Ga naar inhoud

Computer loopt vast bij WMP


anoniem

Aanbevolen berichten

Er stond wel een vinkje bij poorten, dus dat heb ik weggehaald. Het werkt dan overigens nog steeds niet. Als ik op de link klik die je me hebt gegeven, krijg ik de mededeling 'You were redirected to this page because you tried to access a Squizzle file from a non-Squizzle page. The owner of the website you just came from is trying to steal our bandwidth! Please feel free to browse the files from our site. Thanks.' Ik heb ook nog even gekeken op http://www.squizzle.com/movieview.asp?id=1212 voor een filmpje. Als ik op watch movie klik, krijg ik een downloadschermpje (DAP, Download Accelerator of zoiets) en tegelijk ook een schermpje van squizzle met een venster van WMP. Als ik het bestand gedownload heb, en ik klik op run, dan opent het bestand in Irfan View (dat ik doorgaans gebruik om filmpjes en foto's te bekijken). Dat Gspot zie ik niet. Moet ik me eerst aanmelden als member? En wat bedoel je precies met aanvegen? Bedankt weer voor alle moeite. Het lijkt op een gebed zonder end, maar het zou toch een overwinning zijn als we er uit komen. Nog even over die firewalls: dat ik ze zou moeten deinstalleren om te zorgen dat ze echt helemaal niks meer tegenhouden, is toch echt klinkklare onzin of niet?
Link naar reactie
Dat is vreemd. Hoe staan je instellingen bij IE (beveiliging)? Zet ze allemaal op gemiddeld. Het klopt iets niet. Mijn PC is ook vrij goed beveiligd (O.K. ik gebruik maar 1 firewall + andere progjes). Het is vreemd de melding dat je kreeg. Ik klik net op dat link en krijg filmpje full-screen met WMP. Als ik op hun site ga en klik op watch movie dan krijg ik een klein scherm met WMP met dat (of andere) film. Ik gebruik geen enkele soort van zogenaamde Download accelerators. Irfan gebruik ik alleen voor plaatjes bewerken. GSpot kun je hier downloaden: http://www.headbands.com/gspot/download.html Sorry, het was laat, ik bedoelde dus geen aanvegen maar ‘aangeven’. GSpot geeft precies aan welke codecs nodig zijn. Niets te danken, ik doe dit omdat ik het leuk vindt. In algemeen kom ik wel uit maar dat gebeurd meestaal als ik achter de PC zit omdat dan kun je zien wat je doet. Maar goed we geven nog niet op.. Firewalls deinstalleren? Ik zou het niet doen, niet beide! Je gebruik XP en XP is erg gevoelig op internet. Je gebruikt nu 2 firewalls maar heb je die van XP uitgezet? Ik bedoel de firewall dat standaard ingebouwd is in XP. Die moet uit staan als je andere firewall gebruikt. Nog 1 vraagje: als je op de site van Windows update gaat, is je PC up-to-date? grtz falco
Link naar reactie
Nou, volgens mij zat een deel van het probleem in DAP. Jij zei dat je het niet gebruikt en dus heb ik het ook maar gedeinstalleerd aangezien het steeds opkwam als ik een filmpje wilde bekijken. DAP vroeg dan of ik het wilde downloaden. Nu kan ik op squizzle filmpjes bekijken (in WMP), maar nog niet het videonieuws bij Planet Internet. Ik hoop dat we dat ook nog op kunnen lossen. Dat zou fantastisch zijn.
