Ga naar inhoud

Rar onder linux


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:c458377c36="maximilaan"]Conclusie: Rar-compressie is vooral in gebruik bij mensen die illegaal downloaden, iets wat bij Linux-gebruikers minder van toepassing is ;) Rinse[/quote:c458377c36] Lol Rinse het eerste is helemaal waar, voor wat het tweede betreft zou ik niet graag mijn hand in het vuur willen steken voor al die mensen die: pan, xmule, amule, azureus, gift, bittornado en jawel unrar gebruiken onder linux ;) Pinky we gaan toch niet roomser dan paus zijn he met jou interesse voor binary news harvesters zoals Pan en het unrarren van multi-spanning archives. Want daar kan ik echt niet tegen :evil:. Bookmark deze site ook maar meteen dan hoeven wij tenminste al die vragen niet te beantwoorden: http://www.binaries4all.nl/
Link naar reactie
[quote:53b4b5abc8="maximilaan"]Conclusie: Rar-compressie is vooral in gebruik bij mensen die illegaal downloaden, iets wat bij Linux-gebruikers minder van toepassing is ;) Rinse[/quote:53b4b5abc8] Rar wordt ook veel gebruikt in de illegale hoek ja, maar maakt dat een vraag over unrar gelijk een schande ? Trouwens, wat zijn illegale downloads ? daar zijn de meningen ook sterk over verdeeld. Er zijn zoveel dingen niet toegestaan, een vraag over mistlampen bijvoorbeeld (toegeven dat deze niet op een forum als deze zal worden gesteld, maar als analogie wel toepasselijk) wordt toch ook niet afgekeurd omdat deze in veel situaties niet zou mogen worden gebruikt ? Dit is denk ik wel een mooie gelijkenis, rar kan ook heel goed voor andere doeleidnen worden gebruikt dan verspreiding van illegale software...dat sommige mensen dan gelijk van het ergste uitgaan vindt ik nogal hypocriet. P&B
Link naar reactie
Pinky: feit is dat vrijwel geen enkel legaal Linux pakket in RAR formaat aangeleverd wordt (bij mijn weten geen een). Voor grote archieven wordt veelal bzip2 gebruikt. Dan blijven er zaken als muziek en film aan. Bij mijn weten zijn er ook geen legale muziekdiensten die RAR gebruiken. Je kunt dus al snel uit waarop Rinse uitkwam.
Link naar reactie
[quote:823d498d1b="danieldk"]Pinky: feit is dat vrijwel geen enkel legaal Linux pakket in RAR formaat aangeleverd wordt (bij mijn weten geen een). Voor grote archieven wordt veelal bzip2 gebruikt. [/quote:823d498d1b] Dit zal ik zeker ook niet tegenspreken, echter wie zegt dat het hier om linux pakketten zou gaan ? Zelf heb ik anders genoeg rars gemaakt (backups b.v.) toen ik nog met windows werkte. [quote:823d498d1b] Dan blijven er zaken als muziek en film aan. Bij mijn weten zijn er ook geen legale muziekdiensten die RAR gebruiken. Je kunt dus al snel uit waarop Rinse uitkwam.[/quote:823d498d1b] Als je nu aan de nieuwsgroepen refereert, ja...soms haal ik welleens bootlegs vanaf een binaries server, maar dat is zeer zeldzaam en die overige programa's die m3ssi4h noemt gebruik ik niet en heb ik zelfs niet op mijn systeem staan. Mijn interesse voor newsreaders heeft een hele andere achtergrond dan zoals m3ssi4h het nu ondersteld. Ik vindt het gewoon diep kwetsend dat er zo aan je integriteit wordt getwijfeld en dat je gelijk maar in een bepaald hokje wordt geplaatst. Dat enkelen gelijk van het ergste uitgaan en zonder enig doordenken, uit hun eigen enge starre perspectief hun oordeel vellen en mij veroordelen zegt denk ik meer over die personen in kwestie dan wat zij in eerste instantie denken over mij naar buiten te brengen. Kom zeg, mij ook nog moeten verantwoorden voor mijn bedoelingen met unrar ? Eigenlijk zou ik mij hier niet druk over moeten maken, maar ik kan mij er enorm over opwinden dat mensen zonder enige achtergrondkennis hun oordeel maar vellen...ik wordt hier gewoon botweg beschuldigt van bepaalde praktijken door iemand die helemaal geen weet heeft van mijn intenties ? P&B
Link naar reactie
Ik ben het helemaal met Pinky eens. Ik vind de toespelingen absoluut ongepast en ook buiten het onderwerp van OS Linux vallen. Het is zijn zaak wat hij met unrar wil doen, kom nou. Ik heb ook nog zat documenten uit mijn Windows tijd in RAR om cdroms staan en krijg ook zo nu en dan nog een rar archief van een Windows gebruiker.
