Ga naar inhoud

copy control omzeilen


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Probeer het eens met [url=http://ww.exactaudiocopy.de]Exact Audio Copy[/url]. Dit is sowieso het beste programma om audio-cd's te kopiëren. [quote:037de14faa="demunk"]Anders met easymp3 mp3 files van maken en dan daar weer een audiocd van maken.[/quote:037de14faa] Dat is een slechte opossing. Door er eerst mp3tjes van te maken krijg je kwaliteitsverlies. Bovendien zul je de cd alsnog eerst moeten rippen voordat je de tracks naar mp3 om kunt zetten. En dat rippen gaat nu juist niet door de kopieerbeveiliging.
Link naar reactie
[quote:a72b537851="Johnny321"]Vragen naar cracks etc. mag niet. Iedereen zegt dan 'lees de handleiding' En nu zie je dat TS wil kopieren voor z'n zus. wat NIET mag, en daar hoor ik niemand over :-? :-?[/quote:a72b537851] Wat *** [edit: @]je nou, het is volledig legaal om van een audio-cd een kopie te maken, de zogenaamde wet "thuiskopie". Je mag zelfs gedownloade mp3's op cd branden en gebruiken. Zolang je ze maar niet ter beschikking aan derden stelt met bijv. een P2P prog. edit: en ga nou niet zeggen dat het niet mag omdat het voor zijn zus is en dus geen eigengebruik, dat zou echt mieren**ken zijn.
Link naar reactie
Je mag een kopie maken voor je eigen gebruik. Duz niet voor je zus. Ik weet niet of z'n zus nog thuis woont of niet, maar dan zou het nog niks uitmaken. Ik vindt dat als topics die ook over illegale dingen gaan, wel direct op slot gaan, dat dan deze ook op slot moet. Tis mierenneukerij, maarja, dat doen ze hier wel vaker
Link naar reactie
[quote:e8918f4d1e="Johnny321"]Je mag een kopie maken voor je eigen gebruik. Duz niet voor je zus. Ik weet niet of z'n zus nog thuis woont of niet, maar dan zou het nog niks uitmaken. Ik vindt dat als topics die ook over illegale dingen gaan, wel direct op slot gaan, dat dan deze ook op slot moet. Tis mierenneukerij, maarja, dat doen ze hier wel vaker[/quote:e8918f4d1e] je kan ook de echte cd aan je zus geven en de kopie zelf houden :D
Link naar reactie
[quote:5b7d36d4fd="Captain_Kansloos"][quote:5b7d36d4fd="koene"]je kan ook de echte cd aan je zus geven en de kopie zelf houden :D[/quote:5b7d36d4fd]Ook dat ie niet legaal. Op het moment dat je een CD weggeeft/verkoopt (als verkopen al mag trouwens), dan vervallen je rechten op het maken van een kopie voor jezelf... Fijn he, die kromme wetgeving.[/quote:5b7d36d4fd] Dit is niet waar, je mag van ieder auteursrechtelijk beschermd werk een kopie maken voor eigen gebruik, zolang je het maar zelf doet en de KOPIE niet beschikbaar stelt aan derden. Je mag niet in opdracht van iemand een kopie maken of een opdracht geven om een kopie te maken. Dus Pietje heeft een cd die klaasje ook wel wil hebben, dan mag klaasje niet aan Pietje vragen: "kopieer hem ff voor mij", hij mag hem wel lenen van Pietje, kopieren en weer teruggeven. Je mag dus ook cd's kopieren die je leent/huurt bij de bibliotheek. Dat is pas krom :-)
Link naar reactie
[quote:79b927c8fe="webspider"]Nee, het is nog veel krommer. Muziek die je downloadt van internet is illegaal. [/quote:79b927c8fe] Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar het is NIET illegaal om muziek te downloaden van internet, het aanbieden is illegaal. Vandaar ook dat ze de aanbieders aan willen pakken en niet de downloaders. van de site van Iusmentus: Het is dus toegestaan om een kopie voor eigen oefening, studie of gebruik te maken van een werk waarvoor niet is betaald door de kopieerder. [b:79b927c8fe]Je mag dus voor jezelf een gehuurde of geleende CD kopiëren, of voor jezelf muziek in MP3-formaat van Internet downloaden.[/b:79b927c8fe] Deze kopie mag echter niet aan derden ter beschikking worden gesteld. [url=http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/]Hier[/url] het hele artikel. Lees dat even door voor je verder antwoord geeft, anders blijft het wellus/nietus spelletje aan de gang.
Link naar reactie
[quote:547800a6b2="webspider"]Ik heb het natuurlijk over muziek die je niet hebt :) DIE is illegaal als je het downloadt, maar als je het op cd brandt niet meer :)[/quote:547800a6b2] Ook muziek die je NIET hebt , mag je downloaden, zoals dus beschreven staat, (je mag downloaden, lenen bij de bieb, whatever) je hoeft niet de rechtmatige eigenaar van het origineel te zijn om een kopie te mogen bezitten......
Link naar reactie
Als het downloaden van muziek legaal is (zonder het aan te bieden aan derden), kan iemand mij dan uitleggen waarom er door de RIAA (geloof ik) aan me oom een boete van $1500 is opgelegd. Ff voor de duidelijkheid, hij bood het niet aan derden aan, alleen voor eigen gebruik (om de noten uit ze kop te leren, welteverstaan).
Link naar reactie
[quote:35d3c14f6b="Vegitto"]Als het downloaden van muziek legaal is (zonder het aan te bieden aan derden), kan iemand mij dan uitleggen waarom er door de RIAA (geloof ik) aan me oom een boete van $1500 is opgelegd. Ff voor de duidelijkheid, hij bood het niet aan derden aan, alleen voor eigen gebruik (om de noten uit ze kop te leren, welteverstaan).[/quote:35d3c14f6b] Omdat de RIAA amerikaans is en er in Nederland nou eenmaal andere wetgevingen gelden, net als in Canada waar de rechter vorige week nog een uitspraak heeft gedaan dat downloaden toegestaan is. En voordat iedereen nou omen, tantes, neefjes en vriendjes erbij gaat halen die zus of zo hebben meegemaakt, lees eerst het artikel waarvan de url in mijn posting staat eens door, en kwakel dan verder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...