Link naar reactie
Volgens sommigen zit DAP vol met spyware. Ik gebruik geen download accelerators omdat ik vraag me steeds af (sinds in op de kabel zit): als mijn provider een bepaalde snelheid geeft voor down of up load dan hoe kan ik dat veranderen? Ik heb dus niets met dit soort programma’s. Heb je wel alle updates van Microsoft? Ik bedoel dus niet dat nieuwe SP2 omdat je leest vrij veel vreemde berichten met mensen die dat nu al gebruiken. Naast firewall, gebruik je ook andere beveiliging programma’s? Zo ja, welke? Kun je een link plaatsen over dat Planet? Dus wat/waar werkt niet. Dan kijk ik even. grtz Falco
Link naar reactie
Ik heb op jouw advies Windows Update gedraaid en volgens mij bleek daaruit dat ik 'm niet op automatisch updaten had staan. Maar ja, dat is nu rechtgezet. Misschien moet ik je ook nog vertellen dat ik naast IE ook Mozilla Firefox als internetbrowser gebruik. En er is wat streaming video betreft (daar hebben we het toch steeds over, toch?) een klein verschil tussen beide browsers. Al weet ik absoluut niet of het een relevant verschil is. Als ik in IE namelijk op de link klik en ik klik op de playbutton van WMP in het popupvenstertje, dan krijg ik de melding gereed. Bij MF zie ik dat woord helemaal niet. Hier is een link: http://www.planet.nl/planet/show/id=69373/contentid=508500/streamversion=video_high/sc=b5140d En of ik nog andere beveiligingsprogramma's heb? Volgens mij niet. Kun je een paar mogelijkheden noemen? Bedankt weer Vincent
Link naar reactie
Het is niet nodig dat Windows op automatisch update staat. Updaten doe je zelf en laat derden dat niet doen. Nu zet je me beetje klem: ik gebruik geen Firefox dus daarover kan ik weinig zeggen. Als ik op jou link klik krijg ik wel de pagina, ik moet even wachten en daarna speelt dat filmpje automatisch af. Beveiligingsprogramma’s dat ik gebruik: 1-NIS dus de Norton firewall en antivirus 2-SpywareGuard 3-SpywareBlaster 4-SpyStopper 5-SpyBot: ik noem deze omdat met de Immuniseer functie, deze ook rommel tegen houdt. Sinds wanneer heb je problemen met afspelen? Komt dat sinds je Firefox gebruikt, of na een Windows update, of na een update van je firewall? Ik vraag dit omdat ik soms problemen ondervond met sommige sites na het updaten van de Norton firewall. En dan duik ik in de log file van Norton en vervolgens in het Web inhoud. Soms blokkeert een firewall iets omdat in het internet adres e.o.a. staat. Als voorbeeld (alleen voorbeeld dus!) het volgende staat = high/sc (zoals in jou link) dan werkt het niet. Als je Windows nu helemaal up to date is, probeer anders om WMP nogmaals te instaleren. Misschien is iets beschadigd. Hier zit de nieuwe WMP 10: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/default.aspx Het instellen van ‘openen met’ kan op 2 manieren: 1-als bestand op je PC staat dan rechts klik en kies openen met.. of 2-je kan instellen welke bestand met wat opent via: Start\Instellingen\Configuratiescherm. Klik op tabje Extra, kies Mapopties en kies vervolgens Bestandstypen. Je krijg een lijst en je kan 1 en ander aanpassen\veranderen. Met jou laatste link, slecht nieuws: WMP speelt bij mij dat niet af. Ik kon wel kiezen tussen WMP en Real Player maar ja, ik gebruik geen Real Player omdat ik houd niet van spyware op mijn PC. Sorry. grtz Falco
Link naar reactie
Ik heb WMP 10 geinstalleerd en het gekke is dat de computer nu weer vastloopt als ik videonieuws van Planet Internet wil bekijken. Raar toch? Bovendien heb ik afscheid genomen van Firefox en van nog wat software. Maar ja, vastlopen doet ie dus weer. WMP probeert nu wel, in tegenstelling tot de vorige versie (9) verbinding te maken, maar als ie verbinding heeft, loopt de hele zooi vast.
