Ga naar inhoud

LINUX OP RADIO 1 !!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik prefereer ook OpenOffice. sterker nog: ik gebruik het gewoon en mensen klagen niet over problemen met mijn bestanden inlezen en zo, dus dat valt wel mee. Maar om mensen over de streep te trekken, is het wellicht nuttig om naar het bestaan van CrossOver office te wijzen! Als daarmee Linux kan doorbreken op de desktop heeft dat meteen nog een groot 2e voordeel: MS Office voor Linux als native applicatie :) (Niet kotsen s.v.p.) :) Zou een positieve ontwikkeling zijn. immers: als de markt vraagt om MS Office voor Linux, dan komt die er ook en is er weer een - belangrijk Linux op de desktop in iedere huiskamer - obstakel overwonnen! O zo!!! Groetjes, Philip
Link naar reactie
[quote:450d6d0741="Marcel de Reus"] Maarre juist dat Crossover Office waarmee je M$ Office op je Linux bak kunt draaien vind ik zo nuttloos.[/quote:450d6d0741] Absoluut niet! Voorbeeld: m'n vader is in de plantenfysiologie werkzaam, vaak moet hij een boek of een tijdschriftuitgave maken. Dan komen er manuscripten van over de hele wereld, propvol met tabellen en grafieken en ander geweld. We hebben een keer voor de grap geprobeerd wat manuscripten in StarOffice/OpenOffice te openen, beiden maken er gelijk een potje van (plaatjes/text/tabellen/grafieken worden vernietigd, door elkaar heen gegooit, etc). En dit is toch waar Linux moet gaan werken, *in de praktijk*, niet een freak's pc'tje. Daarom denk ik dat bijv. CrossOver en Wine crusciaal kunnen zijn voor de verovering van de desktop. Bovendien kunnen fabrikanten van commercieele Windows software eenvoudig hun software voor Linux uit te brengen door bijv. Codeweavers een aangepase versie van CrossOver te laten maken voor hun applictie. Gezien de relatief kleine Linux markt is het niet aantrekkelijk en profitabel om hele applicaties direct te porten naar Linux. Bovendien heeft CrossOver veel potentie. Ik heb voor de grap eens wat andere programma's geprobeerd naast het perfect ondersteunde MS Office en veel draait al met wat kleine problemen. Dus ik denk dat CrossOver toch binnen een jaar "critical mass" kan halen en de belangrijkste applicaties ondersteunt (MS Office/Photoshop, Dreamweaver, ...). Een paar week geleden zou ik om 2 jaar gelachen hebben. Nu lijkt het me heel erg goed mogelijk.
Link naar reactie
[quote:a504ac05f3="Marcel de Reus"] Dat Linux zo weinig op scholen wordt gebruikt komt vooral doordat test progamma's voor profielen, overhoren ed er niet zijn voor Linux. .[/quote:a504ac05f3] eh, keduca? en een oss web cursusomgeving waarvan ik de naam even kwijt ben, of SAGU? nee hoor, er is genoeg. en men moet alleen de moeite nemen om het budget eenmalig te besteden aan een goede vertaling Jeroen Baten
Link naar reactie
Blijft dat er vaak specifieke progamma's zijn die bij een lesboek/lesmethode horen. Tuurlijk kan een school mits geld aanwezig door Linux progammeurs deze proggies laten porten of gewoon een alternatief laten maken (zijn vaak supersimpele proggies). Ik denk dat 1 van onze 2 ITers op school best de meeste progamma's voor Linux kan herschrijven, maar dat is dus of veel werk of kost veel geld en het voordeel van Linux is juist dat het gratis is. Ook zullen er vast al proggs zijn zoals jij zegt, maar vaak moeten ze dus aan specifieke eisen voldoen. Vertalen is geen prob voor een middelbare school want de leerlingen kunnen ook beest Engels.
Link naar reactie
[quote:82c76ce9f8="kwoot"] eh, keduca? en een oss web cursusomgeving waarvan ik de naam even kwijt ben, of SAGU?[/quote:82c76ce9f8] KDE Educa heeft in Nederland de voorzichtige belangstelling van enkele basisschool leraren. Kde educa is door het Nederlandse vertaalteam vertaald, en vervolgens getoetst door leraren op kindvriendelijkheid. Vooral de applicatie keduca werd goed ontvangen, mdat het een applicatie is waarmee je op eenvoudige wijze toetsen kunt maken. Verder heb je nog genoeg andere projecten. TuX Typing is bijv. een speelse manier om kinderen te leren omgaan met het toetsenbord. Tux Typing is onderdeel van een groter geheel, welke ook wordt overgezet naar het Nederlands. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...