Ga naar inhoud

nic in freebsd


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, merci voor reactie. voor aantal bytes zie [url]www.freebsd.org/doc/en_us.ISO8859-1/books/faq/install,html#FLOPPY-IMAGE-TOO-LARGE[/url] en daar onder punt 3.2. Ik ga nu de 486 verlaten. Krijg elke keer problemen met installeren, en dat moet nogal eens gebeuren bij mij. Ga nu zoeken naar een pentium waarmee ik via de cd kan installeren. Dat zal vast wel soepeler lopen. opamax
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:b970d2af9f="opamax"]voor aantal bytes zie www.freebsd.org/doc/en_us.ISO8859-1/books/faq/install,html#FLOPPY-IMAGE-TOO-LARGE en daar onder punt 3.2. [/quote:b970d2af9f] Bij het klikken op die link verscheen bij mij deze foutmelding. [quote:b970d2af9f] FreeBSD.org - Document not found [/quote:b970d2af9f] [quote:b970d2af9f="opamax"]Als ik toch een nieuwe start ga maken kan ik beter ook de laatste stabiele versie nemen van freebsd. Welke is dat ?[/quote:b970d2af9f] [url=http://siliconvalley.internet.com/news/print.php/3101631]FreeBSD 4.9[/url]
Link naar reactie
ikke nie begrijp Ging naar een andere bak om daar een poging te wagen kern.flp over te zetten naar de flop. CD erin en flop erin en starten maar. Moest ik even weg. Heeft iedereen toch ? Kom ik terug en wat zie ik op het scherm ????? dat nu de mfsroot erin moet... Dat betekent dus dat [b:7e76ddce3c]kern.flp heeft normaal gefunctioneerd[/b:7e76ddce3c] Wat er voor mij nu overblijft is dat een eenmaal op een hd geinstalleerd freebsd waar de rc.conf (niet goed)is gewijzigd dat je op die bak (hd) niet meer kunt binnenkomen. Zou dat veiligheid zijn ?? opamax
Link naar reactie
[quote:77607defcb="MrLeeJohn"]Tja... is je eerste bak hardware-matig wel echt in orde?[/quote:77607defcb]Als beginneling ben ik niet in staat om te oordelen of alle h/w in orde is, maar de floppy-drive had ik net nieuw aangeschaft. Als je, zoals ik, die ervaring niet hebt kan je niet op elk onderdeel oordelen. Dan ook nog de s/w, dus het krioelt hier van de vragen. De 3e floppy-drive, de 2e hd en ettelijke floppies. En dan blijkt (per ongeluk) dat een flop het wel doet op een andere bak (omdat die volgens de Bios sinds de aanschaf met a: moet beginnen) Daarvan kan ik geen krentebrood koken. opamax
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hoi, terug van weg geweest. Heb FreeBSD unleashed aangeschaft en daarmee een tijdje ondergedoken. En nu dus weer zien verder te komen. 1.Heb dus 3 nic's geinstalleerd met namen resp Chello, Hub en Server1. Dat zijn naar mijn idee de logische poorten of bestemmingen. Het scherm meldt nu steeds "Server1#" en dat geeft me het idee dat ik ergens in een directory of een ander 'terrein' ben. Voor deze bak had ik de naam bedacht van DMZ01. Wat te doen om dat in de cursor te krijgen ? (om te weten dat ik goed zit) 2. Hoe moet /etc/ppp/ppp.conf worden ingesteld voor kabel (Chello). Ia dat PPPoE ? 3. Na opdracht "ppp" verandert de cursor in "ppp ON Server1>" -juist, ja, dat lijkt me niet logisch. Is ppp actief/ingeschakeld naar een poort ? Dan ziet ie aan de verkeerde poort, want dat moet Chello zijn. Hoe zit dat ? (FreeBSD-bijbel laat me hier in de steek) opamax
Link naar reactie
>Het scherm meldt nu steeds "Server1#" en dat geeft me het idee dat ik ergens in een directory of een ander 'terrein' ben. Ik denk dat je pc gewoon server1 heet en dat zie je in de prompt. >Voor deze bak had ik de naam bedacht van DMZ01. Moet je het denk ik aanpassen... >Wat te doen om dat in de cursor te krijgen ? (om te weten dat ik goed zit) De hostname aanpassen en rebooten. >2. Hoe moet /etc/ppp/ppp.conf worden ingesteld voor kabel (Chello). Ia dat PPPoE ? Geen idee.
Link naar reactie
[quote:34c1b587c2="jolo"][quote:34c1b587c2="opamax"]voor aantal bytes zie www.freebsd.org/doc/en_us.ISO8859-1/books/faq/install,html#FLOPPY-IMAGE-TOO-LARGE en daar onder punt 3.2. [/quote:34c1b587c2] >Bij het klikken op die link verscheen bij mij deze foutmelding. [quote:34c1b587c2] >FreeBSD.org - Document not found [/quote:34c1b587c2][/quote:34c1b587c2]Kijk eens bij [url]www.linuxcampatible.org/forums/viewtopic.php?t=821[/url] opamax
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...