Ga naar inhoud

Computer loopt vast bij WMP


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie-o-wie kan me helpen? Ik tob al tijden met het volgende probleem: als ik bijvoorbeeld via Planet Internet (maar ook op andere sites) een filmpje wil bekijken, dan kan ik kiezen voor 56k en ADSL. Aangezien ik ADSL heb, kies ik voor het laatste. Vervolgens krijg ik het schermpje van Windows Media Player en de mededeling dat-ie bezig is verbinding te maken. Op of vlak voor het moment dat er een verbinding is, loopt mijn computer zo vast als wat en kan ik helemaal niks meer. Ook niet met ctrl-alt-delete dus. Heel vervelend, aangezien er steeds meer voor breedband te halen is van internet (zoals nieuwsuitzendingen). Wie kan me helpen? Het verwijderen en opnieuw installeren van WMP heb ik al geprobeerd en dat bood geen soelaas. :(
Link naar reactie
Ik heb Windows XP. Is het van belang welke WMP ik heb? Het gaat toch om een WMP die op internet staat? Of is er ook een verband met de WMP die op mijn computer staat? Die heb ik er zojuist van af gehaald. Is het slim om de laatste versie bij Microsoft te downloaden? En zo ja, moet ik dan nog aan updates of zo denken? Alvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
Nou, volgens mij ben ik al een stap verder. Als ik nu bij Planet Internet videonieuws wil bekijken, loopt mijn computer niet vast op het moment dat het (popup)schermpje van WMP tevoorschijn komt. Het schermpje ziet er ook anders uit, maar dat bewijst natuurlijk dat ik een verouderde versie had. Het enige (en niet onbelangrijke) probleem is nu nog dat er wel staat 'gereed' en ik ook op het play-knopje kan klikken maar dat er helemaal geen beeld verschijnt. Ook het balkje, dat zou moeten aangeven hoe lang het filmpje nog duurt, geeft geen krimp. Is daar iets op te verzinnen?
Link naar reactie
Het lukt nog steeds niet, en dat terwijl ik de laatste codec-pack heb gedownload, zoals je had gezegd. Vreemd toch? Ik ben nog even teruggegaa n naar een vorig herstelpunt in Windows om even te kijken wat er bij de vorige WMP-versie gebeurde en ik zag dat de computer toen pas vastliep op het moment dat er verbinding was. En nu probeert ie niet eens een verbinding te maken. Kun je iets met die info?
Link naar reactie
Als je engels beetje goed is kijk hier ook even rond: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q306317&ID=KB;EN-US;q306317 Het blijft wel vreemd. Staat Media Player wel in je firewall lijst? Ik bedoel dus dat WMP toegang tot internet mag krijgen. Zit geen andere beveiliging programma op je PC dat toegang toelaat of blokkeert? grtz Falco
Link naar reactie
Ik heb twee firewalls: Preventon (via Planet Internet) en McAfee. Ik heb ze allebei al een keertje uitgeschakeld, maar dat maakte geen verschil. Iemand zei dat ik ze dan moest deinstalleren maar dat lijkt me een beetje van de zotte. Dat zou betekenen dat alleen mensen zonder firewall videobeelden op internet kunnen bekijken. Dat geloof ik eigenlijk niet. Het gekke is ook dat de oude versie van WMP wel verbinding kan maken met de server waarop die videobeelden staan. Zou het dan zo kunnen zijn dat de oude versie conflicteert met de firewall en de nieuwe versie gewoon niet eens doorgelaten wordt (door een firewall die dus uit staat!)?
Link naar reactie
Waarom gebruik jij beide firewall’s? Ik gebruik hier Norton dus ik kan niet adviseren hoe je een van de andere moet instellen. Er zijn wel sites waar je niets af kan spelen als je een firewall gebruikt. Werkt WMP op geen enkele site? Kun je dit afspelen? = http://movies.squizzle.com:81/1968-scare.wmv Zo ja, dan ligt het aan de site dat jij bezoekt. Op de eerste link dat ik noemde (site dus) staat ook een programma: GSpot. Als je deze op je PC zet en naar dat site gaat waar je niets kan afspelen dan moet het progje wel aanvegen als (en welke) codecs je zou missen. Als je WMP opent en dan Extra, Opties en vervolgens op tabje Netwerk klikt. Staat daar alles aangevinkt? Zoals Multicasr, TCP, http, etc ? Alles moet aangevinkt staan. LET OP: bij Poorten gebruiken mag geen vinkje staan! grtz Falco
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...