Ga naar inhoud

copy control omzeilen


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Willen bovenstaande bezigheidstherapeuten er even rekening mee houden wat de vraag was. De vraag was hoe brand ik die cd. Dat geouwehoer over rechten wel of niet is zinloos. Iedereeen weet dat het niet mag, of op zijn minst niet hoort. En nagenoeg iedereen heeft kopieen, hetzij op band, cd of ergens anders. Als je het netjes doet mag je immers nog geen intervieuw opnemen. Als je een discussie wilt prima, maar dan niet op de vraag van een ander. Wat de vraag betreft, het is al eerder genoemd, maar probeer exact audio copy. Zeg desnoods dat het een spelcd is, dat werkt soms ook.
Link naar reactie
[quote:118bafd56d="t.bauhuis"]Willen bovenstaande bezigheidstherapeuten er even rekening mee houden wat de vraag was. De vraag was hoe brand ik die cd. Dat geouwehoer over rechten wel of niet is zinloos. Iedereeen weet dat het niet mag, of op zijn minst niet hoort. En nagenoeg iedereen heeft kopieen, hetzij op band, cd of ergens anders. Als je het netjes doet mag je immers nog geen intervieuw opnemen. Als je een discussie wilt prima, maar dan niet op de vraag van een ander. Wat de vraag betreft, het is al eerder genoemd, maar probeer exact audio copy. Zeg desnoods dat het een spelcd is, dat werkt soms ook.[/quote:118bafd56d] Ik wist niet dat het verboden was om eens lekker met elkaar van gedachten te wisselen. :roll: De vraag was tenslotte allang door M@rc beantwoord. :-?
Link naar reactie
[quote:f4cfb816ec="turbo-pascal"][quote:f4cfb816ec="pdexie"]Ik heb daar geen last van hoezo??[/quote:f4cfb816ec]Waarom al dit gezeik dan. (sorry hoor :-?)[/quote:f4cfb816ec] Tja, wellicht draven we wat door, maar het is een feit dat die Copy Control beveiliging eigelijk alleen de eerlijke kopers treft. Die kunnen namelijk geen rechtmatige (dus reserve)kopie maken en kunnen de betreffende cd soms niet meer op bepaalde apparaten afspelen. Daarom maken wij ons er zo druk over. Verder denk ik dat de discussie of het wel of niet legaal is, min of meer een oneindige is aangezien iedereen hier wel een eigen mening over heeft en de wet nog niet geheel voorziet. Ik wil hier eigelijk nog wel meer over gaan zeggen, maarja dat gaat wellicht wat te veel offtopic worden...
Link naar reactie
[quote:b8bba26d40="turbo-pascal"][quote:b8bba26d40="pdexie"]Kan zijn, maar ik kan nog steeds je opmerking naar me toe niet begrijpen.[/quote:b8bba26d40] Bedoel je die van "Heb jij geen last van ?" ? Ik bedoel, alsof jij het merkt of hij wel of niet zijn cd kopieert...[/quote:b8bba26d40] Nou uiteindelijk wel (tenminste als hij een illegale kopie maakt). Dat mensen illegaal kopieren zorgt er namelijk voor dat de eerlijke kopers benadeeld worden doordat ze allerlei kopieerbeveiligingen gaan verzinnen die op een verkeerde manier werken (zie ook mijn eerdere post)
Link naar reactie
Sorry als ik me een beetje heeeeeeeeeel erg laat in deze discussie stort. Als je een CD, LP, Casette, Tape of DVD koopt LIJKT het mij heeeeeel normaal dat je een backup (kopie) mag en kunt maken van dat wat je net gekocht hebt. Dus jouw EIGENDOM, jij bent de eigenaar van die CD, LP etc. en heb je het recht om zo veel kopien/backups te maken van jou eigendom (dat wat jij gekocht hebt= jouw eigendom en jij hebt het recht om dit veilig te stellen. Zelf koop ik best veel spelen/muziek en films. sommige spelletjes gaan als snel terug, maar die gene die ik leuk vind speel ik van een kopie via emulatie of kopie en het origineel gaat de kast in (mijn eigendom: gekocht, voor betaald) Niet te-kopieren bestaat voor mij niet (echt niet). 'k speel bijna alles van een kopie (mijn eigedom, koopbon aanwezig). Greetz bye mike
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...