meegemaakt! En als je WinXP hebt gebruik je ook IE6, ongeacht de processor, want deze wordt nou eenmaal standaard bij XP geleverd. Ik ben helemaal voor het ondersteunen van oude browsers, maar er zijn grenzen. Niemand gebruikt meer IE3 of IE4 en iedereen die NN4.x gebruikt doet er verstandig aan om over te stappen op bijvoorbeeld Opera of Firefox (wat je ze ook best kan vertellen). Alle recente browsers ondersteunen [i:9607fd2372]div[/i:9607fd2372], aan [i:9607fd2372]layer[/i:9607fd2372] zou ik idd niet beginnen aangezien deze niet (meer?) vóórkomt in de specificaties. Volgens mij was het een Netscape-specifieke tag, maar dat zou ik even moeten nazoeken... - Bas[/quote:9607fd2372] Ik heb niet gezegd dat j een goede pc nodig hebt voor een goede browser, maar op pc's met Widnows 95 kan hooguit IE 5.01 worden geinstalleerd. Dat kan in de nabije toekomst een probleem gaan vormen omdat nog steeds niet alle bedrijven en instellingen zijn overgestapt op nieuwe besturingssystemen. En trouwens: ton ik zei layer bedoelde ik niet de [i:9607fd2372]<layer>[/i:9607fd2372]-tag, die inderdaad Netscape-specifiek was en inmiddels ook door Netscape zelf niet meer wordt ondersteund, maar ik bedoelde uiteraard [i:9607fd2372]<div>[/i:9607fd2372] of [i:9607fd2372]<span>[/i:9607fd2372]. En trouwens wel bedankt voor het uit de wereld proberen te helpen van een misverstand dat bij sommige mensen inderdaad speelt. :wink: Dus: De groeten, Lennart Goosens. :wink:
Link naar reactie
[quote:033a712d4d="LGoosens"]Daar hadden we het niet over. :wink: :D[/quote:033a712d4d] Tja dan moet je maar lekker tabellen blijven gebruiken en minimale CSS. 't gaat je in ieder geval veel vrije tijd kosten. Verder is makkelijk naar een nieuwe layout overstappen er niet bij en je levert ook nog eens performance in.
Link naar reactie
[quote:cb9c84ae29="mw22"][quote:cb9c84ae29="LGoosens"]Daar hadden we het niet over. :wink: :D[/quote:cb9c84ae29] Bij de nieuwere browsers kun je wel gewoon css gebruiken. Ook met internet explorer.[/quote:cb9c84ae29] Dat weet ik toch wel. Ik ben toch niet dom? Ik weet wel best wat van CSS af, maar ik weiger bepaalde dingen in te leveren voor CSS. Bovendien kan je met tabellen + css ook vrije tijd besparen en makkelijk je ontwerp wijzigen. Even ontopic: - Ik wil weten hoe ik de bewegende "pijltjes" rechtsonderaan elke tabel met CSS of iets dergelijks kan doen. - Ik wil weten hoe ik de lijnen tussen de tabelcellen die nu op "hidden" staan ook in IE daadwerkelijk onzichtbaar kan maken. - Ik sta open voor suggesties over de verbetering van het ontwerp. - Maar ik sta niet open voor kritiek op de content. Groeten van Lennart Goosens. :wink: :D
Link naar reactie
[quote:4cdbe95b0a="LGoosens"][quote:4cdbe95b0a="mw22"][quote:4cdbe95b0a="LGoosens"]Daar hadden we het niet over. :wink: :D[/quote:4cdbe95b0a] Bij de nieuwere browsers kun je wel gewoon css gebruiken. Ook met internet explorer.[/quote:4cdbe95b0a] Dat weet ik toch wel. Ik ben toch niet dom? Ik weet wel best wat van CSS af, maar ik weiger bepaalde dingen in te leveren voor CSS. Bovendien kan je met tabellen + css ook vrije tijd besparen en makkelijk je ontwerp wijzigen. Even ontopic: [/quote:4cdbe95b0a] Dan weet ik niet meer wat je bedoelde. Wat mij betreft hoef je geen css te gebruiken, dat is je goed recht. Ik denk inderdaad dat een combinatie van tabellen en css voor jou het beste werkt. [quote:4cdbe95b0a] - Ik wil weten hoe ik de bewegende "pijltjes" rechtsonderaan elke tabel met CSS of iets dergelijks kan doen. [/quote:4cdbe95b0a] Volgens mij zat dat al in mijn voorgaande voorbeeld verwerkt. [quote:4cdbe95b0a] - Ik wil weten hoe ik de lijnen tussen de tabelcellen die nu op "hidden" staan ook in IE daadwerkelijk onzichtbaar kan maken. [/quote:4cdbe95b0a] table,td {border:0px;} Dat zou moeten werken (tenzij je ergens anders in je css een specifiekere css rule hebt die dat teniet doet) [quote:4cdbe95b0a] - Ik sta open voor suggesties over de verbetering van het ontwerp. - Maar ik sta niet open voor kritiek op de content. Groeten van Lennart Goosens. :wink: :D [/quote:4cdbe95b0a] Dat is je goed recht.