Link naar reactie
[quote:1b371d9bec="maximilaan"]Yeps, genoeg gedold alhier ;) Het rar-probleem is volgens mij inmiddels opgelost, en met karchiver zit er ook nog een leuk grafisch jasje bij... Max[/quote:1b371d9bec] Inderdaad Rinse :D karchiver is toch dat proggie dat door al die warez groepen wordt gebruikt. Zo zie je maar weer die KDE mensen zijn ook al niet te vertrouwen ;). [size=7:1b371d9bec](just kidding Rinse)[/size:1b371d9bec]
Link naar reactie
[quote:79488c8bd0="Pinky & The Brain"] Ik vindt het gewoon diep kwetsend dat er zo aan je integriteit wordt getwijfeld en dat je gelijk maar in een bepaald hokje wordt geplaatst. [/quote:79488c8bd0] Doe je niet precies hetzelfde? Ik probeerde alleen te verklaren waar die vermoedens (van verschillende mensen) vandaan komen. Als je het gevoel had dat ik aan je integriteit twijfelde: mijn welgemeende excuses! [quote:79488c8bd0] Kom zeg, mij ook nog moeten verantwoorden voor mijn bedoelingen met unrar ? [/quote:79488c8bd0] Tuurlijk niet :). Ik denk dat de nieuwsgierigheid op natuurlijke wijze opgewekt werkt, aangezien de meeste GNU/Linux gebruikers de afgelopen jaren nooit een RAR archief hebben gezien ;). Je hebt me nu BTW. wel nieuwsgierig gemaakt waarom RAR beter comprimeert ;). Eens nazoeken of ze grotere blokken gebruiken of een ander algoritme. Ik kwam BTW dit ook nog tegen: http://www.7-zip.org/
Link naar reactie
[quote:6cfc568dc2="danieldk"][quote:6cfc568dc2="Pinky & The Brain"] Ik vindt het gewoon diep kwetsend dat er zo aan je integriteit wordt getwijfeld en dat je gelijk maar in een bepaald hokje wordt geplaatst. [/quote:6cfc568dc2] Doe je niet precies hetzelfde? Ik probeerde alleen te verklaren waar die vermoedens (van verschillende mensen) vandaan komen. Als je het gevoel had dat ik aan je integriteit twijfelde: mijn welgemeende excuses! [/quote:6cfc568dc2] Ik doelde in eerste instantie ook niet op jouw bijdragen hoor, al was de conclusie van dat het dan wel voor zaken als 'muziek en films' van een al dan niet legale bron zou zijn wel een beetje misplaatst...(er zijn nog zat andere toepassingen die je namelijk niet mee neemt waardoor nu de nadruk op de negatieve toepassingen wordt gelegd). Volgens mij omdat je deze conclusie mede had basseerd op een eerdere uitspraak van iemand in dit topic die suggereerd dat ik me met allemaal illigale praktijken bezig zou houden... Net dat vond ik zo ontzettend denigrerend, omdat hij toevallig ergens een fragment heeft gelezen en hij gelijk een oordeel veld over mijn persoon, zonder enige achtergrondkennis van wat er werkelijk speelt...dat is schrijnend genoeg helaas een heel groot probleem in onze maatschapij...niet weten wat er speelt en toch maar je ongezouten mening spuien...en dan ook nog op een beledigende mannier... Als je geen achtergondkennis hebt van dergelijke situaties / zaken, dan moet je je ook niet als dusdanig profileren, dat is vaak kwetsend en kan beschadigend zijn voor de personen in kwestie. Dit laatste dien je naar mijn mening altijd tot een minimum te beperken, helaas denken veel mensen hier anders over....of denken er überhaupt [u:6cfc568dc2]niet[/u:6cfc568dc2] over na. Dus vandaar mijn getergde reactie...primair niet tegen jou gericht dus Daniel ! [quote:6cfc568dc2] [quote:6cfc568dc2] Kom zeg, mij ook nog moeten verantwoorden voor mijn bedoelingen met unrar ? [/quote:6cfc568dc2] Tuurlijk niet :). Ik denk dat de nieuwsgierigheid op natuurlijke wijze opgewekt werkt, aangezien de meeste GNU/Linux gebruikers de afgelopen jaren nooit een RAR archief hebben gezien ;). Je hebt me nu BTW. wel nieuwsgierig gemaakt waarom RAR beter comprimeert ;). Eens nazoeken of ze grotere blokken gebruiken of een ander algoritme. Ik kwam BTW dit ook nog tegen: http://www.7-zip.org/[/quote:6cfc568dc2] Waarom Rar beter compirmeert weet ik niet precies, het zal wel met de techniek te maken hebben...zip is ook al weer best oud natuurlijk, dus zullen nieuwere technieken zeker wel winst weten te behalen ! Seven-zip ken ik wel...dat heb ik onder windows tijden gebruikt, omdat het opensource was en best goed...al gebruikt bijna niemand het 7-zip formaat....niet in mijn kringen althans. P&B
Link naar reactie
Wat statistische compressie betreft is er een theoretisch maximum (te berekenen met [i:eddebb4530]-sum(Pi * log2(Pi))[/i:eddebb4530], waarbij Pi de waarschijnlijkheid van het i-de symbool is). Veel compressie programma's gebruiken echter een Lempel-Zif achtig algoritme (evt. naast statistische compressie). De mogelijkheden om met LZ compressie te verbeteren zijn vrij groot, maar het is voornamelijk een geheugen en tijd trade-off. Als je compressie over een grotere afstand doet moet je een excessief grote sliding window gebruiken of grote trees bouwen. Daarnaast kun je nog block-sorting toepassen a la bzip. </technisch verhaal> Ik zal eens kijken of ik de specs kan vinden van RAR, ben wel in dit soort zaken geinteresseerd ;).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...