Ga naar inhoud

Justwrite


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Weet niemand iets over deze apllicatie te vertellen?? Nogmaals het probleem Ik had Word97 maar ben overgegaan op Word 2003. De applicatie Justwrite zou hieronder moeten werken volgens de fabrikant Wacom (van het schrijftableau). Al vele malen aan de telefoon gehangen (met een zeer gebrekkig Nederlands sprekende Duitse helpdesk in Amsterdam) maar hij verwijst me naar de Office-applicatie Word 2003 voor instellingen omdat Justwrite gewoon zou moeten werken. Er wordt daarbij gesproken over beveiligingsinstellingen macro's enz. maar niet helpt. Uiteindelijk heb ik alle software van Justwrite verwijderd, incl. schoonmaak van het register, en opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat. Het zou dus in Word 2003 moeten zitten. Weet iemand raad?
Link naar reactie
[quote:a8eb7d7594]Een idee is om je vrag te stellen op het forum van Wacom. Krijg je vermoedelijk antwoord van 1 van de werknemers. [/quote:a8eb7d7594] Daar ben ik dus het eerst mee begonnen. Een vrijwel onverstaanbare Duits sprekende werknemer daar komt uiteindelijk met het advies om instellingen in Office (Word) 2003 te wijzigen, maar hij weet niet welke! Hij roept iets over beveiliging, macro's enz. maar komt er niet uit......
Link naar reactie
[quote:1d72679998="theplayer1"]Wacom Volito schrijftableau (..) Word 2003 [/quote:1d72679998] Toen ik de zoekwoorden [code:1:1d72679998] wacom justwrite office 2003 [/code:1:1d72679998] intypte in [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=com.ubuntu:en-US:official&hs=xKU&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=wacom+justwrite+office+2003&spell=1]google[/url] toonde deze Wacom Europe GmbH - Ondersteuning - Veelgestelde vragen http://www.wacom-europe.com/nl/downloads/tools/index.asp voor een bijgewerkte versie van JustWrite Office die wel compatibel is met Microsoft Office 2003. ... www.wacom.eu/int/support/faq/show_faq.asp?lang=nl&id=261 - 22k - Had je die "bijgewerkte versie van JustWrite Office" al geïnstalleerd?
Link naar reactie
[quote:9974da2410] Toen ik de zoekwoorden Code: wacom justwrite office 2003 intypte in google toonde deze Wacom Europe GmbH - Ondersteuning - Veelgestelde vragen http://www.wacom-europe.com/nl/downloads/tools/index.asp voor een bijgewerkte versie van JustWrite Office die wel compatibel is met Microsoft Office 2003. ... www.wacom.eu/int/support/faq/show_faq.asp?lang=nl&id=261 - 22k - Had je die "bijgewerkte versie van JustWrite Office" al geïnstalleerd?[/quote:9974da2410] In het gebrekkige telefoongesprek dat ik had met de helpdesk werd gezegd dat ik voor mijn versie 4.2 geen update hoefde te installeren voor het functioneren met Word 2003. Het probleem zou nl. niet zitten in de Justwrite software maar in de instellingen van Word 2003: er werd iets geroepen over beveilging en macro's maar ik heb helemaal niets kunnen vinden wat hiermee te maken zou kunnen hebben.
Link naar reactie
[quote:3093ee0501]De instellingen voor macro's in Word2003 vind je via Extra / Macro / Beveiliging. Als de beveiliging ingesteld staat op Erg hoog of Hoog dan is dit hoogstwaarschijlijk de oorzaak van je probleem. Verlaag de instelling naar gemiddeld en probeer e.e.a. opnieuw.[/quote:3093ee0501] Dat had al eerder gedaan, maar er verandert niets door. Bij BEELD in Word 2003 moet de werkbalk Justwrite te zien zijn. Dat gebeurt niet. Ik heb het wel een keer voor elkaar gekregen, maar dan loopt Word helemaal vast. Het moet dus ergens anders in zitten. Is er niemand die Justwrite onder Word 2003 gebruikt? (in combinatie met een tablet dus..)