Link naar reactie
Hallo, [quote:cc90bfe683="mw22"] table,td {border:0px;} Dat zou moeten werken (tenzij je ergens anders in je css een specifiekere css rule hebt die dat teniet doet)[/quote:cc90bfe683] Bedankt. :wink: Eindelijk wat nuttigs hier in dit topic. [quote:cc90bfe683="mw22"] [quote:cc90bfe683] - Ik wil weten hoe ik de bewegende "pijltjes" rechtsonderaan elke tabel met CSS of iets dergelijks kan doen. [/quote:cc90bfe683] Volgens mij zat dat al in mijn voorgaande voorbeeld verwerkt. [/quote:cc90bfe683] Tja, en dat is nou net het probleem, dat krijg ik dus met jouw voorbeeld niet voor elkaar. Alvast bedankt. :P :wink: Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Het probleem lijkt te zijn dat je koste wat kost 'compatible' wilt zijn met je publiek. En dan vooral het visuele gedeelte van de website. Daardoor deins je er niet voor terug om tabellen etc. te gebruiken. Een paar dingen zie je over het hoofd:[list:f5ec138eb9][*:f5ec138eb9]Google is belangrijk[*:f5ec138eb9]Vooruitgang is belangrijk[*:f5ec138eb9]Mensen met oude browsers zijn gewend ongestijlde pagina's te zien (weinig sites zijn nog compatible)[*:f5ec138eb9]Je denkbeeldige publiek bestaat niet[/list:u:f5ec138eb9]Vooral die laatste is interessant denk ik. Jij denkt dat er een 'enorme' markt is met IE3, NN4 gebruikers, maar die bestaat dus niet. En zeker niet onder kinderen. In Nederland worden dergelijke browsers alleen nog gebruikt door een paar digibeet bedrijven en een aantal mensen die het leuk vinden om hun site in alles te testen (persoonlijk gebruik ik meestal Lynx voor iets dergelijks).
Link naar reactie
Hallo, ik heb al eerder aangegeven dat ik best al die tabellen zou willen vervangen door layers, maar niet weet hoe ik dat gedaan krijg: met een layer (<div>). Nu bestaat 1 'velletje' papier, 1 artikel, uit 5 tabelcellen. Hoe kan ik dat allemaal samenvatten in 1 layer (div)? Ik ga er niet 5 neerzetten, dan zou ik wel gek zijn. Bovendien heb ik ook al eerder aangegeven dat ik hier niet kom voor lessen over hoeveel beter CSS is dan tabellen, want het is ongetwijfeld beter maar ik zou niet weten hoe ik het in mijn geval zou kunnen toepassen. En bovendien blijf ik erbij dat het best goed kan zijn om ook iets ouds te ondersteunen, want ik weet nu dus dat ik IE4 en NS4 kan ondersteunen, en als het in IE3 er best goed uitziet is dat best mooi meegenomen. Ik blijf er gewoon bij dat het goed is om alles cross-browser EN cross-version te maken, dan kan iedereen het zien. :wink: En bovendien: er zijn mensen die het nog bonter maken dan ik: Een vriend van mij wil graag een site maken maar wil die in LOUTER HTML (klinkt als een utopie) maken, zonder CSS, zonder afbeeldingen (en toen kreeg ik dus helemaal het apenzuur zeg) en zonder ook maar een javascript of iets schrijven. ALs je bij hem aankomt met zo'n verhaal van NN 4.x 0,02 % en IE 3.x 0,1 % zal hij dt maar met moeite geloven. Daar ben ik ook niet mee begonnen. Het punt is gewoon dat ik (net als hij) wildat zoveel mogelijk mensen de site kunnen zien, en dit design van deze pagina ga ik nog uitbreiden naar grote delen van de rest van de website, waaronder een nieuwe games-pagina, een pagina over Wetenschap en alles wat maar interessant kan zijn voor mijn doelgroep. Over Google: hoezo zie ik over het hoofd dat Google belangrijk is? Google kan toch zeker wel tekst in een tabel lezen? Ik heb zelfs de HTML-tag het lang-attribuut meegegevn om speech synthesyzers en zoekmachinas te assisteren, precies zoals iedereen al de hele tijd tegen mij zegt! Zeg dan wat ik moet doen om met Google beter rekening te houden. En mensen met oudere browsers zijn het misschien gewend, maar willen ook wel eens iets anders. :wink: Groeten van Lennart Goosens. :wink: :P :wink: :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...