Ga naar inhoud

Justwrite


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:420223de62]en nu is er een versie 4.4 die zelfs met office 2007 zou moeten werken: [/quote:420223de62] Deze versie had ik als eerste geïnstalleerd. Geen effect. In mijn huidige read-me-file staat: Wacom JustWrite Office V 4.3 Voor personal computers met Windows XP, 2000, Me, of 98SE met Microsoft Office 2000, 2002 (XP), of 2003. [quote:420223de62]Kun je trouwens -als je hebt gekozen voor macro's inschaklen- die macro's zien? (in tools-macros)[/quote:420223de62] Ik kan nergens Tools vinden. Alleen: macro's in Word 2003. Als ik WORD 2003 open, dan zie ik in BEELD geen werkbalk Justwrite (die zou er moeten staan!) Dus ik ga dan proberen die handmatig toe te voegen: - Start - Programma's - Wacom Justwrite opties: - handleiding - registreren - website - leesmij - licentie - Office werkbalk inschakelen - Office werkbalk uitschakelen Ik klik vervolgens op INSCHAKELEN. Er verschijnt een scherm met een voortgangsbalk (Office Justwrite Toolbar Configuratie) Na 3 seconden is die voltooid Maar is dan nog steeds geen werkbalk hierna te zien in BEELD in WORD! Er gebeurt dus kennlijk niets.
Link naar reactie
[quote:f3159f1b0d]ga eens in Word, onder het menu, naast de werkbalken staan en dan R-muis en kijk eens of je dan de Wacom werkbalk toevoegen kunt....[/quote:f3159f1b0d] "Onder het menu" (??) Als je boven in Word, rechts van de 2 aangevinkte werkbalken (Standaard en Opmaak) met de rechtermuisknop klikt, dan zie je hetzelfde als bij BEELD - Werkbalken. Of bedoel je dat niet?
Link naar reactie
Nog een gedachte: Ik heb dat JustWrite niet, maar wel een ander programma dat een extra werkbalk toevoegt, namelijk Abby Finereader. Net als jij beschrijft staat er een .dot-bestand in de (in mijn geval) Abby Finereader-map. Als ik daar op klik krijg ik net als jij een waarschuwing over het openen van macro's. Hetzelfde .dot bestand staat echter in C:\Documents and Settings\[i:16d5282e36]<mijn naam>[/i:16d5282e36]\Application Data\Microsoft\Word\STARTUP Daardoor start de werkbalk automatisch mee op met Word, zonder waarschuwingen voor macro's. Misschien kun je eens proberen jouw .dot-bestand in die Startup-map te zetten. Naar ik me herinner bestond die in Office97 nog niet en is bij office 2000 ingevoerd. Het zou dus een reden kunnen zijn waarom JustWrite in Office97 , toen het opstarten nog op een andere manier geregeld was, wél werkte en onder 2003 niet meer.
Link naar reactie
[quote:6de45adedf]k heb dat JustWrite niet, maar wel een ander programma dat een extra werkbalk toevoegt, namelijk Abby Finereader. Net als jij beschrijft staat er een .dot-bestand in de (in mijn geval) Abby Finereader-map. Als ik daar op klik krijg ik net als jij een waarschuwing over het openen van macro's. Hetzelfde .dot bestand staat echter in C:\Documents and Settings\<mijn naam>\Application Data\Microsoft\Word\STARTUP Daardoor start de werkbalk automatisch mee op met Word, zonder waarschuwingen voor macro's. Misschien kun je eens proberen jouw .dot-bestand in die Startup-map te zetten. Naar ik me herinner bestond die in Office97 nog niet en is bij office 2000 ingevoerd. Het zou dus een reden kunnen zijn waarom JustWrite in Office97 , toen het opstarten nog op een andere manier geregeld was, wél werkte en onder 2003 niet meer.[/quote:6de45adedf] Dit klinkt logisch. Die map JWPack staat inderdaad in Document and Settings/mijn naam/Application data/ In die map zit JWPack.dot Verderop in Document and Settings staat de map van Microsoft, met daarin de map Word. In die map Word zitten 2 submappen: Opstarten (met daarin de bestanden jwpack.dot en ~$jwpack.dot) en Startup (met daarin com-ned-2000-start.dot) en verder een aantal bestanden, beginnend met ~WRA en ~WRD Ben echter de draad kwijt wat je me nu aanraadt om te gaan doen...
