Ga naar inhoud

problemen onder suse 10


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:ea97f4b502="tomjon"] Als ik kpilotDaemon intik gebeurd er nog steeds niets. [/quote:ea97f4b502] Gebeurd er echt helemaal niets? Na commando [code:1:ea97f4b502] kpilotDaemon [/code:1:ea97f4b502][Enter] zou of wel die dialoog waaruit je kunt kiezen tussen "Assistent gebruiken" , "Dialoogvenster gebruiken" en "Annuleren" behoren te verschijnen, of een foutmelding.
Link naar reactie
[quote:7e620cdd90="tomjon"]Dat doe ik ook. Tom[/quote:7e620cdd90] Tja, er gebeurt altijd wel iets. komt er uitvoer in de terminal, wordt je teruggezet op de prompt, krijg je geen uitvoer, maar kom je ook niet terug op de prompt.... kpilotDaemon wordt gestart op desktop2, terwijl jij naar desktop1 kijkt.. etc. etc.. Kijk ook even met ksysguard of kpilotDaemon draait.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Hoi Max In navolging van mijn genoemd probleem met Kpilot heb ik nu suse 10 geinstaleerd op een laptop. Ik heb hier nu precies hetzelfde probleem. Onder "root" draait Kpilot wel en onder mijn eigen account niet. Als ik tussen root en mijn eigen account wissel dan blijft Kpilot wel draaien als ik in mijn eigen account ben. De palmtop slaat aan als of deze gaat synchroniseren maar slaat weer uit omdat het scherm (root) gelocked is. Dit laatste volgens een melding. Tom
Link naar reactie
Hoi Max Ik denk ook dat je gelijk hebt. Ik weet alleen niet hoe ik het moet oplossen. Ik kijk bij de toegangsrechten. Dan staat er bij alle drie de kolommen (Eigenaar, Groep en Anderen.) Lezen en schrijven. Daaronder staat "is uitvoerbaar" aangekruist. Kijk ik bij geavenceerde toegangsrechten dan staan UID,GID en vastgezet, NIET aangekruist. Daaronder staan in het vak OWNER, OWNINGGROUP en OTHERS alle vakjes daarachter zijn aangekruist RWX. Het staat misschien wat raar om alles zo neer te zetten maar ik zie niets bijzonders. Tom
Link naar reactie
Log in met het su commando in een shell, je bent nu rootgebruiker. Dan tik je[code:1:5afe835173]chmod 777 <naam_van_applicatie>[/code:1:5afe835173] en probeer het nog een keer. Lukt het nu weer niet doe je, nog steeds als root[code:1:5afe835173]chown {gebruikersnaam} <naam_van_applicatie>[/code:1:5afe835173]Werkt het nu (ik denk van wel) doe je als gewone gebruiker[code:1:5afe835173]chmod 755 <naam_van_applicatie>[/code:1:5afe835173]Hiermee voorkom je misbruik bij een evt exploit op de Palm of je PC. Succes! Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:f247936e86="tomjon"]Hoi Max Ik denk ook dat je gelijk hebt. Ik weet alleen niet hoe ik het moet oplossen. Ik kijk bij de toegangsrechten. Dan staat er bij alle drie de kolommen (Eigenaar, Groep en Anderen.) Lezen en schrijven. Daaronder staat "is uitvoerbaar" aangekruist. Kijk ik bij geavenceerde toegangsrechten dan staan UID,GID en vastgezet, [/quote:f247936e86] Kijk je nu bij de toegangsrechten van kpilotdaemon? Je kunt proberen om kpilotdaemon SUID root te maken (als root typ je dan [b:f247936e86]chmod +s /pad/naar/kpilotdaemon[/b:f247936e86], of je moet uitvogelen welke poort de palmpilot op is aangesloten en die schrijfrechten geven voor eigenaar/groep/anderen. Max
Link naar reactie
Maar is Kpilot wel goed geconfigureerd? Want zoals ik al eerder meldde, zou er na het typen in een Konsole/Terminal van commando [code:1:6a71ce9245] kpilotDaemon [/code:1:6a71ce9245][Enter] Het dialoogvenster waaruit je kunt kiezen tussen "Assistent gebruiken" , "Dialoogvenster gebruiken" en "Annuleren". Moeten verschijnen. Als je daarna klikt op "Assistent gebruiken" zou dus [url=http://www.kde.nl/doc/kpilot/2.png]deze afbeelding[/url] verschijnen. Als je daar je Gebruikersnaam typt, zou Kpilot ook moeten werken als user. Check http://www.kde.nl/doc/kpilot/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...