Ga naar inhoud

virusscanners


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    140

Wat je de beste vindt maakt niet uit, het gaat om wat (atm) de beste is; [url=http://www.nod32.com]NOD32[/url] dus :wink:. Maargoed, genoeg geblaat hier, het lijkt me wel duidelijk voor de ts zo: Eén [b:7f29f2b05d]goede[/b:7f29f2b05d] virusscanner is voldoende (bovenstaande). [color=blue:7f29f2b05d][edit][/color:7f29f2b05d]Je zou toch bijna zeggen dat ik reclame aan het maken ben :wink:[color=blue:7f29f2b05d][/edit][/color:7f29f2b05d]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Al die opmerkingen over de onzin van 2 virusscanners en het alleen-zaligmakende programma xyz, worden door vrijwel elke goed onderzoek naar virusscanners ontkracht. Er is gewoon geen enkele AV-programma dat alle beestjes vangt. Daarom is het helemaal zo gek nog niet om twee programma's simultaan te laten werken. Twee weten meer dan één zullen we maar zeggen. In het geval van bijv. NortonAV en AVG gaat dat probleemloos. Ik heb ook met andere AV-progs in combinatie geëxperimenteerd en vaak lukt dat prima. Opvallend is wel dat je in veel gevallen (en niet alleen bij NortonAV+autoupdate) nog een virusje vangt als je een externe check door bijv. McAffee of Symatec laat doen. In het geval van Symantec is dat inderdaad opvallend omdat je dmv van je Norton-updateabonnement eigenlijk geen verschil zou mogen zien. Ik heb Sysmantec hier al 2 keer schriftelijk op aangesproken. Het eerste antwoord draaide volkomen om de vraag heen en op m'n tweede poststuk heb ik na weken nog geen reactie. Volgens mij is een provider met een goede virusscanner op de server ook een goede optie. Desondanks wil ik met 1. een provider met virusscanner; 2. een hardwarefilter; 3. verschillende virusscanners op de pc, nog wel eens iets binnen krijgen. Wie dus vindt dat'ie het met één AV prog. af kan, gaat z'n gang maar. Overigens ben ik van mening dat goede AV progs best wat mogen kosten. Het wordt alleen een beetje veel van het goede als je 4 of 5 betaalde progs nodig hebt om pakweg 95% dekking te halen.
Link naar reactie
Ik heb het hele onderwerp ("topic") eens doorgekeken en gelezen wat daar onweersproken wordt gezegd. Enige skepsis was hier -volgens mij- wel op z'n plaats. Dat geldt ook voor de stelling dat NOD32 de beste is. Ik doe daar niet aan af, maar je moet er wel aan toevoegen dat ook de heuristiek van deze AV-killer (helaas) z'n beperkingen heeft.
Link naar reactie
[quote:b3b65208ce="Lodyx"]Jan M. de Lang noem is een nadeel van NOD32 dan?[/quote:b3b65208ce] :roll: dat ie niet 100% eruithaalt, wél het meeste van al, maar niet [b:b3b65208ce]alles[/b:b3b65208ce] :roll: En miss op reactie Jan M: zeggen ze niet gewoon wat op die sites? Dat ze gewoon zeggen van : 3 trojans ofzo, terwijl dat niet zo is??[/b]
Link naar reactie
Ik heb op de Medion/Aldi PC E-trust antivirus staan, ik had die verwijderd (wat hij niet wil, start gewoon weer op na een reboot) en Norton geinstalleerd. Mooi dat de PC niet meer wou opstarten. Moest in veilige modus via MSconfig alle delen van Norton uitschakelen en toen kon ik weer fatsoenlijk in windows komen. Nu heb ik het opgelost door de E-trust onderdelen uit te schakelen in msconfig en de Norton te laten lopen. De stelling meer ellende dan gemak klopt dan ook wel volgens mij :wink: :lol:
Link naar reactie
[quote:e5fa8b2839="FTI"][quote:e5fa8b2839="Lodyx"]Jan M. de Lang noem is een nadeel van NOD32 dan?[/quote:e5fa8b2839] De beperkingen liggen per definitie in de heuristische methodiek. Maar ik vind NOD32 best een heel goede virusvanger hoor. :roll: dat ie niet 100% eruithaalt, wél het meeste van al, maar niet [b:e5fa8b2839]alles[/b:e5fa8b2839] :roll: Dat is het dus. In herhaal het maar: geen enkel AVprog vangt alles. Was het maar waar. Dan stond ik vooraan om het aan te schaffen. En er zou geen enkel ander AVprog over blijven. En miss op reactie Jan M: zeggen ze niet gewoon wat op die sites? Dat ze gewoon zeggen van : 3 trojans ofzo, terwijl dat niet zo is??[/b][/quote:e5fa8b2839] Dat kan zijn. Ik heb als proef een scan gedaan met een vrij recent bijgewerkt AVprog, onmiddellijk na een update en vervolgens weer met een last minute upate. Tussentijds heb ik externe scans laten draaien. Steeds weer 2 of 3 meldingen van infecties door de "buitenwacht" en zelf niets gevonden. Extern heb ik onder meer met McAffee en Symantec gedraaid. Zelf [u:e5fa8b2839]onder meer[/u:e5fa8b2839] met NortonAV, AVG, AntiVir, Sophos... Ben nog steeds benieuwd wat de heren hierop te melden hebben.
Link naar reactie
[quote:fa919053cc="Lodyx"]Niets, want ik snap d'r niets van. Je scande je pc met 'een AV-scanner' (welke?), en intussentijd ook met externe scanners (En wtf mogen dat zijn? Over netwerk?)? En in diezelfde tijd update je ze ook nog allemaal :-? Ik snap het niet[/quote:fa919053cc] Ik wel omdat hij hypocriet is volgens zijn eigen woorden. zie link in de topic :wink: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=142066
Link naar reactie
[quote:3fe8f436fb="antrix"][quote:3fe8f436fb="Lodyx"]Niets, want ik snap d'r niets van. Je scande je pc met 'een AV-scanner' (welke?), en intussentijd ook met externe scanners (En wtf mogen dat zijn? Over netwerk?)? En in diezelfde tijd update je ze ook nog allemaal :-? Ik snap het niet[/quote:3fe8f436fb] Ik wel omdat hij hypocriet is volgens zijn eigen woorden, want hij zit op sites waar hij spyware oploopt. En door het gebruiken van een stuk of tien virusscanners hoopt hij het op te lossen, zie link in de topic :wink: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=142066[/quote:3fe8f436fb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...