Ga naar inhoud

Oudere apparatuur (DVD speler, DVD recorder) voorzien van tulip stekkers, op HDMI vertsterker aansluiten?


anoniem

Aanbevolen berichten

Versterker voorzien van HDMI aansluitingen. Wat oudere apparatuur (DVD speler, DVD recorder) wil ik aansluiten op de HDMI van de versterker (ik heb 7 HDMI aansluitpunten op de versterker, allen benoembaar) Heb kabels van HDMI naar tulip (mail) Hoe sluit ik dit aan? Kan ik zonde mee de tulip in de oude apparatuur steken en de HDMI kant in de HDMI aansluiting van de versterker? Kan ik iets verkeerd aansluiten waardoor ik iets opblaas? Het is een nogal dure versterker.... (Pioneer VSX-1123K)
Link naar reactie
HDMI aansluitingen zijn gebaseerd op digitale communicatie. Tulpstekkers worden eigenlijk alleen gebruikt bij analoge signalen. Uitzondering vormt de niet-optische SPDIF audio communicatie, maar hier heb je het over beeldtransmissie. Een en ander kun je niet combineren. Helaas. Wat voor kabel je hebt met HDMI aan de ene zijde en tulpstekkers aan de andere kant interesseert mij. Webshopverwijzing (geef type aanduiding)? Ben je niet in de war met de oude (analoge) SCART-plug die wel omzetting naar 'tulp' kan doen? De apparaatbeschrijving ( http://www.pioneer.eu/nl/products/62/98/405/VSX-1123-K/page.html ) toont de achterzijde. Zoom er op in. Linksonder kun je de aansluitingen vinden voor analoge signalen (oude DVD-spelers). Lees de handleiding voor nadere aansluitinfo, zou ik zeggen. Overigens, mooie versterker!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...