Ga naar inhoud

Debian / RedHat / Mandrake


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:7fe824835e="LennartII"]Mandraker Ook dit is niet bedoeld als een persoonlijke aanval, maar ik heb op het ogenblik Suse 8.1 op mijn computer en dat al een maand of wat. Ik heb er ook Mandrake 9 op gehad en dat lag er binnen een dag weer af. Ik heb dus beide getest en blijf bij mijn mening. Jij waarschijnlijk bij de jouwe. Heel fijn, houwe zo.[/quote:7fe824835e] het is bekend dat de ene distro op de ene computer goed loopt en op de ander minder , uiteraard zijn er mensen die slechte ervaringen hebben met mandrake of suse of debian of welke distro dan ook , en daar ging het mij ook niet om , het ging mij erom dat je mandrake en suse op 1 hoop gooit met ons aller microsoft , dat vond ik niet helemaal terecht .. verder respecteer ik jou mening zoals klaarblijkelijk jij de mijne respecteert , en zo hoort het in een discussie . :)
Link naar reactie
het ging mij erom dat je mandrake en suse op 1 hoop gooit met ons aller microsoft Ja....dat kostte mij ook inderdaad enige moeite, maar ja, het ging mij erom om in korte trekken een beeld te schetsen zonder daarbij in al te veel detail te treden, om het kort te houden dus. En dan moet je inderdaad wat concessies doen, vandaar. Ik had ook inderdaad liever Microsoft apart gehouden..... :wink:
Link naar reactie
Toch vraag ik mij af: - Is Slackware moeilijker/makkelijker dan Gentoo? - Ik heb toch echt het idee dat Gentoo sneller is dan Mandrake en Redhat, tov Mandrake in het opstarten duidelijk merkbaar, Redhat in het algmeen. Ik vraag dit omdat de tegenstanders van zelf compileren het altijd hebben over die paar procent snelheidswinst. Ik weet niet of het verschil merkbaar is, maar ik vind Gentoo toch echt sneller.
Link naar reactie
Wij hebben op school bij de 'ict-club' een p200 aan de gang gekregen met mandrake 9.0 en nu ook met internet :D Alleen moeten we nog erg veel zoeken hoe we hem moeten instellen, maar het lukt al aardig :) Ik heb ook ooit SuSE op een van mijn computers thuis gehad en moet zeggen dat hij het makkelijkst te installeren is van wat ik tot nu toe heb gezien. Debian heb ik ook ooit geprobeert, maar heeft nooit fatsoenlijk gedraaid. Vandaar dat zo'n handboek ook handig is :)
Link naar reactie
[quote:d92f8dddb6="water"] [..] tegenstanders van zelf compileren het altijd hebben over die paar procent snelheidswinst. Ik weet niet of het verschil merkbaar is, maar ik vind Gentoo toch echt sneller.[/quote:d92f8dddb6] die paar procent snelheidsverschil is bij KDE bijvoorbeeld (als je het goed gecompileerd hebt) tot 500% Max
Link naar reactie
Het is en blijft allemaal een kwestie van smaak, zoals veel anderen het al gezegd hebben. Het is en blijft GNU/Linux, elke distro is grofweg op dezelfde software gebaseerd. Zelf gebruik ik het liefst Slackware, omdat ik alles het liefst handmatig doe en het heel erg doorzichtig is. Met bijv. SuSE kun je dat ook wel doen, maar moet je YaST buiten de deur houden. Vrijwel alle distro's zijn gratis te downloaden. Ik zou zeggen, pak een paar CD-R's en probeer alles wat je interessant lijkt. Of bestel anders voor een paar Euro wat distro's bij Munnikes oid.
Link naar reactie
Linux is Linux en een distro is alleen maar een pakket van programmaatjes en wat config-tooltjes. Zelf gebruik ik naar grote tevredenheid RedHat (nu versie 8.0, eerst 6.0, 7.1, 7.2 en 7.3) Suse is zeker niet onstabiel en Mandrake ook niet. Suse en Mandrake behoren namelijk tot de Linux-familie en die is niet onstabiel. Heeft RedHat een M$-tint? Waarom dan, geef eens argumanten. RedHat probeert wel wat standaarden door te voeren, maar zeker niet met de technieken die MS gebruikt. Bij rpm is het rouwens goed gelukt, daar danken wij het aan dat er een fatsoenlijke packetmanager is gekomen! Conclusie: Linux is Linux en als je wilt beginnen met Linux zijn m.i. RedHat, Suse en Mandrake het best geschikt.
Link naar reactie
Ik heb vanalles gebruikt en gebruik bij Linux ook meestal RedHat tegenwoordig. Vanaf versie 4.1 al. Als ik meer stabiliteit wil, pak ik FreeBSD. Verder blijft windows (minder dan win2000 wil ik niet meer) terug komen; is nu eenmaal zo. En wil ik van alles wat (snelle installatie, stabiel, eenvoudige package-manager, enz) dan pak ik dus RedHat. Maar ut blijft smaak...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...