Link naar reactie
Je hebt niets gezegd over: sinds wanneer heb je problemen? Iets stopt (blokkeert) het afspelen bij Planet. Werkte de “oude” WMP dan wel goed? Het is voor mij onduidelijk sinds wanneer en hoe zijn de problemen ontstaan. Het vreemde is dat als je op het afspeelscherm gaat klikken (rechts klik) en naar de eigenschappen kijkt (tabje Bestand) bij Planet staan absoluut geen gegevens. Ik bedoel dus zoals gebruikte: Audiocodec, Videocodec, etc. Bij Squizzle staat dat wel. Dus dat is al een verschil! Je kan misschien, ik weet niet als dat helpt, de buffer van WMP kunnen wijzigen. Nu gaat dat automatisch. Je opent WMP en dan tabje Extra, kies Opties, kies tabje Prestaties. Bij Netwerkbuffer stelt dat zelf in. Je kan het op maximaal 60 (seconden) zetten. Bevestig wijziging. Nog een vraagje: Heb jij al je virtuele geheugen van de PC al aangepast of werk je met de standaard Windows instellingen? En nog een: gebruik je XP Home of Pro? grtz Falco
Link naar reactie
Geeft niets (wat later reageren). Ik denk dat iets in je beveiliging het afspelen tegenhoudt. Er zijn wel altijd links dat niet werken maar dat link van jou (Planet) werkt wel. Heb jij SP2 al op je PC? Dit kan ook problemen geven. Microsoft heeft zogenaamd XP wat extra beveiligd met SP2. Soms is dat beveiliging niet echt naar de wens van de gebruiker. Ook hebben sommige programma’s moeite met SP2. Maar goed dar is niet het geval bij WMP. Gezien jou antwoord wordt ook onduidelijk als met de “oude” WMP wel werkte. grtz Falco
Link naar reactie
Ik zal eens kijken of ik alle vragen kan beantwoorden en op opmerkingen kan reageren. 1. Ik heb Windows XP en heb zelf nooit iets (bij mijn weten) aan de instellingen veranderd. 2. Ik heb al eens gebeld met PI maar daar zeggen ze dat ik bij Microsoft moet zijn en bij MS zeggen ze dat ik bij MyCom moet zijn (waar ik de computer heb gekocht) want het zou gaan om een OEM-versie. Bij MyCom zeggen ze vervolgens dat ik mijn firewall moet deinstalleren en dat ze me anders niet kunnen helpen. Dus om nou te zeggen dat dat opschiet, nee. Maar ik zal nog eens bellen. Wellicht kunnen jullie me zeggen wat ik dan precies moet vragen, zodat ze niet denken dat ze me meteen kunnen afschepen met een nietszeggend antwoord. 3. Ik heb in de nieuwste versie van WMP geen tabblad extra. Of waar moet ik precies kijken? 4. Heeft iemand nog een andere site waarop ik videonieuws zou kunnen bekijken. Dan kan ik in elk geval de conclusie wegstrepen dat het aan de site van PI zou kunnen liggen (of juist niet). 5. Wat ik wel gek vind: zouden andere PI-gebruikers er dan geen last van hebben? Alvast bedankt weer. Dit moet op de een of andere manier toch op te lossen zijn.
Link naar reactie
Eventjes wat antwoorden: 1-Instellingen veranderen: veel mensen doen dat niet. Dit komt vooral omdat ze niet weten wat ze moeten veranderen of ze weten niet eens dat je 1 en ander kan veranderen. Als de PC niet echt goed beveiligd is vanaf het begin dan kunnen ook derden (online) sommige instellingen veranderen. 2-Helaas geeft Microsoft geen ondersteuning voor OEM versies. De verkoper(s) zijn in het algemeen vrij flauw. Het begint al bij het niet goed voorlichten over beveiliging zodat klant terug komt voor nog meer kosten. Had je moeten vragen: als je firewall gaat deinstalleren: wat doen ze dan? Laat ze maar uitleggen wat je moet doen als je geen firewall gebruikt. Misschien heeft iemand hier nog andere tips? 3-Ik vond een tekst in het engels, misschien lukt het zo = “The menu bar is hidden by default in Windows Media Player 10. You can access the menus or show the menu bar by clicking the Access application menus button in the upper-right corner of the Player.” 4-Ik ga nu naar bed maar morgen/vandaag post ik nog wat links. Anders kijk hier even rond: http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=videonieuws&lr= 5-Weet ik niet. Hebben ze geen forum op Planet? http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=Planet+Internet+forum&lr= grtz Falco
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, hier ben ik eindelijk weer, na een paar weekjes vakantie en problemen met de computer (kapot geheugen). Sorry dus dat ik op je laatste, uitgebreide antwoord zo laat pas reageer. Ik heb inmiddels ook een laptop en het gekke is dat ik daar totaal geen problemen heb. Op mijn desktop nog altijd wel, overigens. Ik zal al je antwoorden eens rustig doorlopen en kijken of het iets uithaalt. We moeten toch een oplossing kunnen vinden? Bedankt dus nogmaals.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...