Ga naar inhoud

LINUX OP RADIO 1 !!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik vond het een leuk interview! De bewering van Jeroen Baten dat over 2 jaar Linux duidelijk aanwezig zal zijn op de computers moet ik nog zien waar worden, maar het zou wel mooi zijn! Duidelijk is dat het nieuwe licentiebeleid van Microsoft Open Source en dus ook Linux in de kaart speelt. Ik heb ook een audio-opname gemaakt. Deze komt dit weekend on-line te staan in Ogg-Vorbis formaat op mijn homepage. Zo snel als de concurrerende webmaster Marc Mes ben ik nu ook weer niet. :) Wat vinden anderen ervan? Reacties graag!!! Groet, Philip
Link naar reactie
Bedankt allemaal voor de aardige reacties. Ik kreeg meteen een email van Marc Mes waardoor ik hier ben gaan kijken. Betreffende de licentierechten op de opname van de uitzending. Ik denk dat die formeel bij de NCRV liggen maar ik heb niets hoeven tekenen ivm eventuele overdracht dus wat mij betreft is het een Open Source Interview (zolang je de inhoud maar niet gaat aanpassen met copy paste of zo :-). Over die schatting van 2 jaar: Inderdaad is 2 jaar wat kort gegokt, maar hoop doet leven zullen we maar zeggen. Of 'de wens is de vader van de gedachte'. Van de andere kant: Als het eenmaal gebeurd kan het ook erg snel gaan. Ik zal proberen om op de nedlinux.nl meeting te komen op 5 oktober. met vriendelijke groet, Jeroen Baten
Link naar reactie
2 jaar .. Zo kort door de bocht is het misschien niet eens zeker gezien de ontwikkelingen die je om je heen ziet gebeuren, Steeds meer (bedrijfs)servers draaien onder Linux en ook hoor ik steeds meer mensen uit mijn omgeving (merk je ook hier op het forum vindt ik) gaan serieus naar Linux kijken. En kijk ik dan naar de ontwikkeling in ons eigen toko'tje waar, zoals ik al vaker gezegd heb, een besparing van duizenden guldens was door Linux als desktop omgeving neer te zetten ipv. Windows met daarbij behorende software kan ik me voorstellen dat zeker in een economie zoals die nu ontstaat er steeds meer naar Linux gekeken wordt als alternatief. Jammer vind ik wel dat er nog steeds niet zoveel door onderwijs instellingen mee gedaan wordt/ kan worden. En mocht dit tij kenteren dan zal in mijn optiek Linux zeker een goede kans maken om het met die twee jaar te gaan redden
Link naar reactie
Mm ik heb het mp3tje geluisterd, maar deze stopt opeens na de uitspraak van 2 jaar. Hoort dit of is er iets mis met de opname? Dat Linux zo weinig op scholen wordt gebruikt komt vooral doordat test progamma's voor profielen, overhoren ed er niet zijn voor Linux. Veel worden de bij de boeken bijgeleverde CD's gebruikt en dat is toch nog voornamelijk Windows. Op basisscholen zijn ze nog veel afhankelijker van de educatieve progamm's en zullen ze ook niet zo snel naar Linux switchen. Bovendien hebben de meeste leraren op een basisschool de ballen verstand van PC's en krijgen zij echt Linux niet geinstalleerd en is er vaak ook niemand om dat te doen (mijn ma geeft les op een basisschool en ze hebben daar PC's maar niemand weet hoe daar mee om te gaan). Daar komt ook nog bij dat een Windows licentie voor een school maar 19 euro is en dat daarom het gebruik van Linux niet gek veel goedkoper is. Wel vind ik dat de overheid op Linux over zou moeten. Hoor ze es ouwehoeren over begrotingstekorten en kerstpakketen die moeten verdwijnen, terwijl ze waarschijnlijk miljoenen kunnen besparen door alleen maar open-source zooi te gebruiken ipv op elke overheids PC standaart: Windows, Office Pro, Photoshop (is al snel 1300 euro) te flikkeren en dure helpdesk 24uur per dag beschikbaar te maken (pa is ambtenaar). Ik denk zelf dat Linux echt pas duidelijk aanwezig wordt zodra 1 van de grote OEMS ipv Windhoos Linux met zijn PC's gaat meeleveren, want dat is altijd nog hety grootste deel van de markt. De OEM PC waar het preinstalled OS nooit meer vanaf gaat.
Link naar reactie
Ja het ging hier allemaal een beetje gauw gauw inderdaad. Ik heb hier ook geen opname studio. Dus het was een beetje natte vinger werk. Het programma wat ik gerbruikte heeft het laatste stuk ook kennelijk niet opgenomen helaas. Mochten er betere opnames zijn dan hoor ik het heel graag en dan ben ik ook bereid om deze op onze server te zetten zodat iedereen deze vernieuwde versie ook snel kan downloaden. Dus mail me even als er iemand een beter exemplaar heeft op marc@nedlinux.nl dan kan ik hem een NedLinux account geven en kan hij het bestand uploaden naar onze server.
Link naar reactie
Hoi, Het VOLLEDIGE fragment staat on-line op mijn homepage. Leuk trouwens dat Jeroen Baten ook nog even in mijn gastenboek heeft geschreven :) En ook leuk dat hier een discussie ontstaat over Linux. Ik persoonlijk gebruik dagelijks Linux (ook op mijn werk) en vind dat scholen sowieso overkunnen. Wellicht dat heel veel educatieve software gewoon onder 'wine' kan draaien, waardoor een belangrijke drempel voor onderwijsinstellingen genomen kan worden. Om over de Office CrossOver software maar te zwijgen, waarmee onder Linux de MS Office CD (ik dacht Office 2000) geinstalleerd kan worden (zie ook een ander topic in dit forum). OK, hier nog wat directe linkjes: Ogg-Vorbis 1.0 (!) audiofragment: http://www.loostad.com/linux/movies/radio_1_linux_edited.ogg Mijn gastenboek: http://www.loostad.com/linux/guestbook/guestbook.html Maandag of zo zal ik ook een mp3-bestandje uploaden naar mijn homepage en komt deze dus ook on-line te staan. Ik begrijp dat sommige mensen het Ogg-Vorbis formaat (versie 1.0!) nog niet kunnen afspelen, maar dit bestand is qua omvang gewoon het kleinst! Meer info over Ogg-Vorbis (een link naar de site + additionele informatie over het interview) vind je op mijn homepage (zie de link in mijn onderschrift). Groetjes, Philip
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...