Ga naar inhoud

Titel van dit forum


Aanbevolen berichten

jolo's vorige suggestie vond ik ook prima, zoals ik al eerder had gezegd, maar we kunnen wel blijven ouwehoeren er moet ook nog daadwerkelijk iets gedaan worden BTW, nu hoort BSD ook niet in OS Anders volgens de omschrijving OS/2, MacOS en BeOS wel, precies zoals ik omschreef, nu is het dus niet duidelijk waar BSD hoort, imho kan dat dus beter hier.
Link naar reactie
  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    261

[quote:0f55e21040="Bericht Marcel de Reus"]BTW, nu hoort BSD ook niet in OS Anders volgens de omschrijving OS/2, MacOS en BeOS wel, precies zoals ik omschreef, nu is het dus niet duidelijk waar BSD hoort, imho kan dat dus beter hier.[/quote:0f55e21040] De forum titel van OS Anders kan toch ook worden aangepast. In de topic [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=63414]Voor vragen over Windows en Linux kun je elders terecht..[/url] is dat toch duidelijk omschreven.
Link naar reactie
Die omschrijving kan idd beter. Maar ik ben geen voorstander van het toevoegen van BSD aan dit forum, omdat je dan BSD ondergeschikt maakt aan Linux (waardoor nieuwe gebruikers gaan denken dat BSD een GNU-OS is oid :) ) Verder wordt de scheidingslijn steeds dunner, want MacOS is bijv. ook een UNIX-variant, net als Linux en *BSD. Max
Link naar reactie
MacOS X gebruikt echter totaal andere software (fink en Gentoo-portage daargelaten) dus de vragen zijn ook totaal anders, dat is voor BSD zeker niet het geval. In dat topic staat ook dat je voor vragen over Lindows daar moet zijn, dat is echt crap, net of Lindows een ander OS zou zijn dan bijvoorbeeld SuSE. Ik bedoel als iemand een vraag heeft over Apache en hij gebruikt BSD dan kan hij imho beter gewoon hier terrecht, omdat de config etc nauwelijks verschilt van deze onder GNU/Linux afair.
Link naar reactie
[quote:44959a6024="Marcel de Reus"]MacOS X gebruikt echter totaal andere software (fink en Gentoo-portage daargelaten) dus de vragen zijn ook totaal anders, dat is voor BSD zeker niet het geval.[/quote:44959a6024] Hmm, MacOS gebruikt toch ook Bash als shell? Zijn afgezien de GUI de verschillen met een Gewone BSD dan zo groot? En waar moet iemand dan terecht die wel met fink en gentoo-portage werkt, of met de toekomstige native KDE onder MacOS? [quote:44959a6024] In dat topic staat ook dat je voor vragen over Lindows daar moet zijn, dat is echt crap, net of Lindows een ander OS zou zijn dan bijvoorbeeld SuSE. [/quote:44959a6024] Zie het als volgt: LindowsOS wordt als belediging van GNU/Linux gezien en dus apart behandeld :D Even serieus: LindowsOS is idd gewoon Linux, maar daarover zijn de meningen blijkbaar ook verdeeld, aangezien svdmeer het onder OS Anders schaart.. [quote:44959a6024] Ik bedoel als iemand een vraag heeft over Apache en hij gebruikt BSD dan kan hij imho beter gewoon hier terrecht, omdat de config etc nauwelijks verschilt van deze onder GNU/Linux afair.[/quote:44959a6024] Geen idee, maar alsie Apache gebruikt onder Windows/MacOS, hoe groot is het verschil dan? Max
Link naar reactie
Ik heb ook geen idee, ken Windows en MacOS niet :P De verschillen tussen MacOS X en FreeBSD zijn afair echt enorm, ze hebben alleen de kernel van FreeBSD gebruikt, het complete userland is dacht ik anders (zeker alle config tooltjes etc). En zoals je weet speelt het het userland de grootste rol bij vragen. Mensen die gewoon GNU/Linux software onder MacOS X draaien met fink of via de Gentoo portage moeten dan gewoon weer hier wezen, het is immers software die niet voor MacOS X maar voor GNU/Linux bedoeld is en hier zitten dan waarschijnlijk ook de mensen met de antwoorden.
Link naar reactie
Userland speelt idd een rol, en zoals je weet hebben Linux en BSD ook een heel andere userland, dus als de Unix-kloon BSD onder dit forum kan, dan zou MacOSX hier toch ook terecht kunnen? Wat Fink en zo betreft, je zou dan beter een forumonderdeel voor OpenSource kunnen starten waarin dergelijke vragen beantwoord worden. Probleem is dan weer dat niet alle Linux-software open source is :) Max
Link naar reactie
[quote:3f3ab1024a="jolo"]Maximilaan, je vroeg toch een omschrijving, waarbij wordt uitgelegd dat je hier terecht kunt voor vragen over GNU/Linux en programma's die onder dit OS draaien. Ik antwoorde toen [b:3f3ab1024a] Vragen over het besturingssysteem GNU/Linux en Linux Software [/b:3f3ab1024a] Nu weet ik nog steeds je reactie niet.[/quote:3f3ab1024a] Hmm, had ik die nog niet gekeurd? Ik vind hem best, hij dekt volledig de inhoud van dit forum ;) Max
Link naar reactie
[quote:68ade1b056="Marcel de Reus"]was zeker toen ik op vakantie was, kan me er niets van herinneren namelijk,[/quote:68ade1b056] Eigenlijk al eerder, namelijk in juni in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=588038&highlight=#588038]deze topic[/url] Bovendien staat er van mij ook nog een [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=97230]FreeBSD 5.0 vraag[/url] in OS Anders, die ik een half uur of zo later weer had ingetrokken. Op die Athlon PC heb ik inderdaad om FreeBSD 5.0 te kunnen installeren een Windows partitie moeten verwijderen. [quote:68ade1b056="maximilaan"]Ik vind hem best, hij dekt volledig de inhoud van dit forum[/quote:68ade1b056] Dat is mooi, betekent dat we er dus nu uit zijn en de nieuwe omschrijving van de forum titel voor OS Linux daadwerkelijk uitgevoerd kan worden?
Link naar reactie
Die opamax thread heb ik niet bijgehouden idd, je vraag in OS Anders is net onopgemerkt gebleven, ik had er vrijdag nog gekeken, allemaal net mis dus :P Wat mij betreft wel, dan mag jolo zijn problemen met BSD aan de experts is OS Anders voorleggen en mag hij voor vragen over het heilige OS GNU/Linux hier hun ei kwijt :P Even de admins een schop geven :D
Link naar reactie
[quote:fad1297c7a="jolo"] Dat is mooi, betekent dat we er dus nu uit zijn en de nieuwe omschrijving van de forum titel voor OS Linux daadwerkelijk uitgevoerd kan worden?[/quote:fad1297c7a] IK wou even wachten tot de vakanties over zijn anders krijg ik na de vakantie moglejk weer reacties van enkelen die deze tekst ook niet goed vinden :) Als ik over een paar weekjes nog geen reactie heb vraag ik de admins om de omschrijving te wijzigen. Max
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:328ca41544="Marcel de Reus"]kick, Rinse wordt het niets eens tijd de wijzigen door te gaan voeren?[/quote:328ca41544] Rinse verzuipt in de kde-vertaling, deze week kde 3.1.4 de deur uit, eind volgende week gaat koffice 1.3 de deur uit, en voor eind oktober moet kde 3.2 zijn vertaald, heb nog 10.800 nieuwe strings te gaan :o Dus ik ben er mee bezig, maar het duurt effe ;) Rinse
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...