Link naar reactie
De bestanden die beginnen met een tilde (~) zijn tijdelijke bestanden van Word. Als Word is afgesloten zouden die automatisch gewist moeten worden. Dat gebeurt niet wanneer Word vastloopt, af wanneer de stroom uitvalt of zo. ~$jwpack.dot is het tijdelijke bestand van ~$jwpack.dot en zou dus verwijderd moeten zijn als Word is afgesloten. De ~WRA bestanden zijn de tijdelijke bestanden voor autoherstel en de ~WRD-bestanden zijn tijdelijke Wordbestanden. Als deze bestanden er staan terwijl Word niet is geopend zou ik ze allemaal verwijderen. Ze staan er nog als gevolg van de vastlopers in Word die je hebt gehad. Het bestand com-ned-2000-start.dot zegt me niets. Heb je nog een ander aan Word gekoppeld programma draaien? Je hebt in elk geval een probleem met Nederlands- en Engelstalige programma's door elkaar. Het is óf de map opstarten óf de map startup die gebruikt wordt. Je zou dus kunnen proberen het bestand jwpack.dot te copiëren naar Startup. (en daarna Word op te starten) Eventueel zou je daarbij com-ned-2000-start.dot tijdelijk kunnen verwijderen voor het geval het een invoegtoepassing betreft die JustWrie in de weg zit. In principe moet je in Word kunnen zien waar de startbestanden moeten staan: Tools-Options tabblad File Locations. (Ik denk in het Nederlands: Extra-Opties tabblad bestandslocaties). Ik heb echter slechte ervaringen met een map startup en opstarten in het startmenu van een nederlandse windows 98 gehad. Een van de redenen waarom ik nu alles in het Engels doe.
Link naar reactie
[quote:0eac6bbd10]Het bestand com-ned-2000-start.dot zegt me niets. Heb je nog een ander aan Word gekoppeld programma draaien? [/quote:0eac6bbd10] Dat bestand heb ik inmiddels verwijderd. Er is geen ander prog aan Word 2003 gekoppeld. Vervolgens heb een complete herstelinstallatieprocedure van Word gedaan. Geen resultaat, geen foutmeldingen. Daarna heb ik de map Startup verwijderd. In de map WORD stond toen alleen nog OPSTARTEN, maar die was leeg (!) Daarna heb ik het bestand JWpack.dot ernaartoe verplaatst: Geen resultaat (In BEELD in WORD zie je nog steeds nergens Justwrite als werkbalk). Je kunt WORD echter nog steeds gewoon via de snelkoppeling in de startbalk starten, (hoewel er dus niets in de OPSTARTENmap staat, behalve dat DOT.bestand) Dan heb ik nog gekeken in EXTRA / OPTIES / BESTANDLOCATIES enz. Daar staat bij OPSTARTEN: C:/...Microsoft/Word/OPSTARTEN
Link naar reactie
Dan nog een antwoord via mail van WACOM over mijn problemen: [quote:89e55b67e5][color=red:89e55b67e5][/color:89e55b67e5]Daar is geen algemeen probleem tussen JustWrite Office en Office 2003 bekend en JWO is compatibel daarvoor sinds versie 4.0 (actueel is JWO 4.4 compatibel met Office 2007 en bij Vista is geen JWO meer nodig). Wij kunnen alleen bij uw configuratie (Office, Windows,...) de oorzak zien, dat de applicatie vastloopt. Best nog een keer opnieuw JWO en eventueel ook Office installeren.[/quote:89e55b67e5]
Link naar reactie
Ik heb even een proefversie van JustWrite 4.4 geïnstalleerd, zodat ik even mee kan kijken. Het goede nieuws is dat het allemaal werkt. het is dus geen compatibiliteitsprobleem met office 2003. de vraag blijft wat er bij jou mis is. JWpack.dot moet inderdaat in de map opstarten staan (bij mij, in de Engelse versie dus startup) Als je via Start ... etc op Officebalk uitschakelen klikt, wordt JWpack.dot uit opstarten weggehaald, op inschakelenklikken zorgt er voor dat het weer teruggeplaatst wordt. je kunt uitproberen of dat bij jou werkt. Word start inderdaad op zonder dat er iets in de map Opstarten staat, Die map is alleen voor toevoegingen. Voor de standaard taakbalken etc gebruikt het Normal.dot. Dat staat in de map Templates (ik denk Sjablonen in het Nederlands) even boven de map Opstarten. Normal.dot wordt niet geïnstalleerd bij de installatie van Word, maar pas aangemaakt als je Word voor het eerst gebruikt. Als je Word verwijderd blijft het daarom gewoon staan en wordt bij een nieuwe installatie vanzelf opnieuw gebruikt. Mogelijk zit daar de fout. Sluit Word eerst af en verwijder Normal.dot (of hernoem het even naar Normal.oud of zo) en start Word opnieuw. Er wordt een nieuwe Normal.dot aangemaakt en wie weet? Nog een paar ideeën: Als ik in het menu Beeld op Taakbalken klik staat helemaal onderaan Customize (Aanpassen of zo?) Als ik daar op klik staan de taakbalken onder het eerste tabblad weer op een rijtje, maar het zijn er wat meer dan in Beeld-Taakbalken te zien zijn. Misschien staat Justwrite daar wel bij. In het menu Tools (Extra) heb ik Templates and Add-ins (Sjablonen en ....?) het opent een boxje, waar in het tweede deel JWpack.dot vermeld staat en aangevinkt. Misschien kun je daar aanvinken of met de knop ernaast toevoegen? Verder zou je kunnen proberen JustWrite opnieuw te installeren Mijn versie is hier te vinden: [url]http://www.justwriteoffice.com/trial.asp?lang=en[/url] Het lijkt een Engelse versie, maar je kunt tijdens de installatie voor Nederlands kiezen. Het is dus een proefversie. Tijdens of na de installatie kun je evenwel je licentiecode invullen en ik neem aan dat je die hebt.