Link naar reactie
Zomaar een voorzet om te onderzoeken. (ben niet in bezit van ) Zou het mogelijk kunnen liggen aan het feit dat word 2003 geinstalleerd is zonder handschriftherkenning? Kjk eens op : [url=http://office.microsoft.com/nl-nl/help/HP030851891043.aspx/]Handschriftherkenning installeren[/url] en/of [url=http://support.microsoft.com/kb/306906/]How to install and configure handwriting recognition in Windows XP[/url]
Link naar reactie
Met dank voor je antwoord. [quote:e932154686]Kjk eens op : Handschriftherkenning installeren[/quote:e932154686] Deze site is helaas niet bereikbaar [quote:e932154686]How to install and configure handwriting recognition in Windows XP[/quote:e932154686] Hier kom ik ook niet verder mee. Meer uitlleg: De map JWP (JustWritePack) staat op de C-schijf en bevat een groot aantal bestanden. Eén daarvan is een Word- bestand: JWPack.dot Klikken daarop opent Word mét de gevraagde werkbalk van Justwrite. Maar meteen met een beveiligingswaarschuwingsscherm: JWPack\JWPack.dot bevat macro's Macro's bevatten mogelijk virussen. Het is meestal veiliger om macro's uit te schakelen, maar als de macro's betrouwbaar zijn, kan er enige functionaliteit verloren gaan. dan 3 opties: Macro's uitschakelen Macro's inschakelen Meer info Zowel inschakelen als uitschakelen geeft geen effect. WORD 2003 wordt gewoon geopend, met dus de toegevoegde werkbalk van Justwrite. Als je nu een stukje tekst tikt en daar met de muispen via Justwrite doorheen wilt strepen (wat normaal geen probleem is voor bijv. het corrigeren van teksten), dan krijg ik een nieuwe melding: De macro kan niet worden gevonden of is uitgeschakeld vanwege de beveiligingsinstellingen van macro's. Dit werkt dus niet. Normaal is echter dat ik WORD open en bij BEELD de werkbalk van Justwrite zie staan, helemaal onderaan met een vinkje. Dan zou de applicatie volledig moeten werken onder WORD. WORD slaat echter nu helemaal vast. Het moet ergens in de nieuwe versien van WORD 2003 zitten. Onder WORD '97 ging het prima. Ik kan nu weer nieuwe software van Justwrite gaan kopen, maar dat gaat me met mijn huidige legale software wel te ver...En alle links van Microsoft Office op internet leiden nergens naar een helpdesk met telefoonnummer voor info over WORD 2003. Help...
Link naar reactie
[quote:d4d73aaa59="theplayer1"][quote:d4d73aaa59] Toen ik de zoekwoorden Code: wacom justwrite office 2003 intypte in google toonde deze Wacom Europe GmbH - Ondersteuning - Veelgestelde vragen http://www.wacom-europe.com/nl/downloads/tools/index.asp voor een bijgewerkte versie van JustWrite Office die wel compatibel is met Microsoft Office 2003. ... www.wacom.eu/int/support/faq/show_faq.asp?lang=nl&id=261 - 22k - Had je die "bijgewerkte versie van JustWrite Office" al geïnstalleerd?[/quote:d4d73aaa59] In het gebrekkige telefoongesprek dat ik had met de helpdesk werd gezegd dat ik voor mijn versie 4.2 geen update hoefde te installeren voor het functioneren met Word 2003. Het probleem zou nl. niet zitten in de Justwrite software maar in de instellingen van Word 2003: er werd iets geroepen over beveilging en macro's maar ik heb helemaal niets kunnen vinden wat hiermee te maken zou kunnen hebben.[/quote:d4d73aaa59] oja.... test eerst toch maar de 4.3 update... http://www.wacom-europe.com/nl/downloads/tools/tools.asp Stel dat de medewerker gewoon niet goed bij is... zitten we hier voor jan joker te schrijven....
Link naar reactie
[quote:94fd813fcb]Handschriftherkenning installeren[/quote:94fd813fcb] Nogmaals dank! Het lukt nu wel om de link te openen. Echter alles stappen 2 keer uitgevoerd. Geen resultaat. Ik vraag me ook af of het met handschriftherkenning te maken heeft; het is gewoon een schrijftableautje met een digitale pen die als muisvervanger dienst doet en de grote handigheid heeft (had!) met die pen teksten digitaal te corrigeren in vele kleuren en pendiktes, te gummen enz. Maar met de overgang naar WORD 2003 is dat afgelopen... Ik zal nog eens die versie 4.3 installeren en kijken of dat helpt
Link naar reactie
Inmiddels versie 4.3 geïstalleerd. Geen enkele verbetering! Programma en werkbalk blijven weigeren. Het testbestand zegt: 2. Bekende problemen en workarounds  Als u geen JustWrite Office-werkbalk ziet in uw Office-programma, is deze waarschijnlijk niet goed geïnitialiseerd. Als u de JustWrite Office-werkbalk handmatig wilt inschakelen, selecteert u de optie ‘Office-werkbalk inschakelen’ in de programmagroep ‘Wacom JustWrite Office’. Controleer ook of de optie JustWrite Office in het menu Beeld van uw Office-toepassing is geactiveerd. Dat heb ik gedaan: 1. Ik kan de werkbalk van JustWrite Office niet zien. Wat is er aan de hand? Misschien hebt u de werkbalk per ongeluk gesloten. Kies Beeld -> Werkbalken in Microsoft Word of Microsoft PowerPoint en selecteer de JustWrite Office-werkbalk Het is ook mogelijk dat de JustWrite Office-werkbalk niet is geïnitialiseerd. Kies in dit geval menu Start -> Programma’s -> JustWrite Office -> Werkbalk configureren en voer de configuratie uit. Ok dit heb ik gedaan. Geen resultaat. Om moedeloos van te worden...
Link naar reactie
[quote:7112cb7701]Dus het probleem met Justwrite 4.3 in combinatie met Word 2003 is nog hetzelfde[/quote:7112cb7701] ja, helaas. Overigens met versie 4.2 ook. [quote:7112cb7701]Had je overigens Windows XP Logboeken al gecheckt, of deze aanvullende info kan geven?[/quote:7112cb7701] Dat is nieuw voor me. Wel gecheckt, en nogal wat fouten gevonden (bij Toepassingen), maar ik zie nergens iets over Justwrite of Word staan (wel: hang Winword.exe)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...