Ga naar inhoud

Virusscanner onder Linux ?


Aanbevolen berichten

[quote:29b03077f0="Duketheboss"]Zijjn er trouwens mensen hier op C!T die Linux als hun Dagelijks OS draaien? Ik wel :D[/quote:29b03077f0] Zijn er mensen op C!T die nog verouderde middeleeuwse systemen ala Windows gebruiken dan? I feel sorry for them. ;) Er zijn hier denk ik genoeg mensen die GNU/Linux als dagelijks OS draaien. Mensen die enkel GNU/Linux draaien zie je om een of andere vage reden niet veel. Waarom is mij een raadsel. Ik gebruik zelf nu zo ongeveer 2 jaar GNU/Linux en heb sindsdien nooit de behoefte gehad daar een ander OS naast te gebruiken.
Link naar reactie
Om terug te komen op virussen, je kunt in bijv. kmail filters instellen waardoor je virussen automatisch terugstuurt naar de afzender. Dat is geen goed idee, je provider kan je aanzien voor een virusverstuurder (als in een geinfecteerd systeem dat virussen verstuurd), en je om die reden afsluiten. Max
Link naar reactie
Ik moet helaas nog heel af en toe een Windows computer opstarten omdat een van mijn bedrijfsapplicaties niet onder Linux beschikbaar is. De betreffende applicatie heb ik zelf gemaakt in Acces. Mijn bedoeling is het zo snel mogelijk te poorten naar Linux. Maar eerst moet ik een nieuwe applicatie leren. Daarvoor heb ik Kylix kekocht. Maar dat is ook niet gemakkelijk want ik ben een eenmans bedrijf en heb niet zoveel tijd om te studeren. Zelfs het koppelen van Kylix an bijv. MYSQL is nog niet gelukt. Het zou echter voor mij een zegen zijn als ik mijn Win comp niet meer zou hoeven opstarten of liever nog formatteren. Dan hoef ik mij ook geen zorgen meer te maken over virussen. Ik houd mijn Suse 9.0 systeem gezond door om de paar weken online-update uit te voeren. Het schijnt trouwens dat met Suse 9.1 een databaseapplicatie wordt meegeleverd. Misschien dat ik daar iets mee kan. Henk
Link naar reactie
[quote:40d4dd0996="maximilaan"][quote:40d4dd0996="nefertitis"]begrijp ik hieruit dat jij (of anderen) ook nog bv windows gebruiken?[/quote:40d4dd0996] Zolang op 9 van de 10 computers die ik tegenkom Windows draait zal ik ook Windows blijven gebruiken.[/quote:40d4dd0996] Waarom dan? Voor mij geld datzelfde, maar ik heb nooit de noodzaak om naar Windows te gaan. Ik heb windows alleen nog voor mijn vriendin en eventuele gasten die inmiddels wel flauw zijn van mijn favoriete OS Behalve wanneer ik met SPSS moet werken, (en helaas, dat moet soms), dus als iemand goede statistische software weet....
Link naar reactie
[quote:a7edae64cd="Hinko"]Behalve wanneer ik met SPSS moet werken, (en helaas, dat moet soms), dus als iemand goede statistische software weet....[/quote:a7edae64cd] SPSS draait ook onder wine, verder bestaat er volgens mij niet een op SPSS lijkend statistisch pakket voor linux (al wordt er gewerkt aan een kloon: PSPP :wink: ). Het R-project ([url]http://www.r-project.org/[/url]) is een heel goed pakket, maar volledig command-line gebaseerd, dus dat vergt wat meer oefening. [color=red:a7edae64cd]--edit: vergissing, SPSS draait helaas niet onder wine[/color:a7edae64cd]
Link naar reactie
ik heb Linux als mijn dagelijkse OS. Ik heb dus GEEN Windows Ik draai nu 3 maanden zonder Windows en bijna zonder spijt. Ik heb alleen spijt als ik bij mijn neef via het LAN een spel speel, dat dus bij mij thuis niet mogelijk is, omdat dit spel niet onder Linux draait. Ach, mijn neef kan geen RPM's bouwen :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...