Link naar reactie
Jan, dank je voor je uitgebreide antwoord en suggesties. Ik ben helaas nog geen steek verder. [quote:0c2ba3a454]Voor de standaard taakbalken etc gebruikt het Normal.dot. Dat staat in de map Templates (ik denk Sjablonen in het Nederlands) even boven de map Opstarten. Normal.dot wordt niet geïnstalleerd bij de installatie van Word, maar pas aangemaakt als je Word voor het eerst gebruikt. Als je Word verwijderd blijft het daarom gewoon staan en wordt bij een nieuwe installatie vanzelf opnieuw gebruikt. Mogelijk zit daar de fout. Sluit Word eerst af en verwijder Normal.dot (of hernoem het even naar Normal.oud of zo) en start Word opnieuw. Er wordt een nieuwe Normal.dot aangemaakt en wie weet? [/quote:0c2ba3a454] Ik heb Normal.dot hernoemd als Normal.oud. Geen resultaat. [quote:0c2ba3a454]Als ik in het menu Beeld op Taakbalken klik staat helemaal onderaan Customize (Aanpassen of zo?) Als ik daar op klik staan de taakbalken onder het eerste tabblad weer op een rijtje, maar het zijn er wat meer dan in Beeld-Taakbalken te zien zijn. Misschien staat Justwrite daar wel bij.[/quote:0c2ba3a454] Daar had ik al eerder gekeken en JW komt daar niet voor. Jij hebt dus een werkende versie icm Word. Ik kan niets checken omdat de combinatie bij mij niet werkt. Ik zie dus ook geen menu tools in JW. Ik heb een originele cd met JW 4.2 en die heeft altijd gewerkt onder Word97. Mijn overgang naar Word prof 2003 is de boosdoener. Tja, kom er maar eens achter waar dat nu zit....ik kan niet meer terug naar Word97.
Link naar reactie
Je hebt een originele cd met JW 4.2 Daar zit dus een licentiecode bij. Versie 4.4 werkt bij mij in combinatie met Word 2003. Heb je al geprobeerd jouw versie te de-installeren (eventueel register opschonen) en "mijn" versie, waarvan ik de link gaf te installeren? Als dat werkt kun je waarschijnlijk je licentiecode in 4.4 gebruiken, omdat 4.4 ook als update wordt aangeboden. Overigens het menu Tools dat ik noemde zit niet in JW, maar in Word. In de Nederlandse versie heet het Extra.
Link naar reactie
[quote:a101db3a9f]Heb je al geprobeerd jouw versie te de-installeren (eventueel register opschonen) en "mijn" versie, waarvan ik de link gaf te installeren?[/quote:a101db3a9f] Dit ga ik nu (weer) doen: alles verwijderen: software, registercleaining enz. Ik zal daarna de link gebruiken met mijn eigen licentiecode. :wink: Overigens, ik blijf van mening dat het ergens in WORD zit.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo, Ik ben zo steeds (!) aan het proberen om Justwrite Offce werkbaar te maken. In de Readme-file van versie Wacom JustWrite Office V 4.4 staat het volgende: 2. Bekende problemen en workarounds Als u geen JustWrite Office-werkbalk ziet in uw Office-programma, is deze waarschijnlijk niet goed geïnitialiseerd. Als u de JustWrite Office-werkbalk handmatig wilt inschakelen, selecteert u de optie ‘Office-werkbalk inschakelen’ in de programmagroep ‘Wacom JustWrite Office’. Controleer ook of de optie JustWrite Office in het menu Beeld van uw Office-toepassing is geactiveerd. Maar dit heb ik allemaal gedaan zonder resultaat. Iemand nog een suggestie?
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 1 maand later...
Beste allemaal, Na heel veel zoeken heb ik uiteindelijk de oplossing gevonden (je moet er maar opkomen...): In WORD zit uiteraard de helpfunctie. Als je daarop klikt dan zie je 4 opties: - OK - Systeeminfo - Ondersteuning - Uitgeschakelde items Het probleem zat in Uitgeschakelde items. Daar stonden enkele WORD-documenten én Justwrite. Vraag me niet hoe die documenten en JW daarin terechtgekomen zijn. Ik heb geen idee. Ik heb alles in die optie verwijderd en kon daarna weer met Justwrite aan de slag. Maar ik heb daarna nog eens gecheckt en toen bleek er toch weer een WORD-document in te staan. Misschien weet iemand waar dat door veroorzaakt wordt? Al met al wel een leertraject geweest...[/u]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...